سلامت بدن

چگونه می شود در داروخانه کار کرد؟

به نظر شما چگونه می شود در داروخانه کار کرد؟  کار کردن در داروخانه چگونه است؟ امروزه در جامعه بیشتر افراد با داشتن مدرک تحصیلی عالی بیکار هستند و همیشه به دنبال کار می گردنند تا کاری مناسب با رشته تحصیلی خود پیدا کنند. داروخانه هم مثل دیگر مشاغل نیاز به نیرو های با مهارت و متخصص دارد چرا که در داروخانه بخش های مختلفی وجود دارد که می تواند افراد مختلفی را برای نیروی خود جذب کند. محیط و بخش های داروخانه ها شامل تکنسین ها، مسئول فنی، مشاور داروخانه، صندوق دار داروخانه و… می شود.

افرادی که قصد دارند در داروخانه ها فعالیت کنند اما در مورد آن اطلاعات کافی ندارند با این سوال که چگونه می شود در داروخانه ها کار کرد مواجه می شوند. کار کردن در داروخانه ها می تواند به آسانی برای افراد امکان پذیر شود آنها می توانند با داشتن مدارک تحصیلی مربوطه و دیگر موارد با یک آزمون در داروخانه مشغول به کار شوند. کار کردن در داروخانه برای افرادی مناسب است که به آن علاقه دارند و این باعث می شود سختی های کار را نبینند و با علاقه به کار خود ادامه دهند. در ادامه به توضیحات بیشتر در مورد اینکه چگونه میشود در داروخانه کار کرد خواهیم پرداخت.

چگونه می شود در داروخانه کار کرد؟

چگونه می توانیم یک تکنسین عالی شویم؟

ابتدا برای اینکه برای بتوانید برای بخش تکنسین داروخانه قبول شوید باید مدرک تحصیلی شما مربوط به این کار باشد تا بتوانید به راحتی جذب شوید. کار تکنسین در داروخانه نیاز به آموزش های تخصصی دارد که هیچ کدام از دیگر بخش ها اینگونه آموزش نمی بینند. تکنسین های داروخانه با آموزش هایی تخصصی که دیده اند می توانند در برخی مواقع که دکتر داروخانه وجود ندارد به جای آنها به مردم خدمات رسانی کند و به آنها در تجویز و تهیه داروها کمک کند.

افرادی که برای بخش تکنسین جذب می شوند علاوه بر داروخانه ها می توانند در مراکز درمانی دیگری مانند کلینیک ها، بیمارستان ها، مطب های شخصی و داروخانه هایی که به صورت فروشگاه های آنلاین هستند مشغول به کار شوند. افرادی که قصد دارند در بخش تکنسین داروخانه فعالیت کنند باید یکسری دروه هایی که مراکز مجاز بر پا می کنند شرکت کنند، تا بتوانند به خوبی تمامی این موارد را که شامل نسخه خوانی، داروشناسی، یاد گرفتن انواع محصولات بهداشتی غیر دارویی، یاد گرفتن شرایط بیمه شدن و… می شود را بشناسد و بعد بتواند در بخش تکنسین داروخانه فعالیت کند.

وظایف یک تکنسین عالی

کسانی که به عنوان یک تکنسین در داروخانه مشغول به کار هستند وظایف بیشتری هم نسبت به دیگر بخش های داروخانه دارد. همانطور که گفته شد تکنسین های داروخانه ها علاوه بر کار خود می توانند در برخی مواقع که کمبود نیرو در داروخانه وجود دارد وظایف چندین بخش را برعهده بگیرد و آنها را انجام دهد. در ادامه به برخی از وظایف تکنسین های داروخانه خواهیم پرداخت :

١. برچسب زدن بر روی داروها و توضیح دادن نحوه مصرف داروها به بیماران

٢. پذیرفتن نسخه از بیمار و مشاهده موجودی دارو

٣. بررسی کردن داروهایی که تجویز شده برای بیماران و بررسی کردن تداخل داروها در مصرف

۴. تحویل دادن داروها به افراد و اطلاعاتی درمورد داروها به بیمار

۵. هماهنگ کردن با شرکت های معتبر برای سفارش دادن داروهای مورد نیاز داروخانه

۶. بررسی کردن و رسیدگی به نظرات و شکایت های مردم

٧. بررسی کردن پرداخت هزینه توسط افراد

٨. اطلاعاتی در مورد بیمه به افراد ارائه دهد

٩.آشنا کردن افراد با محصولات بهداشتی غیر دارویی و مشاوره دادن درباره آنها

١٠. وارد کردن اطلاعات بیمار و نسخه آن به کامپیوتر

١١. به دست آوردن اطلاعاتی از داروها از دکتر داروخانه

١٢. بررسی دوز مصرفی داروها و نسخه پیچی داروها برای افراد بیمار

وظایف یک تکنسین عالی

مزیت هایی که یک تکنسین داروخانه دارد

حضور یک تکنسین عالی در داروخانه دارای مزیت هایی است که می تواند باعث شود داروخانه قابل اعتمادی شود. حضور تکنسین در داروخانه مزیت های فراوانی دارد که در ادامه به بعضی از این مزیت ها خواهیم پرداخت :

١. حضور داشتن یک تکنسین عالی در داروخانه باعث رضایتمندی مشتریان خواهد شد

٢. اگر یک تکنسین عالی در داروخانه وجود داشته باشد می تواند سریعتر به بررسی کردن نسخه ها پرداخت.

٣. تکنسین عالی که در داروخانه وجود دارد می تواند به افراد توضیحات کاملی درباره داروها و نحوه مصرف آنها ارائه دهد.

۴. اگر یک تکنسین عالی در داروخانه باشد باعث کم شدن خطا در هنگام تحویل داروها خواهد شد.

۵. یک تکنسین عالی می تواند علاوه بر کار خود به دکتر داروخانه نیز کمک کند.

مزیت هایی که یک تکنسین داروخانه دارد

سخن پایانی

ما دراین مقاله برای شما در مورد اینکه چگونه در داروخانه کار کرد، تکنسین های داروخانه، وظایف تکنسین ها، مزیت یک تکنسین عالی در داروخانه و… مطالبی را برای شما عزیزان ارائه کردیم. شما می توانید برای کار کردن در داروخانه در آزمون هایی که در مراکز بهداشتی انجام می گیرد شرکت کنید تا در صورت نیاز نیرو شما را به عنوان نیروی داروخانه جذب کنند. امیدواریم که شما عزیزان از این مطالب گفته شده نهایت استفاده را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا