آرایشی و بهداشتیترمیم‌کننده‌هاسلامت بدنسلامت پوست

آیا ترمیم کننده پوست صورت می تواند باعث حساسیت شود؟

به نظر شما ترمیم کننده پوست صورت می تواند باعث حساسیت شود؟ در چند سال اخیر استفاده از کرم‌های ترمیم کننده طرفداران زیادی پیدا کرده است. کرم های ترمیم کننده پوست به دلیل مناسب بودن برای انواع جراحی ها بسیار توصیه می شود.
کرم های ترمیم کننده بیشتر برای بهبود زخم‌های سطحی پوست و تسکین قرمزی پوستی و ترمیم پوست استفاده می شود. این کرم‌ها دارای چربی بالایی هستند، و به عنوان محصول نرم کننده، ترمیم کننده و ضد باکتری عمل می کند.

کرم های ترمیم کننده

نحوه استفاده از کرم های ترمیم کننده

طرز استفاده این کرم ها به گونه ای است که بهتر است آن را فقط در ناحیه آسیب دیده پوست بمالید و حتماً قبل از استفاده، پوست خود را خشک نمایید، اگر زخم شما دارای ترشح ‌می باشد روی آن کرم نمالید و بهتر است از نوع مایع این ترمیم کننده استفاده نمایید.

نکات مهم درباره استفاده از ترمیم کننده ها

به یاد داشته باشید کرم های ترمیم کننده برای استفاده در روز مناسب نیستند، زیرا مواد اولیه آنها به شکلی است که رطوبت مورد نیاز پوست را تأمین نخواهند کرد. با توجه به این که ساختار اصلی این کرم‌ها بیشتر از آب است، استفاده بیش از حد در مصرف آنها سبب خشکی پوست خواهد شد.

تاثیر کرم های ترمیم کننده روی پوست

کر‌م های ترمیم‌کننده بیشتر برای زخم‌های تازه تاثیر گذار هستند و عملاً تأثیر زیادی بر روی زخم‌های قدیمی ندارند. برای تأثیر بهتر این کرم‌ها بهتر است، حتماً هنگام استفاده باید موضع را مالش دهید.
اگر به بیماری خود مشکوک شده اید، حتماً به متخصص پوست مراجعه کنید ، ممکن است شما دچار حساسیت پوستی شده باشید. توصیه ما به شما این است که بعد از بهتر شدن حساسیت، حتماً از کرم های ترمیم کننده بهره بگیرید، چون به صورت شگفت انگیزی قرمزی پوست و دیگر اثرات ناشی از حساسیت را از بین خواهد برد.

ترمیم کننده پوست

حساسیت به کرم های ترمیم کننده پوست

پوست صورت و بدن، در واقع حساس ترین عضوهای بدن محسوب می شود و همیشه در معرض آسیب های محیطی و آلودگی ها قرار دارد؛ پس بهتر است، مراقبت از پوست خود را همیشه در نظر داشته باشید.

زمانی که پوست در برابر عوامل آسیب زا مثل: اجسام تیز، نور مستقیم آفتاب، گرما یا سرمای شدید قرار می گیرد؛ دچار آسیب هایی مانند: زخم، خراشیدگی، سوختگی، آفتاب سوختگی،  و یا سوختگی پوست پس از لیزر، جای جوش و آکنه، قرمزی و کبودی می شود.

برای ترمیم کردن بافت پوست و بهتر شدن آسیب های پوستی، روش های بسیاری وجود دارد که یکی از بهترین روش ها، استفاده از کرم های ترمیم کننده پوست برای ترمیم و یا بازسازی و ترمیم  سلول های پوستی در ناحیه آسیب دیده مصرف می شود.

کرم های ترمیم کننده، به عنوان محصولات مراقبت از پوست برای ترمیم و بازسازی سلول های پوستی آسیب دیده استفاده می شود. کاربرد اصلی کرم های ترمیم کننده پوست، تحریک و افزایش ترشح کلاژن پوستی می باشد. کلاژن در واقع همان ماده ای است که باعث ترمیم بافت پوست می شود.

استفاده از کرم ترمیم کننده چه فوایدی دارد؟

  • سبب ضد عفونی پوست می شود.
  • باعث افزایش سرعت ترمیم و بازسازی سلول های پوستی آسیب دیده خواهد شد.
  • سبب کاهش قرمزی، التهاب، سوختگی و درد جای زخم‌ می شود.
  • پوست را تحریک می کند و میزان ترشح کلاژن در پوست را افزایش می دهد.
  • سبب جلوگیری از ایجاد عفونت و قارچ پوستی می شود.
  • از بین بردن اثرات آفتاب سوختگی، رفع کک و مک، تنظیم رطوبت ناحیه پوست آسیب دیده
  • بیشتر ما حساسیت‌های پوستی را با علامت هایی مانند: قرمزی، التهاب و خارش می‌شناسیم. این علائم ممکن است بسیار دردناک باشند و تا روزها روی پوست صورت و بدن ما باقی بمانند.
  • واکنش‌های آلرژیک پوست، دلایل مختلفی دارند. مثلا وقتی در معرض گیاهان، انواع خوراکی‌های حساسیت‌زا یا مصرف نوعی دارو هستید و یا گاهی تغییرات آب و هوا سبب بروزشان خواهد شد.

ترمیم کننده پوست

انواع حساسیت و درمان های پوستی

همان طور که راه‌های مختلف درمان انواع آلرژی را پیشنهاد کردیم باز هم پیشگیری بهتر از درمان می باشد. برای اینکه پوست بدن خود را در برابر هر گونه حساسیتی در امان نگه دارید راه‌هایی وجود دارد که آن ها را شرح می دهیم:

  1. در مناطقی که دارای گیاهان زیاد و بلند هستند، پا نگذارید.
  2. بهتر است در معرض نور شدید خورشید قرار نگیرید. زیرا عوارض نور شدید خورشید پوست را ملتهب خواهد کرد و سبب بروز علائم آلرژی می‌شود.
  3. از کرم های ضدآفتاب و انواع لوسیون‌ها برای محافظت از پوست صورت و بدن استفاده نمایید.
  4. سعی کنید در معرض گزش حشرات قرار نگیرید یا پس از آن حتما از محصولات تسکین دهنده استفاده کنید.
  5. همیشه با آب ولرم حمام کنید، آب بسیار داغ سبب می شود پوست شما حساس تر شود و به هر محرک خارجی واکنش آلرژیک بیشتری نشان خواهد داد.
  6. از محصولات بدون عطر استفاده نمایید و از تماس مستقیم مواد معطر روی پوست خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا