سلامت بدنسلامت عمومی

مقایسه کراتین با دیگر مکمل های غذایی مورد استفاده در ورزش

آیا تا به حال کراتین را با سایر مکمل هایی غذایی مقایسه مورد استفاده در ورزش کرده اید که بینید چه تشابه و چه تفاوت هایی با هم دارند؟ یکی از بزرگترین دغدغه بدنسازان و ورزشکاران تداخل بین داروها و مکمل های ورزشی است. در صورتی که ملزوم به استفاده از دیگر داروها به همراه مکمل کراتین هستید باید نکات مهم را در نظر بگیرید، زیرا مصرف داروها می توانند عوارض خاص خود را داشته باشند و بهتر است با توصیه پزشک متخصص استفاده شود.

مقایسه کراتین با دیگر مکمل های غذایی مورد استفاده در ورزش

ترکیب مکمل ها

بعضی از ورزشکاران برای اینکه قدرت و انرژی خود را چند برابر کنند از چند مدل مکمل استفاده می کنند.

  • ترکیب پروتئین وی و کراتین: مصرف این دو مکمل سبب افزایش توده های عضلانی هنگام ورزش کردن می شود. مصرف کراتین که باعث بیشتر شدن ظرفیت ماهیچه ها هنگام ورزش کردن با شدت زیاد خواهد شد. کراتین کاری می کند بدن سرعت سازگاری بیشتری برای رشد عضلات داشته باشد.
  • ترکیب کربوهیدرات و کراتین: استفاده از کربوهیدرات باعث بیشتر شدن میزان انسولین در بدن می شود. ترکیب دو مکمل ذکر شده سبب افزایش جذب کراتین در بدن و رشد عضله ها موقع ورزش خواهد شد. اگر ورزشکاری این ترکیب را انجام دهد هنگام ورزش عملکرد بهتری خواهد داشت. به ورزشکاران توصیه می شود برای تمرینات هوازی یا ورزش دو میدانی از این ترکیبات استفاده کنند.
  • ترکیب گینر و کراتین: استفاده همزمان این دو مکمل سبب افزایش وزن و افزایش رشد عضلات می شود.

مصرف مکمل ها با مواد غذایی

مکمل ها را با توجه به خواصی که دارند می توانید آن ها را با یکدیکر ترکیب و میل کنید. با توجه به خاصیت هر ماده غذایی بسیار مهم است که بدانید چه مقدار از مواد را با یکدیگر ترکیب کنید.

مصرف مکمل کراتین و مکمل قهوه

استفاده از کراتین در فاصله 20 دقیقه هیچ مشکلی ندارد و سبب افزایش انرژی و استقامت خواهد شد. اما نکته حائز اهمیت این است که کراتین سبب احتباسِ آب داخل سلول ها می شود. اما کافئین یا قهوه دفع آب می شود و به طور کلی دفع آب در بدن رخ می دهد. بهتر است حین ورزش از آب زیاد مصرف نشود.

اگر در دورانی هستید که پزشک شما را از مصرف داروها و مکمل ها منع کرده است بهتر است در این دوران با توجه به رژیم غذایی خود و نظر مربی از مکمل ها استفاده کنید.

مقایسه کراتین با دیگر مکمل های غذایی مورد استفاده در ورزش

مصرف مکمل با دوره های مختلف

مصرف کراتین با دوره های کاهش وزن:

یک باور اشتباه که باب شده است این است که کراتین در زمان دوران کاهش وزن نباید استفاده شود. در صورتی که این دو مسئله هیچ ربطی به یکدیگر ندارند. در دوره کاهش وزن افراد بیشتر روی کالری دریافتی و نحوه استفاده تمرکز دارند. کراتین دارای کالری خاصی نیست که سبب افزایش وزن شود. مکمل کراتین می تواند حجم عضلات فرد را افزایش دهد. کراتین وزنی که به بدن می دهد یک توده عضلانی است. استفاده 3 تا 5 گرم کراتین قبل از تمرین برای کاهش وزن مناسب است.

مصرف کراتین با دوره های افزایش وزن:

در طی زمان افزایش وزن در افراد مختلف استفاده از کراتین تاثیر زیادی دارد. توصیه می شود در دوره افزایش وزن از مکمل های گینر استفاده شود. مکمل های گینر سبب افزایش وزن به همراه چربی می شود. در زمان استفاده از مکمل ها احتمال دارد فرد دچار اضافه وزن شود و احساس وزن گیری و چاق شدن داشته باشد که کاملاً طبیعی است.

مکمل بدنسازی چیست؟

رژیم غذایی بدنسازی بدون مصرف استفاده از مکمل ها، یک ورزشکار را به نتیجه مطلوب نمی رساند. اگر بخواهید پروتئین، ویتامین و انواع مواد معدنی و مغذی را تنها از غذاها بگیرید. باید حجم زیادی از غذاها را در طول روز مصرف نمایید که این کار باعث می شود فشار زیادی به معده و دستگاه گوارشی وارد شود، و سلامتی  به خطر بیفتد.

مکمل ‌های بدنسازی می‌توانند عملکرد بدنی را در طول تمرینات مقاومتی بهتر کنند. مکمل ها سبب تحریک رشد عضلانی خواهند شد. پروتئین و کراتین دو مکمل پر طرفداری هستند که دارای اهمیت زیادی هستند. تمرینات مقاومتی، مانند وزنه ‌برداری، سبب می شود فشار زیادی بر عضلات وارد شود. با گذشت زمان، ماهیچه‌ها سازگارتر و قوی‌تر و پر حجم تر می‌شوند. بسیاری از مکمل‌ های عضله‌ساز برای افرادی که علاقه مند به بهبود عملکرد ورزشی خود و افزایش رشد عضلانی هستند در دسترس است.

مقایسه کراتین با دیگر مکمل های غذایی مورد استفاده در ورزش

مکمل پروتئین

مکمل های پروتئین به عنوان پرطرفدارترین مکمل ها شناخته می شوند. بیشتر بدنسازان از مکمل های پروتئین استفاده می کنند. مکمل های پروتئین از شیرگاو طبیعی درست شده است. مکمل پروتئین وی کازئین هم از گوشت گاو تهیه شده است. شاید نام مکمل پروتئین بیف را شنیده باشید این مکمل پروتئین کاملاً طبیعی و سرشار از مواد مغذی است و برای تقویت بدن و افزایش ایمنی در بدن بسیار توصیه می شود.

مزایای استفاده هم زمان انواع مکمل ها

  • سبب ریکاوری سریع بدن می شود.
  • انرژی بدن را افزایش می دهد.
  • پروتئین را ارتقا می دهد.
  • سبب افزایش قدرت و استقامت در بدن می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا