سلامت بدن

خواص شیمیایی و بیوشیمیایی سیترات کلسیم

بررسی قرص سیترات کلسیم:

قرص سیترات کلسیم علاوه بر کلسیم (با نمک سیترات)، از عملکرد طبیعی استخوان ها و رشد سالم آنها در سنین رشد حمایت می کند. همچنین برای پیشگیری از پوکی استخوان پیشنهاد می شود. این قرص حاوی کلسیم به شکل سیترات است که یکی از ویژگی های این نوع کلسیم رسوب نکردن در کلیه ها است و به همین دلیل برای کسانی که مشکلات کلیوی دارند انتخاب بسیار مناسبی است. از دیگر فواید این قرص سیترات کلسیم خارجی می توان به تاثیر آن در کاهش دردهای قبل از قاعدگی اشاره کرد.

ترکیبات قرص سیترات کلسیم:

هر 4 قرص سیترات کلسیم (دوز روزانه) حاوی 1000 میلی گرم سیترات کلسیم، 160 میلی گرم منیزیم، 20 میلی گرم روی، هر کدام 2 میلی گرم منگنز، مس و بور است. لازم به ذکر است که 20 میلی گرم ویتامین B6 و 50 میکروگرم ویتامین D نیز در کپسول سیترات کلسیم یوروویتال وجود دارد. بنابراین مصرف 4 قرص از این محصول در روز نیاز روزانه شما به هر یک از این ترکیبات را به طور کامل تامین می کند و به همین دلیل این مکمل را می توان به عنوان بهترین قرص کلسیم خارجی معرفی کرد.

سیترات کلسیم:

کلسیم فراوان ترین ماده معدنی در بدن است و نقش اصلی آن ساخت و حفظ استخوان ها، دندان ها و فعالیت آنزیمی است. کلسیم در انقباض عضلانی، آزادسازی انتقال دهنده های عصبی و انتقال پیام های عصبی، تنظیم ضربان قلب و لخته شدن خون و ترشح غدد درون ریز و برون ریز نقش دارد. مکمل کلسیم در پیشگیری از پوکی استخوان نقش دارد. کلسیم یک عنصر شیمیایی ضروری برای موجودات زنده از جمله انسان است. قرص های کلسیم موجود در داروخانه ها معمولا به دو شکل کربنات کلسیم و سیترات کلسیم ارائه می شوند. کربنات کلسیم 23 درصد و سیترات کلسیم در شرایط عادی 27 درصد است. بنابراین می توان گفت که جذب سیترات کلسیم بیشتر از کربنات کلسیم است. با این حال، این بدان معنا نیست که سیترات کلسیم درصد بالایی از نیاز روزانه به کلسیم را تامین می کند. قرص کلسیم برای افزایش قد مفید است و مصرف آن در سنین رشد توصیه می شود.

روی در سیترات کلسیم:

روی یکی از مواد معدنی ضروری بدن است که در تولید کلاژن، پروتئین فیبری که در تقویت پوست و بافت استخوانی موثر است، نقش دارد. هر قرص سیترات کلسیم یوروویتال حاوی 20 میلی گرم روی است.

منیزیم:

این ماده معدنی در تشکیل کریستال های استخوانی موثر است و از آنجایی که بیشتر منیزیم بدن در استخوان ها ذخیره می شود، می تواند نقش مهمی در سلامت استخوان ها داشته باشد. منیزیم یکی از ۷ ماکرومینرال ضروری برای سلامت بدن است. بدن انسان حاوی 20 تا 28 میلی گرم منیزیم است. بیش از 50 درصد منیزیم در سیستم اسکلتی ذخیره می شود و بقیه در ماهیچه ها، بافت های نرم و مایعات بدن یافت می شود. منیزیم نقش مهمی در بیش از 300 واکنش آنزیمی ایفا می کند منیزیم در انتقال و عملکرد اعصاب و آرامش عضلات نقش دارد. کمبود منیزیم به ویژه در افراد مسن شایع است و با مقاومت به انسولین، سندرم متابولیک، بیماری قلبی و پوکی استخوان همراه است.

منگنز:

منگنز یکی از اجزای مهم بسیاری از سیستم های آنزیمی است که در متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها نقش دارند. منگنز همراه با کولین به هضم و استفاده از چربی کمک می کند. این شامل تقویت اعصاب و مغز همراه با حرکت صحیح و هماهنگ بین مغز، اعصاب و عضلات در هر قسمت از بدن است. منگنز در تولید مثل طبیعی بدن و عملکرد طبیعی غدد پستانی در انسان نقش دارد. قرص سیترات کلسیم اوروویتال حاوی 2 میلی گرم منگنز در هر 4 قرص است.

مس:

مس یک ماده معدنی ضروری است که در تمام بافت های بدن یافت می شود و نقش مهمی در ساخت گلبول های قرمز خون، حفظ سلول های عصبی و تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. این ریز مغذی برای تولید ملانین در پوست انسان ضروری است. ملانین مسئول رنگ چشم، مو و پوست است. بیشتر مس بدن در کبد، مغز، قلب، کلیه ها و ماهیچه های اسکلتی یافت می شود. توجه داشته باشید که مس توسط بدن تولید نمی شود و مس مورد نیاز بدن از طریق رژیم غذایی تامین می شود.

ویتامین D:

ویتامین D یکی از ویتامین های محلول در چربی است که به رشد و استحکام استخوان ها کمک می کند. این ویتامین می تواند از بدن در برابر دیابت، ام اس، سرطان، بیماری های قلبی و افسردگی محافظت کند. یکی از نقش های این ویتامین در بدن حمایت از سلامت عضلات و کمک به رشد سلولی است. همچنین در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد و با کنترل فشار خون می تواند سلامت قلب را تضمین کند. وجود دوز مناسب ویتامین D و کلسیم در فرمولاسیون این مکمل را قرص دسیترات کلسیم نامیده اند.

ویتامین Bsh:

ویتامین B6 یا پیریدوکسین یک ویتامین محلول در آب است که در بدن ذخیره نمی شود و از طریق ادرار دفع می شود. ویتامین B6 به سلامت سیستم عصبی کمک می‌کند، هموگلوبین (که به گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند تا اکسیژن را در سراسر بدن حمل کنند)، غذا را به انرژی تبدیل می‌کند، قند خون را تنظیم می‌کند، درد را تسکین می‌دهد، آنتی‌بادی‌هایی برای محافظت از بدن ما ایجاد می‌کند و سلامتی را بهبود می‌بخشد. . طبیعت ما این ویتامین در حفظ سلامت مغز موثر است و برای آزادسازی نورون‌ها در مغز ضروری است که خطر ابتلا به زوال عقل را در افراد مسن تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

خواص سیترات کلسیم:

حاوی کلسیم (به شکل نمک سیترات با هضم خوب)، منیزیم، روی، منگنز، ویتامین D، ویتامین B6.
از سلامت و عملکرد طبیعی استخوان ها، ماهیچه ها و بافت همبند پشتیبانی می کند
این به رشد و استحکام استخوان ها در طول رشد کمک می کند
مناسب برای استفاده افراد دارای مشکلات کلیوی
کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS).
حاوی ویتامین D برای جذب بهتر کلسیم
برای سلامت استخوان و دندان مفید است
از پوکی استخوان جلوگیری می کند
عدم وجود رسوب در کلیه

لطفا توجه داشته باشید:

بدون مشورت با پزشک یا داروساز از مقدار توصیه شده تجاوز نکنید.
قرص کلسیم سیترات یوروویتال یک مکمل غذایی است و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان در نظر گرفته نشده است.
اگر دارویی مصرف می کنید، قبل از مصرف مکمل سیترات کلسیم با پزشک خود مشورت کنید.
قبل از مصرف قرص کلسیم اوروویتال در دوران بارداری و شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.
بزرگسالان: 2 قرص اوروویتال کلسیم سیترات را 2 بار در روز همراه با آب یا طبق دستور پزشک مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا