سلامت بدن

بهترین و محبوب ترین مولتی ویتامین های خارجی

مولتی ویتامین چیست:

مولتی ویتامین ها مکمل هایی هستند که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی هستند. از آنجایی که هیچ استانداردی برای فرمول های مولتی ویتامین وجود ندارد، ترکیب مواد مغذی آنها بر اساس برند و محصول متفاوت است. مولتی ویتامین ها به اشکال مختلفی از جمله قرص، قرص، آدامس، پودر و شربت در دسترس هستند.
اکثر مولتی ویتامین ها باید یک یا دو بار در روز مصرف شوند.

چرا باید مولتی ویتامین مصرف کنیم؟

بیماری هایی وجود دارند که به دلیل کمبود برخی مواد مغذی در غذا ایجاد می شوند. اگر نمی توانید نیازهای غذایی خود را تنها از طریق رژیم غذایی تامین کنید، تغذیه می تواند یک راه ساده و موثر برای این کار باشد. در زیر با فواید مصرف مولتی ویتامین ها برای پیشگیری از بسیاری از بیماری ها آشنا می شویم.
پیری سالم:
با افزایش سن، نیازهای غذایی ما افزایش می یابد. در عین حال، جذب مواد مغذی برای بدن دشوارتر می شود. از سوی دیگر، داروها می توانند بدن ما را از مواد مغذی تخلیه کنند. بنابراین مولتی ویتامین ها می توانند این کمبودها را جبران کنند.

برای قلب شما خوب است:
مطالعات نشان می دهد که مصرف یک مولتی ویتامین با کیفیت بالا می تواند بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد. بهترین مولتی ویتامین خارجی حاوی ویتامین های B1، B2، B6، K1، نیاسین (B3)، CoQ10 و منیزیم است که همگی به سلامت قلب و عروق کمک می کنند.
برای کاهش خطر ابتلا به سرطان:
مصرف ویتامین با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها مرتبط است. مطالعه اخیر بر روی 14000 مرد 50 ساله و بالاتر نشان داد که مصرف روزانه بهترین مولتی ویتامین خارجی به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.
تقویت سیستم ایمنی:
ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که برای تقویت سیستم ایمنی شناخته شده است. ویتامین های D و E نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. این ویتامین همچنین می تواند به کاهش علائم آلرژی کمک کند.
حمایت از سلامت چشم:
ویتامین های A، C، E، نیاسین (B3) و سلنیوم از سلامت چشم حمایت می کنند، در حالی که لوتئین و زآگزانتین از چشم ها در برابر امواج مضر نور محافظت می کنند. طبق مطالعات، ویتامین ها، مطالعات نشان می دهد که ویتامین های حاوی ترکیبی از لوتئین و زآگزانتین می توانند خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را کاهش دهند.
مو و پوست سالم:
بر اساس تحقیقات جدید به دنبال ویتامین B3 (نیاسین)، بیوتین و ویتامین C برای موهای تیره باشید. برای داشتن پوست سالم به دنبال ویتامین های A، C، E و CoQ10 باشید.
برای بهتر دیده شدن:
تا حد زیادی به لطف خانواده ویتامین B، مصرف بهترین مولتی ویتامین خارجی با افزایش سطح انرژی، احساس خوب بودن و همچنین کاهش استرس و اضطراب همراه است. این به تنهایی ارزش پیروی از یک روتین مولتی ویتامین را دارد.

مولتی ویتامین خارجی بهتره و مولتی ویتامین ایرانی؟

مولتی ویتامین ها اشکال مختلفی دارند، همچنین حاوی ترکیبات مختلفی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و می توانند به این شکل به بازار عرضه شوند. قبل از انتخاب با پزشک یا متخصص یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید. بپرسید کدام مولتی ویتامین خارجی یا ایرانی برای شما مفید است. همچنین بر اساس عوامل دیگری مانند سن، جنسیت، سابقه سلامتی و بارداری، کدام یک بهترین است.

لیست بهترین مولتی ویتامین های خارجی:

برخی از برندهای مولتی ویتامین مملو از مواد افزودنی و مواد ناسالم هستند که برای سلامتی شما مضر نیستند. مهم است که برند معتبری را انتخاب کنید که توسط آزمایشگاه شخص ثالث آزمایشات گسترده ای را پشت سر گذاشته و با مواد اولیه مرغوب ساخته شده باشد. انجام این کار تضمین می کند که یک مکمل خالص و قوی دریافت می کنید که بدن شما می تواند به طور موثر از آن استفاده کند.
در اینجا بهترین مولتی ویتامین های خارجی برای کمک به رفع نیازهای تغذیه ای شما و همچنین معیارهایی که برای انتخاب آنها استفاده کرده ایم آورده شده است.
Multivitamin Mineral (مولتی ویتامین اقتصادی):

مولتی ویتامین مواد معدنی خارجی یک مولتی ویتامین بسیار مقرون به صرفه است که حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی مناسب برای درمان کمبود ویتامین است.
Pharmagelitan (بهترین مولتی ویتامین خارجی برای افزایش قوای ذهنی و جسمی):
مولتی ویتامین فارماتون حاوی غلظت بالایی از عصاره جینسینگ، ویتامین ها و عناصر کمیاب است. بنابراین برای جلوگیری از کمبود ویتامین در بزرگسالان و سالمندان استفاده می شود. جینسینگ به عنوان عاملی برای افزایش قدرت ذهنی و جسمی در شرایطی مانند ضعف، خستگی و کاهش تمرکز استفاده می شود.
Eurho Vital A Z Multivitamin (مولتی ویتامین سلامت پوست، چشم، استخوان و تقویت بینایی):
مولتی ویتامین یوروویتال یک مکمل ترکیبی جامع با 13 ویتامین و 11 ماده معدنی است. این قرص مولتی ویتامین خارجی به سلامت پوست، چشم، استخوان و بینایی بهتر کمک می کند.
Multi Sanostol (شربت مولتی ویتامین خارجی برای کودکان):
مولتی ویتامین سانستال یک شربت مولتی ویتامین موضعی برای کودکان است. هدف سانستول مولتی ویتامین این است که به کودکان ویتامین های مورد نیاز برای افزایش انرژی، تمرکز و سلامتی آنها را بدهد.
Eurho Vital A Z Multivitamin 50+ For Women (مولتی ویتامین برای زنان بالای 50 سال):
این بهترین مولتی ویتامین برای زنان است که با ویتامین ها و مواد معدنی به طور موثر انرژی آزاد می کند، سیستم ایمنی را تقویت می کند، بینایی طبیعی را پشتیبانی می کند، عملکرد ذهنی و عملکرد طبیعی قلب را بهبود می بخشد.
Eurho Vital Multivitamin Complets (تقویت سیستم ایمنی، دستگاه عصبی و قدرت بینایی):

قرص مولتی ویتامین کامل اوروویتال یک مجموعه کامل مولتی ویتامین است. این مکمل حاوی تمام ویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب مورد نیاز بدن است.
لیست بهترین برندهای تولید کننده بهترین مولتی ویتامین های خارجی

در این قسمت به معرفی بهترین برندهای مولتی ویتامین دنیا می پردازیم:

Thorne (بهترین مولتی ویتامین خارجی):
یک شرکت مکمل که از مواد با کیفیت بالا و عاری از آلاینده ها، پرکننده ها و فلزات سنگین استفاده می کند. محصولات پاره شده انواع مکمل ها را ارائه می دهند و برای اطمینان از کیفیت از استانداردهای سختگیرانه تولید پیروی می کنند.
انواع ویتامین های موجود: مولتی ویتامین، پروبیوتیک، امگا 3، ویتامین های دوران بارداری، تک مغذی ها و مکمل های ورزشی.
Pure Encapsulations (بهترین مولتی ویتامین خارجی ضد آلرژی):
این شرکت به ارائه مکمل‌های ایمن و مقرون‌به‌صرفه اختصاص دارد که برای رفع طیف گسترده‌ای از نگرانی‌های سلامتی طراحی شده‌اند. همه محصولات فاقد گلوتن، پرکننده ها و مواد افزودنی نیستند، آنها همچنین برای اطمینان از اصالت آنها توسط شخص ثالث آزمایش می شوند.
انواع ویتامین های موجود: مولتی ویتامین ها، پروبیوتیک ها، امگا 3، باروری، تک مغذی ها و مکمل های ورزشی.
Ritual (بهترین مولتی ویتامین خارجی):

ریچال در تولید مولتی ویتامین های باکیفیت که فاقد رنگ مصنوعی، طعم دهنده یا پرکننده هستند، تخصص دارد. ریچال مولتی ویتامین های با کیفیت بالا را به طور خاص برای مردان، زنان و کودکان در تمام سنین ارائه می دهد.
انواع ویتامین های موجود: مولتی ویتامین، پره ناتال، پودر پروتئین و سین بیوتیک
NOW (بهترین مارک ویتامین مقرون به صرفه):
علاوه بر اینکه یکی از مقرون به صرفه ترین مارک های مکمل است، محصولاتی را نیز در یک مرکز تایید شده شخص ثالث تولید می کند.
انواع ویتامین های موجود: مولتی ویتامین، پروبیوتیک، امگا 3، بارداری، مکمل های ایمنی و مکمل های ورزشی.
Llama Naturals (بهترین برند ویتامین برای بچه‌ها):
Llama Naturals دارای گواهی ارگانیک است، بدون شکر اضافه شده است و توسط شخص ثالث آزمایش شده است، و آن را به یک انتخاب عالی برای مولتی ویتامین برای کودکان در تمام سنین تبدیل می کند.
انواع ویتامین های موجود: مولتی ویتامین ها، پروبیوتیک ها و مواد مغذی فردی
FullWell (بهترین مولتی ویتامین خارجی برای قبل از بارداری):
مکمل های Foulwell در یک مرکز دارای گواهینامه UL Solutions تولید می شوند و با مواد مغذی ضروری برای بارداری ایمن و سالم فرموله می شوند.
انواع ویتامین های موجود: بارداری، باروری مردان، امگا 3، ترکیبات گیاهی
Garden of Life (بهترین برند ویتامین‌های گیاهی):
باغ زندگی دارای طیف گسترده ای از مکمل های گیاهی است که بسیاری از آنها ارگانیک و بدون گلوتن هستند.
انواع ویتامین های موجود: مولتی ویتامین، پروبیوتیک، امگا 3، بارداری، مواد مغذی. و امکانات اضافی برای بازی
Vital Proteins (بهترین مارک مکمل کلاژن):

ویتال پروتئین در تولید مکمل‌های کلاژن با کیفیت بالا تخصص دارد، که همه آنها به طور مستقل آزمایش شده و در طیف وسیعی از اشکال مختلف در دسترس هستند.

انواع ویتامین های موجود: مولتی ویتامین ها، پودرهای کلاژن، نوشیدنی ها، کپسول ها و آدامس ها.
Nordic Naturals (بهترین مارک ویتامین امگا 3):
Nordic Natural به کیفیت و شفافیت اختصاص دارد. این برند علاوه بر تست تمامی محصولات توسط یک آزمایشگاه مستقل، COA را برای هر مکمل نیز ارائه می کند.
انواع ویتامین های موجود: امگا 3، پروبیوتیک ها، مولتی ویتامین ها، مونوترینت ها
OLLY (بهترین مولتی ویتامین خارجی برای مو، ناخن و پوست):
مکمل های این برند فاقد مواد مصنوعی هستند و در تاسیساتی که توسط آژانس های شخص ثالث بازرسی می شوند تولید می شوند.
انواع ویتامین های موجود: مولتی ویتامین، پروبیوتیک، امگا 3، بارداری، تک مغذی. و مکمل های ورزشی
Klean Athlete (بهترین برند ویتامین برای ورزشکاران):
تمامی محصولات این برند به طور مستقل توسط NSF برای ورزش تست و تایید شده اند و به انتخابی عالی برای ورزشکاران تبدیل می شوند.
انواع ویتامین های موجود: مولتی ویتامین ها، پروبیوتیک ها، تک مغذی ها، امگا 3 و مکمل های ورزشی.
Bio-Kult (بهترین مارک مکمل‌های پروبیوتیک):
این برند پروبیوتیک های گیاهی را ارائه می دهد که بدون آلرژن های رایج مانند گلوتن، آجیل و تخم مرغ فرموله شده اند.
انواع ویتامین های موجود: پروبیوتیک ها
Culturelle (مکمل‌های پروبیوتیک):
این برند انواع مکمل‌های پروبیوتیکی را ارائه می‌کند که برای حمایت از سلامت روده طراحی شده‌اند، که همگی در یک مرکز تایید شده بین‌المللی NSF تولید می‌شوند.
انواع ویتامین ها: پروبیوتیک ها به تنهایی یا همراه با مولتی ویتامین یا سایر مکمل های غذایی

و نکته آخر اینکه مولتی ویتامین منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. آنها به اشکال مختلف می آیند. مولتی ویتامین ها به بهبود حافظه و خلق و خوی شما کمک می کنند. علاوه بر این، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها می توانند به کند کردن پیشرفت برخی از بیماری ها کمک کنند.

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا