آرایشی و بهداشتیپاک‌کننده‌هاسلامت بدنسلامت پوستسلامت عمومیسلامت مو

آیا استفاده از شامپو باعث رشد سریعتر و قوی‌تر موها می‌شود؟

آیا استفاده از شامپو باعث رشد سریعتر و قوی‌تر موها می‌شود؟ چه شامپوهایی روی رشد موها تاثیر می‌گذارد؟ شامپوی خوب و مناسب مو و پوست سر می‌تواند در رشد مو و تقویت موها تأثیر بسیاری داشته باشد. همانطور که می‌دانید حجم و حالت موها یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی است که بر زیبایی چهره تاثیر می‌گذارد. ممکن است شما نسبت به حجم و رشد موهای خود ناراضی باشید و یا اینکه از شدت ریزش موهایتان خسته شده باشید. در این مقاله قصد داریم درباره بهترین شامپوها که باعث رشد و تقویت موها می‌شود مطالبی مفید ارائه دهیم.

آیا استفاده از شامپو باعث رشد سریعتر و قوی‌تر موها می‌شود؟

انتخاب بهترین شامپو برای رشد موها

همانطور که گفته شد حجم موها در چهره فرد بسیار تأثیرگذار است. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال راهکارها و یا شامپوهایی هستند که موهای پرپشت و قوی داشته باشند. موها ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی دچار ریزش و یا کم پشت و ضعیف شوند.عواملی مثل وراثت، مصرف دارو، نوع غذا، نوع آب و هوا و….همچنین استفاده از رنگ مو و دکلره و حتی اتوی مو به مرور زمان باعث شکستگی و سوختگی موها می‌شود. در نتیجه ریشه و تار مو ضعیف می‌شود.

عده بسیاری از افراد برای اینکه موهای پرپشت و قوی داشته باشند و برای اینکه از ریزش موها بکاهند و آن را تقویت کنند از شامپوهای تقویت کننده و پرپشت کننده مو استفاده می‌کنند‌. شامپوهای تقویت کننده که باعث رشد سریعتر موها می‌شود حاوی کراتین است. کراتین باعث می‌شود روی فولیکول‌های مو تأثیر مثبت گذارد و همچنین باعث بهبود رشد موها و تقویت موها می‌شود‌‌.

ویژگی‌های شامپوی افزایش دهنده رشد مو

شامپوهای افزایش دهنده رشد موها حاوی ترکیبات و مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز مو است. در نتیجه سبب می‌شود که سلول‌های مو را تحریک کنند و رشد موها را افزایش دهد. فولیکول های موجود در موها نقش بسیار مهمی در افزایش رشد و حجم موها دارند. اگر به هر دلیلی دچار ریزش مو و یا کم پشت شدن مو شدید می‌توانید از این نوع شامپوها استفاده کنید.

این شامپوها روی ریشه مو تأثیر می‌گذارد و باعث افزایش رشد مو با ساقه وضخامت تراکم بالا می‌شود. معمولا در ماه موها بین دو تا چهار سانتی‌متر بلندتر می‌شوند. و حدود سه تا چهار سال روی سر می‌مانند. در صورتی که برخی از تارهای مو دچار ریزش شوند موهای جدیدی جایگزین آنها می‌شود. اما ضعیف شدن تارهای مو رشد کم موها کمی آزار دهنده است. بنابراین می‌توان از شامپوهای تقویت کننده و رشد دهنده مو استفاده کرد.

با مراجعه به سایت محصولات مراقبتی از پوست و مو می‌توانید جهت مشاوره با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید. و با راهنمایی‌های لازم که در اختیارتان قرار می‌دهند مناسب‌ترین شامپو برای موهای خود انتخاب کنید.

 رعایت چند نکته برای رشد سریعتر و طبیعی موها

اگر می‌خواهید موهایتان رشد خوبی داشته باشد باید به چند نکته توجه کنید.

  • از پوست سرتان مراقبت کنید: برای اینکه موهایتان رشد طبیعی داشته باشد بهتر است پوست سرتان را ماساژ دهید تا خون در آن به گردش درآید.
  • ترک سشوار و اتو کردن مو: سعی کنید برای خشک کردن موهایتان یا صاف کردن مو از سشوار و اتوی مو استفاده نکنید. چون به مرور زمان باعث شکسته شدن تارهای مو می‌شود.
  • از شانه‌های تمیز و مناسب استفاده کنید: استفاده از شانه‌های چوبی بسیار مناسب است چون مانع از بریدن تارهای مو در حین شانه کردن می‌شود.
  • مراقبت از موها در برابر شرایط محیطی: سعی کنید از موهای خود در برابر رطوبت و گرمای بیش از حد محافظت کنید.
  • استفاده از شامپوهای مناسب: در مرحله آخر بهتر است از شامپویی استفاده کنید که موجب تقویت موهایتان می‌شود.

آیا استفاده از شامپو باعث رشد سریعتر و قوی‌تر موها می‌شود؟

سخن آخر

امروزه به دلیل استرس و افزایش آلودگی هوا باعث ریزش مو، کم پشت شدن مو و‌ عدم رشد سریع موها شده است. زمانی که شدت ریزش موها زیاد باشه باعث می‌شود موها نازک باشند و رشد موها کم باشدکه در نتیجه باعث نگران شدن فرد می‌شود.

نوع غذایی که مصرف می‌کنید در رشد موها می‌تواند تأثیر گذارد. اگر غذای شما فاقد مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز باشد باعث کاهش رشد موها و ضعیف شدن تارهای مو می‌شود.

در جواب این سوال که آیا استفاده از شامپو باعث رشد و تقویت موها می‌شود؟ باید گفت بله. بهتر است به دنبال شامپویی باشد که مناسب پوست سر و موی شما باشد. همچنین باعث افزایش رشد سریعتر موها و تقویت موها شود‌. بهترین نوع شامپو برای افزایش رشد مو را می‌توانید در سایت ما خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا