آرایشی و بهداشتیسلامت مو

چگونه از اسپری مو استفاده کنیم؟

احتمالا برای شما گاها پیش آمده است که از محصولی برای فرم و حالت دهی مو و حتی حجم دادن به موهایتان استفاده کنید. یکی از پرکاربردترین محصولات آرایشی که برای فرم و حالت دهی مو استفاده می‌شود اسپری مو است.

اما اسپری مو چیست؟ چگونه از اسپری مو استفاده کنیم؟ و اسپری مو چه کاربرد و مزایایی دارد؟ در صورتی که تمایل دارید با این محصول بیشتر آشنا شوید و بهترین خرید را داشته باشید توصیه می‌کنیم مطالب این مقاله را از دست ندهید.

اسپری مو

اسپری مو چیست ؟

اسپری مو به عنوان یکی از پرکاربردترین محصولات آرایشی برای فرم دهی و حالت دادن مو می‌باشد. شما می‌توانید با اسپری مو برای تثبیت کردن حالت مو‌های خود در هر شرایطی مثل باد و رطوبت ثابت نگه دارید.

اسپری حالت دهنده مو حاوی ترکیباتی مثل پلیمر است که وظیفه آن حفظ و تثبیت حالت مو است. همچنین به کمک اسپری مو می‌توان انسجام موها را حفظ کرد و باعث چسبیدن موها به یکدیگر شوند.  در نتیجه مانع از بهم ریختگی موها می‌شود.

یکی دیگر از مزایای اسپری حالت دهنده مو این است که در صورتی موهای سرتان کامل صاف رو سرتان می‌خوابد اسپری مو می‌تواند تا حدودی به حجم موهایتان بیافزاید. همچنین اسپری مو باعث می‌شود موها ظاهری زیبا و آراسته داشته باشند.

نکات استفاده از اسپری مو

زمانی که شما از اسپری مو استفاده می‌کنید باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. این نکات عبارتند از؛

  • قبل از اینکه از اسپری مو استفاده کنید باید موهایتان تمیز باشد. به این دلیل که نباید چرب باشد تا نتیجه بهتری بگیرید.
  • اسپری مو باید روی موهای خشک اسپری شود. در صورتی که اسپری مو را به روی موهای مرطوب اسپری کنید به نتیجه مورد دلخواهتان نمی‌رسید. بنابراین مطمعن شوید که موهایتان کاملا خشک است.
  • رعایت فاصله بین مو و اسپری مو بسیار مهم است. چون اگر اسپری مو در فاصله نزدیک به ریشه مو اسپری کنید به موهایتان آسیب‌هایی مانند موخوره، پوسته پوسته شدن پوست سر، ریزش مو. در نتیجه حتما بین بیست الی سی سانتی‌متر از موها فاصله داشته باشند.
  • سعی کنید زیاد از اسپری مو استفاده نکنید. برخی از اسپری موها هستند که در ترکیبات آنها الکل است. الکل باعث خشکی موها می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود از اسپری موهایی که حاوی الکل هستند زیاد استفاده نکنید.
  • در دوران بارداری نباید از اسپری مو استفاده کرد.
  • مراقب باشید اسپری مو وارد چشم و دهان نشود. اسپری مو زمانی که اسپری می‌شود ذرات آن پخش می‌شود در نتیجه ممکن است وارد چشم یا دهان و ریه شود.

اسپری مو

چگونه از اسپری مو استفاده کنیم؟

اول ازهمه سعی کنید از اسپری مو زیاد استفاده نکنید. زمانی که اسپری مو را به روی موهایتان اسپری می‌کنید در یک نقطه به مدت طولانی اسپری نکنید. بطور یکنواخت در تمام قسمت‌های مو اسپری شود‌.

در صورتی از اسپری مو بیش از اندازه استفاده کنید موها را سفت و چسبناک می‌کند. بنابراین باید به اندازه‌ای استفاده کنید که مو حالت طبیعی خود را حفظ کند.

حتما قبل از استفاده از اسپری مو، آن را تکان دهید تا تمام ترکیبات آن حل شود. بهتر است بعد از اسپری کردن روی موهایتان چند لحظه صبر کنید که اگر نیاز باشد دوباره از این محصول آرایشی استفاده کنید.

ویژگی‌های یک اسپری موی مناسب

زمانی که تصمیم به خرید یک اسپری حالت دهنده مو دارید باید اسپری انتخاب کنید که بسیار مناسب و استاندارد باشد. از ویژگی‌های یک اسپری موی خوب می‌توان این موارد را ذکر کرد:

  • دارای ویتامین‌های مفید برای مو
  • جذب بالایی داشته باشد.
  • داشتن خاصیت براق‌کنندگی و درخشندگی مو
  • دچار چسبندگی بیش از حد موها نشود.
  • رطوبت مو را حفظ کند.
  • برای انواع موها مناسب باشد.
  • طول عمر بالایی داشته باشد.

برای خرید یک اسپری موی مناسب می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید. و با کمک مشاوران پوستی و کارشناسان سایت بهترین و مناسب‌ترین اسپری مو با قیمت مناسب خریداری کنید.

اسپری مو

سخن آخر

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که زیبایی و آراستگی مو برایتان مهم است می‌توانید از محصولات آرایشی از جمله اسپری مو استفاده کنید.

شما می‌توانید به کمک اسپری حالت دهنده مو، موی خود را در هر حالت و فرمی که مدنظرتان است حفظ کنید. در هنگام استفاده از اسپری مو حتما فاصله اسپری تا موها را رعایت کنید، قبل از استفاده موهایتان را بشویید تا هیچگونه چربی و ناخالصی‌ نداشته باشد و….

در صورت رعایت نکات لازم در هنگام استفاده می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا