سلامت بدن

تاثیر قرص جوشان منیزیم بر قد

آیا قرص جوشان منیزیم قد را بلند میکند؟

قد بلند، آرزوی بسیاری از افراد است. به ویژه در دوران نوجوانی، دغدغه افزایش قد در کنار داشتن اندامی متناسب، اهمیت زیادی پیدا می کند. در این میان، تبلیغات بسیار درباره فواید قرص جوشان منیزیم بر قد، ذهن بسیاری را مشغول خود کرده است. آیا واقعا ایت قرص بر افزایش قد تاثیر دارد؟ در ادامه به جواب این سوال خواهیم رسید.

قرص جوشان منیزیم چیست؟

درواقع منیزیم، ماده حیاطی برای بدن است. این ماده در سلامت استخوان ها و عملکرد سیستم عصبی نقش بسزایی ایفا می کند. اما باید بدانید که مصرف قرص جوشان منیزیم به تنهایی نمیتواند بر افزایش قد تاثیر بگذارد و بلندی قد به عوامل مختلفی مثل ژنتیک، تغذیه و هورمون رشد بستگی دارد.

اما باید در نظر داشته باشیم که در دوران جوانی به علت باز بودن صفحات رشد استخوانی، امکان افزایش قد وجود دارد.

نقش منیزیم در افزایش قد

همانطور که قبل تر به آن اشاره کردیم، منیزیم به طور مستقیم بر قید تاثیر نمیگذارد اما، اما به طور غیرمستقیم در روند رشد استخوان ها دخیل است. منیزیم در جذب کلسیم که ماده اصلی تشکیل دهنده استخوان هاست، نقش دارد. همچنین این ماده معدنی در فعالیت ویتامین D  که برای جذب کلسیم ضروری است، تاثیر گزار میباشد.

راهکارهای موثر برای افزایش قد

  • تغذیه سالم: مصرف کافی منابع غذایی حاوی کلسیم، فسفر، ویتامین D و پروتئین را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
  • خواب کافی: هورمون رشد در زمان خواب ترشح می شود. پس، خواب کافی به خصوص در دوران نوجوانی برای رشد قدی اهمیت دارد.
  • فعالیت بدنی: ورزش های کششی مانند بسکتبال، والیبال و شنا به افزایش طول استخوان ها کمک می کنند.

شما با انجام موارد بالا و همچنین استفاده از قرص جوشان منیزیم، میتوانید به رشد قدتان کمک کنید.

آیا برای روند افزایش قد باید به دکتر مراجعه کنیم؟

اگر در مورد روند رشد قدی فرزند خود نگرانی دارید، به پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشک با بررسی پرونده پزشکی و انجام معاینات لازم، علل احتمالی کوتاهی قد را بررسی و راهکارهای درمانی مناسب را تجویز خواهد کرد.

جمع‌بندی

قرص جوشان منیزیم، به تنهایی تاثیری بر افزایش قد شما ندارد. اما شما میتوانید با داشتن تغذیه سالم، خواب کافی و فعالیت بدنی منظم، در کنار مشورت با پزشک به حفظ سطح مناسب منیزیم در بدن برای سلامت استخوان ها و جذب کلسیم کمک کنیم. با اینکار می توانید به روشی ایمن و موثر به افزایش قد خود یا فرزندتان کمک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا