سلامت بدنسلامت پوستسلامت مو

بیوتین و نقش آن در سلامت پوست، مو و ناخن

بیوتین چه نقشی در سلامت بدن دارد:
اکثر محصولات زیبایی که امروزه در فروشگاه ها موجود است حاوی بیوتین یا ویتامین H هستند که به بهبود ظاهر مو، ناخن و پوست کمک می کند. ویتامین B7 یک ویتامین محلول در آب است که به طور طبیعی در انواع غذاها از جمله جگر، گل کلم، ماهی آزاد، موز، سویا و مخمر یافت می شود. طبق گفته دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، مصرف مکمل های B7 برای سلامت مو، ناخن و پوست مفید است زیرا تولید کراتین، پروتئین مهم موجود در این بافت ها را افزایش می دهد. مکمل های B7 گزینه مناسبی برای درمان نیستند، بنابراین در صورت تمایل به مصرف چنین مکمل هایی باید با پزشک خود مشورت کنید.

تاثیر بیوتین بر رشد مو:
طبق گفته دانشگاه مریلند، مصرف روزانه 300 میکروگرم B7 باعث رشد مو می شود. در مطالعات انجام شده به نظر می رسد مصرف همزمان B7 و روی می تواند باعث ریزش مو شود.
رابطه بین بیوتین و رشد ناخن:
مکمل بیوتین برای رشد ناخن های نازک و شکننده مفید است. طبق گزارشی از موسسه Linus Pauling در دانشگاه اورگان، مکمل B7 به حفظ و رشد ناخن های شکننده در انسان کمک می کند. علاوه بر این، اثربخشی B7 برای رشد ناخن های شکننده با استفاده از 3 آزمایش ثابت شد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای ارزیابی تاثیر استفاده از مکمل‌های بیوتین با دوز بالا بر ترمیم ناخن‌های شکننده مورد نیاز است.

تقویت جمجمه در کودک:
درماتیت یا تورم پوست در کودکان و بزرگسالان به دلیل کمبود B7 و اثرات آن بر سلول های چربی پوست است که به صورت لکه های سفید مایل به زرد روی سر، ابروها و پشت کودک ظاهر می شود. گوش ها. درماتیت سبورئیک می تواند در بسیاری از نواحی پوست در بزرگسالان رخ دهد. طبق گزارشی از دانشگاه مریلند، هیچ مطالعه‌ای در مورد درمان درماتیت نوزادان با مکمل‌های B7، چه با شیر یا دارو، انجام نشده است، اما مطالعات اولیه نشان داده‌اند که مصرف B7 می‌تواند روند این بیماری را بهبود بخشد.

تاثیر مصرف بیوتین بر کاهش وزن:
در پاسخ به این سوال که آیا مصرف دوزهای پایین B7 از کاهش وزن جلوگیری می کند؟ باید بگویید نه، زیرا بیوتین یک ویتامین ضروری و بی آب است که به متابولیسم غذا کمک می کند و همچنین بیان ژن ها را در سلول ها تعیین می کند. آنزیم هایی که به ساخت و تولید چربی، گلوکز و تجزیه اسیدهای آمینه کمک می کنند به B7 نیاز دارند. دوزهای بالای بیوتین ممکن است برای افرادی که سطح تری گلیسیرید، قند خون و انسولین بالایی دارند مناسب باشد، اما شواهد بالینی و ادبیات استفاده از B7 برای کاهش وزن را تایید نمی کند.

توصیه های غذایی و منابع غذایی:
افراد سالم با رژیم غذایی متعادل و خوب به ندرت دچار کمبود B7 هستند. سیگاری ها، افرادی که داروهای مختلف مصرف می کنند یا به شدت مایل به خوردن تخم مرغ خام هستند، بیشتر مستعد ابتلا به B7 هستند. برخی بیماری ها نیز توانایی فرد در جذب B7 را کاهش می دهند که می تواند منجر به بیماری های دوران کودکی شود. بزرگسالان به 30 میکروگرم B7 در روز نیاز دارند. B7 در بسیاری از غذاها مانند نان سبوس‌دار، مغزها، ماهی، میوه‌ها و سبزیجات و تخم‌مرغ پخته شده یافت می‌شود.

بیوتین و متابولیسم:
بدن بیشتر کالری ها را به چربی تبدیل می کند. اولین قدم استفاده از آنزیمی است که حاوی پروتئین است. این آنزیم استیل کوآ کربوکسیلاز یا ACC نام دارد که طبق تحقیقات انجام شده بر روی موش ها در سال 2007، کاهش فعالیت آن باعث کاهش تولید و ذخیره چربی در سطوح تری گلیسیرید و استفاده از چربی بالا برای انرژی می شود. B7 برای آنزیم هایی که اسیدهای آمینه را تجزیه می کنند مورد نیاز است. این آنزیم گلوکز جدیدی تولید می کند تا سطح قند خون را تثبیت کند و به بدن انرژی بدهد، اما چربی کافی ندارد. شواهد و داده های پزشکی استفاده از مکمل های B7 برای کاهش وزن را تایید نمی کند.

بیوتین و چربی خون:
اضافه وزن و چاقی با افزایش سطح تری گلیسیرید مرتبط هستند و چربی و LDL هر دو از عوامل خطر بیماری قلبی هستند. طبق مطالعه ای در سال 2006 در فناوری و درمان دیابت، مصرف دوزهای بالای B7 همراه با کروم باعث کاهش سطح تری گلیسیرید در گروهی از دیابتی ها شد. محققان در مجله Biomedicine and Pharmacotherapy نشان دادند که افراد دیابتی و غیر دیابتی با سطح تری گلیسیرید بالا، سطح تری گلیسیرید و کلسترول خود را پس از مصرف B7 کاهش دادند. در اینجا متذکر می شویم که B7 برای درمان کلسترول یا تری گلیسیرید بالا توصیه نمی شود. بنابراین، از پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد استفاده از مکمل ها سوال کنید.

اثرات بیوتین و کروم بر قند خون:
چاقی و قند خون بالا عواملی هستند که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهند. محققان در مجله بریتانیایی تغذیه در سال 2013 نشان دادند که B7 سطح قند خون را در جوندگان دیابتی کاهش می دهد. مطالعه ای که در مجله فناوری و درمان دیابت منتشر شد نشان داد که مصرف مکمل های B7 و کروم با دوز بالا همراه با سایر داروها باعث کاهش سطح قند خون در بیماران دیابتی می شود، اما سایر محققان دریافتند که B7 می تواند سطح قند خون را کاهش دهد. بیماران دیابتی و غیر دیابتی. با این حال نمی توانید کنترل کنید، با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد مصرف مکمل ها مشورت کنید. با این حال، مصرف مکمل های B7 و کروم برای قند خون بالا توصیه نمی شود.

لیست غذاهای غنی از بیوتین:
B7 که به عنوان ویتامین H نیز شناخته می شود، بخشی از ویتامین های B کمپلکس است که مانند سایر ویتامین های B برای تولید انرژی و انرژی مفید است. این ویتامین محلول در آب به تولید چربی ها، کربوهیدرات ها و اسیدهای آمینه کمک می کند و در تولید پروتئین نقش دارد. B7 محلول در آب در بدن ذخیره نمی شود. باکتری های روده می توانند B7 بسازند. با این حال، خوردن غذاهای غنی از B7 می تواند نیاز روزانه بدن به 30 میکروگرم B7 را تامین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا