سلامت بدنسلامت عمومی

لیست داروخانه های واکسن گارداسیل تهران

لیست داروخانه های واکسن گارداسیل تهران
لیست داروخانه های واکسن گارداسیل تهران

لیست داروخانه های واکسن گارداسیل تهرانآیا می دانید داروخانه های واکسن گارداسیل در تهران کجا هستند؟ گارداسیل، واکسنی است که برای جلوگیری از ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. این واکسن پیشگیری از بروز سرطان گردن رحم را هدف قرار می‌‌دهد و با تزریق آن، افرادی که به آن مستعد هستند، مقاومتی در برابر ویروس پاپیلومای انسانی پیدا می‌‌کنند. با توجه به تحقیقات قابل اعتماد، نرخ موفقیت و اثربخشی این واکسن صد درصد گزارش شده است و اکنون به عنوان یک واکسن مشهور شناخته می‌‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌‌شود تزریق این واکسن به همراه سایر تست‌‌های جستجوی فراگیر با اثربخشی بالا مانند آزمایش پاپ اسمیر صورت بگیرد.

لیست داروخانه های واکسن گارداسیل تهران

 واکسن گارداسیل

اثربخشی واکسن گارداسیل در زنانی که سن آن‌ها بین ۲۷ تا ۴۵ سال است، نسبت به زنان جوان‌تر، کمتر است و انتظار تاثیر کمتری از آن را داریم. این گروه سنی به عنوان یکی از جمعیت‌‌های تایید شده FDA برای گارداسیل شناخته نشده و همچنین CDC به آن رسما توصیه نمی‌‌‌کند. با این حال، هنوز هم تزریق واکسن گارداسیل در این گروه سنی، می‌‌تواند به پیشگیری از عفونت HPV و بیماری‌‌های تناسلی مرتبط با آن کمک کند. بسیاری از زنان بالغ سن 27 تا 45 سال قبلا شاید به یکی از عفونت‌‌هایی که این واکسن برای آن پیشگیری می‌‌کند، مبتلا شده باشند. به همین دلیل، میزان تاثیر و پیشگیری از بیماری‌‌های جنسی در این گروه سنی کاهش می‌‌یابد.

نکات مهم در مورد واکسن گارداسیل

واکسن گارداسیل، در دو یا سه دوز عضلانی، به منظور پیشگیری از ویروس HPV با تایپ‌‌های ۶، ۱۱، ۱۶ و ۱۸ تزریق می‌‌شود. معرفی و تزریق این واکسن، به دلیل ایجاد ایمنی در برابر ویروس HPV در جامعه توصیه می‌شود. باید نکته مهمی را به خاطر داشته باشید: واکسن گارداسیل تنها برای پیشگیری از ویروس HPV مناسب است و قادر به درمان پاپیلوما ویروس نیست. این واکسن در زنان بالغ به شکل عضلانی تزریق می‌‌شود.

در بسیاری از کشورها، واکسن گارداسیل جزء برنامه واکسیناسیون اجباری است، اما در کشور ما اختیاری است و باید با هزینه خود تهیه و تزریق شود. هر چه واکسن از سنین جوان‌ تر، زودتر تزریق شود، میزان اثربخشی آن بیشتر خواهد بود. به همین دلیل، توصیه می‌‌شود پس از ده سالگی، والدین این واکسن را سه دوز تحت نظر یک پزشک به فرزندانشان تزریق کنند.

لیست داروخانه های واکسن گارداسیل تهران

واکسن گارداسیل برای چه کسانی مناسب است؟

واکسن پیشگیری زگیل تناسلی که با نام واکسن گارداسیل شناخته می‌‌شود، به دختران و پسران 11 و 12 ساله توصیه می‌‌شود، و در صورت لزوم ممکن است در اوایل 9 سالگی نیز تجویز شود. بهترین زمان برای دریافت واکسن، قبل از تماس جنسی و قرار گرفتن در معرض ویروس HPV است. بر اساس تحقیقات انجام شده، مصرف واکسن در سنین جوانی با شروع زود هنگام فعالیت جنسی، تأثیری در کاهش خطر ابتلا به بیماری نخواهد داشت.

همچنین، پیش از هرگونه آلودگی به ویروس HPV، مصرف واکسن کاملاً موثر خواهد بود و عملکردی بهتر نسبت به مصرف پس از آلودگی دارد. همچنین، مصرف واکسن در سنین پایین‌تر، بهترین پاسخ را نسبت به سنین بالاتر به دنبال خواهد داشت.

در حال حاضر، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، به‌ صورت به‌ روزرسانی ‌شده، توصیه می‌‌کنند که همه افراد 11 و 12 ساله در هر شش ماه یکبار، دو دوز واکسن HPV دریافت کنند. همچنین، بر اساس برنامه به‌ روزرسانی شده، نوجوانان 9 و 10 ساله و افراد 13 و 14 ساله می ‌توانند دو دوز واکسن را دریافت کنند. تحقیقات نشان داده است که برنامه دو دوز واکسن برای کودکان زیر 15 سال، به ‌طور خاص موثر است.

لیست داروخانه ها

داروخانه دکتر واعظ زاده: تهران، خیابان نامجو، میدان نامجو 02177580122

داروخانه دکترصدر: خیابان ابوذر، پلاک ۶۶۷ 02155145277

داروخانه هلال احمر۲: تهرانپارس، خیابان جشنواره  77793636

داروخانه دکترکشمیری: اوین، خیابان شهید کچوئی 02122410411

داروخانه دکتر اکبری: میدان پونک، خیابان شهید میرزا بابائی

02144442071

داروخانه شهید کاظمی: ولیعصر، دانشکده تغذیه

021 2621 0082

لیست داروخانه های واکسن گارداسیل تهران

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله ذکر شده، CDC تاکید دارد که واکسن گارداسیل قبل از شروع فعالیت‌‌های جنسی، در سنین ۱۱-۱۲ سالگی تزریق شود. با این حال، در کشور ایران به دلیل برخی باورهای غلط و عدم آگاهی جامعه درباره خطرات ویروس HPV، این روش پیشگیری به شکل کامل اجرا نمی‌‌شود.

با توجه به گفته CDC، اعمال این دستورالعمل در سنین پایه ارتباطی با شروع فعالیت‌‌های جنسی در بچه‌‌ها و نوجوانان، هیچگونه ارتباطی نخواهد داشت. به همین دلیل، واکسن گارداسیل یکی از بهترین روش‌‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌‌های مهمی مانند سرطان دهانه رحم، زگیل تناسلی و سرطان آلت تناسلی محسوب می‌‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا