سلامت بدنسلامت پوستسلامت مو

تاثیر قرص بیوتین برای جلوگیری از ریزش و رشد مو

آنچه مطالعه میکنید...

بیوتین چیست:

اگرچه ریزش و نازک شدن مو در زنان کمتر از مردان است، اما ریزش مو فقط برای مردان اتفاق نمی افتد و تقریباً همه ما در مقطعی دچار ریزش مو شده ایم. حتما می دانید که ریزش مو نه تنها در پوست سر بلکه در کل بدن نیز دیده می شود و این ریزش می تواند موقت یا دائمی باشد. در واقع ریزش مو به دلایل مختلفی از جمله وراثت، تغییرات هورمونی، بیماری ها و حتی روند طبیعی پیری افراد بستگی دارد.
روش های مختلفی برای درمان و پیشگیری از ریزش مو توصیه می شود که یکی از آنها استفاده از مکمل های خوراکی است. اما این قرص ها چقدر موثر هستند؟
استفاده از بیوتین یکی از عواملی است که می تواند با مصرف و تنظیم آن بر ریزش مو در افراد تاثیر مثبت بگذارد.

علل ریزش مو:

قبل از بررسی اثرات استفاده از بیوتین در برابر ریزش مو، دانستن علل ریزش مو ضرری ندارد.
افراد معمولا بین 50 تا 100 تار مو در روز از دست می دهند. اما این ریزش معمولا همزمان با رشد موهای جدید دیده نمی شود و ما متوجه این جایگزینی نمی شویم، بنابراین در واقع زمانی به آن ریزش مو گفته می شود که موهای جدید جایگزین موهای از دست رفته نباشد و ریزش مو به وضوح باشد. قابل توجه ریزش مو حجم موهای شما . .
ریزش مو معمولاً به یک یا چند عامل بستگی دارد، از جمله:
وراثت: شایع ترین علت ریزش مو، وراثت است که در نتیجه افزایش سن رخ می دهد. این حالت معمولاً به تدریج و در یک الگوی قابل پیش بینی رخ می دهد، یعنی فردی که در بستگان نزدیک خود که رگ را از آنها به ارث برده ریزش مو دارد، این ریزش مو به روش مشابهی اتفاق می افتد و به فرزندان بعدی نیز منتقل می شود. خط جلویی سر در مردان نازک و در وسط سر در زنان است.
تغییرات هورمونی: شرایط مختلفی می تواند باعث ریزش موی دائمی و موقت شود که یکی از آنها تغییرات هورمونی در دوران بارداری، زایمان، یائسگی و مشکلات تیروئیدی در زنان است.
مصرف دارو: یکی دیگر از علل ریزش مو می تواند عوارض جانبی مصرف برخی داروها مانند داروهای سرطان، آرتریت، افسردگی، مشکلات قلبی، نقرس و فشار خون باشد .
پرتودرمانی: پرتودرمانی یا رادیوتراپی نیز یکی از علل ریزش مو است و پس از اتمام آن ممکن است موها مانند قبل رشد نکنند و سرعت رشد مو و کاشت مو مختل شود.
استرس: در هر صورت در شرایط امروزی افراد به دلایل مختلفی می توانند با شرایط استرس زا مواجه شوند که باعث ریزش مو می شود، البته بد نیست بدانید که این ریزش مو موقتی است.
روش های مراقبت از مو: مراقبت نامناسب و نامناسب از مو و مدل موی مداوم که موها را پایین می آورد در نهایت منجر به ریزش مو می شود.
اکنون که با علل مختلف ریزش مو آشنا شدید، بهتر است بیوتین را تزریق کنید و تاثیر آن را در ریزش مو آزمایش کنید.
بیوتین چیست و چرا اهمیت دارد؟
بیوتین یک ویتامین محلول در آب از گروه ویتامین های B است، ماده ای مهم با ارزش غذایی بالا و این ویتامین را می توان با خوردن بسیاری از غذاها به دست آورد.
بیوتین مانند تمام ویتامین های گروه B در تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی در بدن و سوزاندن پروتئین ها (اسیدهای آمینه) که بلوک های سازنده مو هستند، نقش دارد.
مزایای بیوتین که به عنوان ویتامین B7 یا ویتامین H نیز شناخته می شود، عبارتند از:
به رشد طبیعی جنین کمک می کند
جلوگیری از ریزش مو و موهای پرپشت
ناخن های محکم و بدون خراش
سلامت پوست، دستگاه گوارش و کبد

حد مصرف بیوتین چقدر است؟
همانطور که گفته شد بیوتین در غذاها یافت می شود، بنابراین استفاده از آن بی خطر است، با توجه به اینکه این ویتامین تقریبا هر روز از طریق غذا به دست می آید.
اما بیوتین به صورت مکمل های غذایی، شامپو و سرم های مراقبت از مو و در غذاها موجود است که باید جداگانه بررسی شود.
علل کمبود بیوتین در بدن:
به طور کلی، بدن یک فرد سالم که رژیم غذایی مناسبی دارد، دچار کمبود بیوتین نمی شود. با این حال، شرایط برای برخی افراد متفاوت است، مانند بارداری، افرادی که در معرض اشعه ایکس قرار می گیرند، کودکانی که با مشکلات مادرزادی کمبود بیوتین متولد می شوند و افرادی که از رژیم های غذایی بسیار سخت پیروی می کنند اغلب از کمبود بیوتین در بدن رنج می برند.
برخی از علل کمبود بیوتین در بدن نیز می تواند به دلیل تداخلات دارویی باشد
جالب توجه است که کمبود بیوتین در افرادی که سفیده تخم مرغ خام می خورند بیشتر است زیرا تخم مرغ خام حاوی آویدین است که از جذب بیوتین جلوگیری می کند.
از آنجایی که بیوتین در روده تولید می شود، افراد مبتلا به بیماری های روده ای ممکن است قادر به تولید بیوتین کافی نباشند و ممکن است دچار کمبود این ویتامین شوند
بیوتین هیچ تاثیری ندارد:
همانطور که قبلاً گفتیم، این ویتامین محلول در آب است، بنابراین بدن شما اضافی را از دست خواهد داد، بنابراین نگران اثرات منفی این ویتامین بر بدن نباشید.
حتی مصرف مکمل های بیوتین که به شکل قرص در دسترس هستند در بسیاری از موارد ضروری نیست. و در نهایت می فهمیم که ورود این ویتامین به بدن باعث مسمومیت نمی شود
غذاهای غنی شده از بیوتین:
بر اساس تحقیقات کنونی، ساده ترین و راحت ترین راه برای به دست آوردن و آزادسازی بیوتین لازم در بدن را می توان با یک رژیم غذایی ساده حاوی غذاهای حاوی بیوتین تهیه کرد.
غذاهایی که بدن شما را با بیوتین تامین می کنند عبارتند از: تخم مرغ، ماهی آزاد، تخمه آفتابگردان، ماهی تن، اسفناج، کلم بروکلی، پنیر چدار، ماست، جو دوسر، موز، بادام و مخمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا