سلامت بدنسلامت عمومی

لیست داروخانه های واکسن گارداسیل شیراز

آیا در مورد داروخانه های واکسن گارداسیل شیراز می دانید که چه داروخانه هایی در شیراز این واکسن را دارند؟

استفاده از واکسن زگیل تناسلی در شیراز، یکی از روش‌‌های درمان بیماری اچ پی وی در این شهر می‌‌باشد. بهتر است خرید واکسن گارداسیل در شیراز از مراکز معتبر و دولتی انجام شود تا از کیفیت و اعتبار این واکسن اطمینان حاصل شود. با انتخاب واکسن گارداسیل، ریسک ابتلا به بیماری اچ پی وی کاهش خواهد یافت.

برای محافظت از سلامتی خود، می‌‌توانید واکسن گارداسیل را در شیراز تزریق کنید. البته باید توجه داشت که مراکز تزریق واکسن گارداسیل در شیراز به تعداد کمتری وجود دارند.

لیست داروخانه های واکسن گارداسیل شیراز

ویروس اچ پی وی

ویروس HPV یکی از پرشیوع‌‌ترین عفونت‌‌هایی است که از طریق روابط جنسی در جهان منتقل می‌‌شود. جالب است بدانید که بیش از 50 درصد مردان و زنان در دورانی از زندگی خود به این عفونت مبتلا می‌‌شود. طبق برآورد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، حدود 6.2 میلیون آمریکایی هر ساله به این عفونت مبتلا می‌‌شوند.

در کشور ما، به دلیل کمبود اطلاعات و آمارگیری‌‌ها، میزان شیوع آن قابل تعیین نیست، اما در یک مطالعه شیوع HPV حدود 7 درصد بوده است. این ویروس از مهم‌‌ترین ویروس‌‌هایی است که در روابط جنسی منتقل می‌‌شود و در سرتاسر جهان پرشیوع است. این ویروس در زمان رابطه نزدیک از طریق تماس پوستی منتقل می‌‌شود.

واکسن گارداسیل در شیراز

یکی از بهترین روش‌‌های درمان و پیشگیری از ویروس اچ پی وی، واکسن گارداسیل است که می‌‌توان آن را بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس نامید. در شیراز، این واکسن به داوطلبان و افرادی که بیماری‌‌های زمینه‌‌ای دارند، تزریق می‌‌شود. واکسن زگیل تناسلی در شیراز، بهترین پوشش ممکن برای مقابله با HPV است. با استفاده از واکسن‌‌های مختلف، می‌‌توان از برخی از بیماری‌ها به صورت پیشگیری کرد، بنابراین با پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید به بهترین صورت برای محافظت از خود استفاده کنید.

لیست داروخانه های واکسن گارداسیل شیراز

چه افرادی باید واکسن گارداسیل در شیراز بزنند؟

واکسن گارداسیل، برای بهبود سیستم ایمنی افراد با شرایط مختلفی قابل استفاده است؛ از جمله نوجوانان 9 تا 18 ساله و افرادی که سیستم ایمنی ضعیف دارند. همچنین برای مردانی که رابطه جنسی با مردان دارند، بهترین زمان برای ایمن ‌سازی قبل از شروع فعالیت جنسی خود است؛ با تزریق واکسن گارداسیل.

در صورتی که در گذشته به هر نوعی با HPV آلوده شده‌اید، هنوز می‌توانید واکسن گارداسیل شیراز را بگیرید تا بهبودی بیماری داشته باشید. با این حال زنانی که پیش از این قرار بود واکسن HPV را دریافت کنند، برای ایمنی بیشتر، همچنان باید آزمایشات غربالگری دهانه رحم را به ‌طور منظم انجام دهند؛ زیرا این واکسن، تمام انواع HPV را پوشش نمی‌‌دهد.

مزیت های واکسن گارداسیل

استفاده از واکسن اچ پی وی سبب می‌‌شود که فرد در مقابل ویروس‌‌های اچ پی وی با سروتیپ‌‌‌های 16 و 18 که با سرطان‌‌های خاصی همراه هستند، محافظت شود. برخی از واکسن‌‌ها همچنین می‌‌توانند مقاومتی علیه ویروس‌‌های موجب زگیل تناسلی ایجاد کنند، بنابراین فرد در آینده نیازی به درمان زگیل تناسلی نداشته باشد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده سه نوع واکسن Gardasil، Gardasil 9 و Cervarix را برای حفاظت از ویروس اچ پی وی تأیید کرده است. این واکسن‌‌ها در فواصل زمانی شش ماه تزریق می‌‌شوند تا روند دریافت آن‌ها به پایان برسد. واکسن گارداسیل علاوه بر محافظت از فرد در مقابل سروتیپ‌‌های 6 و 11 که زگیل تناسلی را ایجاد می‌‌کنند، همچنین موثر است.

لیست داروخانه ها

داروخانه اردیبهشت: خیابان اردیبهشت، حدفاصل فلسطین

32319711

داروخانه اقبال: میدان پاسارگاد، درمانگاه اقبال

38252411

داروخانه امیر: بلوار رحمت، خیابان بنی هاشمی

داروخانه آراد: خیابان ملاصدرا، نزدیک به خیابان هدایت 32345922

داروخانه حامد: خیابان رجائی، کوچه ۲۹

36316571

داروخانه دکتر مصلا نژاد: خیابان قصرالدشت

071 3628 1180

داروخانه‌ دکتر احمد خالصی: بلوار مطهری شمالی، ساختمان میرداماد

713  6289761لیست داروخانه های واکسن گارداسیل شیراز

سخن پایانی

واکسن گارداسیل، که موجب مقاومت در برابر بعضی از ویروس‌‌های HPV می‌‌گردد، احتمال ابتلا به سرطان گلو و دهانه رحم را کاهش می‌‌دهد. این واکسن بهتر است در سنین کودکی و نوجوانی دریافت شود و باید قبل از شروع فعالیت جنسی به عنوان پیشگیری دریافت شود.

هرچند افرادی که این واکسن را تزریق می‌‌کنند در برابر ویروس‌‌های HPV مقاومت نسبی دارند، اما به هیچ وجه به طور کامل مصون نیستند و برای بررسی میزان ایمنی، نیاز به انجام آزمایشات لازم است. با این حال، واکسن گارداسیل به طور کلی بی ‌خطر و ایمن بوده و عوارض خفیفی دارد که بدون درمان خاصی از بین می‌‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا