آرایشی و بهداشتیسلامت مو

آیا استفاده از کرم مو برای هرنوع مو مناسب است؟

آیا استفاده از کرم مو برای هرنوع مو مناسب است؟ استفاده از کرم مو، به عنوان یکی از بهترین نرم کننده های مو، یک راهکار اساسی برای ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده  وز و دارای موخوره است. هر محصولی برای استفاده نیاز به درک تکنیک های صحیح و روش های دقیق دارد تا به نتیجه گیری بهتری دست پیدا کند. آیا شما روش استفاده از این محصول را برای انواع موها می‌دانید؟

استفاده از کرم مو برای هرنوع مو مناسب است

 کرم مو برای موهای نرمال

ابتدا، شروع به تمیز کردن موهای خود کنید. موهای چرب و کثیف نمی‌توانند کرم را به درستی جذب کنند. بنابراین، با آب داغ موهای خود را به طور کامل شسته و به‌هنگام خروج آب، کمی رطوبت و نم باقی بگذارید.

در ادامه با یک حوله پس از گذاشتن آن روی سر، موهای خود را ماساژ دهید تا کاملا خشک شود. برای استفادهٔ بهتر موهای خود را به دو دستهٔ مساوی تقسیم کنید و سپس مقدار دلخواه از محصول را بر روی دست خود بریزید و به آرامی روی موهای خود بمالید. بعد خیلی آرام موهای خود را شانه بکشید.

کرم مو برای موهای خشک و وز

آیا استفاده از کرم مو برای هرنوع مو مناسب است؟ بله افراد با هرمویی می‌توانند از کرم مو استفاده کنند. برای استفاده از کرم مو برای موهای خشک اولین کاری که باید انجام دهید، شامپو کردن موهای خود در حمام است، اما نباید به طور کامل موهای خود را با شامپو پر کنید.

بعد از شستن، آنها را به نحوی آبکشی کنید که شامپو درون موها باقی نماند. در ادامه، موهای خود را با یک حوله خشک کنید، اما به گونه ای که یک کمی رطوبت در آن باقی بماند. برای موهای نم دار، آن‌ها را به آرامی شانه کرده و در نهایت، کرم مو را به آرامی با استفاده از دو دست یا انگشتان خود به تمامی قسمت‌های موهای خود بمالید.

در ادامه، موهای خود را با یک شانه چوبی به طور یکنواخت شانه کرده و آنها را به چند قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را با استفاده از سشوار خشک کنید. با این روش، موهای خود را به چندین بخش تقسیم کرده و با استفاده از گرمای سشوار خشک می‌کنید.

استفاده از کرم مو برای هرنوع مو مناسب است

کرم مو برای موهای چرب

برای موهای چرب، بهتر است از مقادیر کمتری از نرم کننده ها به ویژه محصولاتی که بر اساس روغن هستند، استفاده کنید. برای جلوگیری از شکستگی و موخوره در ساقه های مو به ویژه اگر موهای خود را رنگ کرده اید، استفاده از محصولات محافظتی توصیه می شود.

ابتدا موهای خود را با شامپوی مخصوص شستشو دهید و به طور کامل آبکشی کنید. به آرامی با حوله مرطوب، موهایتان را خشک کنید تا کمی رطوبت باقی بماند.
سپس با نوک انگشتان، به اندازه ی کمی، کرم مو را روی قسمت های پایانی و انتهایی موهای خود بزنید. برای جلوگیری از برخورد با ریشه های مو چند دقیقه صبر کرده و سپس موها را شانه کنید تا به طور کامل خشک شوند.

ترمیم موهای رنگ شده

موهایی که دکلره هستند و حاوی رنگ و مش می‌باشند به طور شدیدی حساسیت دارند و با ساختار مو آسیب‌پذیری را افزایش می‌دهند. در این مواقع معمولا از کرم مو استفاده می‌شود که برای ترمیم عمیق موهای شکسته و آسیب‌دیده و همچنین به عنوان محافظ رنگ، قبل و بعد از استحمام استفاده می‌شود.

کرم روغنی مویی که به دلیل استفاده از آن آسیب دیدگی موها در رنگ ‌کردن به حداقل می‌رسد و سبب بسته شدن فلس های مویی شده و رنگ موی شما را به راحتی ثابت نگه می‌دارد.

استفاده از کرم مو برای هرنوع مو مناسب است

سخن پایانی

به طور کلی در جواب این سوال که آیا استفاده از کرم مو برای هرنوع مو مناسب است؟ باید بگوییم استفاده از کرم مو برای هر نوع مو و متناسب با نیازهای آنها مناسب است. اما برای بهترین نتیجه، بهتر است کرم مویی را بر اساس نوع مو، بافت آن و نیازهای خاصشان انتخاب کنید. برای مثال، کرم مویی برای موهای خشک، ضعیف و شکننده با خاصیت مرطوب کننده بالا و برای موهای رنگ شده با خاصیت حفظ رنگ و محافظت در مقابل آفتاب مناسب است.

هر کسی می تواند از کرم مو استفاده کند. اما برای نتیجه بهتر، باید کرم مو را بر اساس نوع مو و مشکلات مو انتخاب کنید. برای مثال، برای موهای خشک و آسیب دیده، کرم مو حاوی عصاره های نرم کننده و مرطوب کننده مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا