آرایشی و بهداشتیپاک‌کننده‌هاسلامت بدنسلامت پوست

آیا استفاده از پاک کننده صورت در دوران بارداری مضر است؟

سوال مهمی که ممکن است ذهن هر خانم بارداری را درگیر کند این است آیا استفاده از پاک کننده صورت در دوران بارداری مضر است؟

در دوران بارداری به دلیل بوجود آمدن هورمون‌های جدید باعث می‌شود در پوست هم تغییرات بسیاری ایجاد شود. در نتیجه باید از محصولات پوستی مناسبی استفاده کرد. در این زمان همانطور که هر ماه غذایی میل کنید جنین به خود جذب می‌کند. محصولات آرایشی و بهداشتی هم جنین به خود جذب می‌کند.

بنابراین ممکن است به دلیل نگرانی زیاد استفاده از تمام محصولات مراقبت‌ پوستی را ترک کنید. اما طی نه ماه آسیب‌های زیادی ممکن است پوست شما را تهدید کند. در این مقاله قصد داریم محصولات مراقبتی پوست بی‌ضرر را در دوران بارداری به شما معرفی کنیم.

پاک کننده پوست

تغییرات پوست در دوران بارداری

همانطور که در مقدمه گفته شد هورمون‌هایی که در دوران بارداری ترشح می‌شوند روی پوست تأثیر می‌گذارند. از جمله تغییرات پوستی در دوران بارداری عبارتند از:

  • بوجود آمدن جوش و آکنه‌های هورمونی
  • خشکی پوست بدلیل کم شدن رطوبت بدن
  • بوجود آمدن خال
  • ایجاد لکه‌های پوستی
  • حساسیت پوست

بیشتر مواقع بعد از دوران بارداری این تغییرات و مشکلات پوستی از بین می‌روند. اما گاهی ممکن است برخی لکه یا تیرگی‌های پوستی ماندگار باشند. بنابراین بهتر است در دوران بارداری از رسیدگی به پوست صورت غافل نشوید.

استفاده از محصولات مراقبتی پوست در دوران بارداری

در صورتی که در دوران بارداری از برخی محصولات پوستی استفاده نکنید باعث بروز مشکلات و آسیب‌های پوستی می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم رسیدگی به پوست صورتتان را هرگز فراموش نکنید.

استفاده از پاک کننده‌های صورت که حاوی گلیسرین هستند بسیار مناسبند. سعی کنید از پاک‌کننده یا محصولاتی که دارای ترکیبات شیمیایی مثل پارابن هرگز استفاده نکنید.

همچنین بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که  حاوی آنتی‌اکسیدان باشد. آنتی‌اکسیدان باعث می‌شود از پیری پوست، چین و چروک پوست و … جلوگیری کند.

بهتر است از کرم‌های ضد چروک، برنزه کننده و لایه بردار و رنگ مو که دارای ترکیبات شیمیایی هستند خودداری کنید. اما استفاده از پاک کننده‌های صورت چون معمولا هیچگونه ترکیبات شیمیایی در آنها بکار نرفته است در دوران بارداری مجاز است.

پاک کننده قوی پوست

محصولات پوستی مناسب در دوران بارداری

طبیعتاً زمانی که شما از مشخصات یک محصول مراقبتی پوست اطلاع داشته باشید به راحتی می‌توانید در دوران بارداری از آن استفاده کنید. و می‌توان یک پوست شاداب و سالم داشت.

در دوران بارداری پوست صورت بسیار حساس می‌شود. پس باید مراقب باشید که از شوینده و پاک‌ کننده‌های قوی استفاده نکنید. در صورتی که شما به پیش پزشک مراجعه کنید و یا از ترکیبات پاک کننده صورت اطلاع داشته باشید می‌توانید به راحتی از شوینده‌های مناسب، آبرسان مناسب و حتی از ضدافتاب‌‌های فیزیکی مناسب استفاده کنید.

راه‌های داشتن پوستی شاداب در دوران بارداری

برای اینکه در دوران بارداری یک پوست سالم و شاداب داشته باشیم باید از روش‌های مجاز و استفاده از محصولات مراقبت‌های پوستی مجاز در دوران بارداری غافل نشویم.

بهتر است برای لایه‌برداری یا پاکسازی پوست صورت در دوران بارداری از پاک‌کننده‌هایی که سبک و ملایم حاوی گلیسرین هستند استفاده کنید. هرگز نباید از پاک‌ کننده‌های قوی که حاوی اسید سالیسیلیک می‌باشد استفاده کرد.

ممکن است در دوران بارداری دچار خشکی پوست و یا لک‌های پوستی شوید. اگر شما بطور صحیح و در زمان‌بندی مناسب از پاک کننده‌های صورت که هم آبرسان خوبی برای پوست هستند هم ترمیم کننده پوست هستند استفاده کنید هرگز پوستتان دچار مشکل نمی‌شود.

در سایت محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت‌های پوستی ما، می‌توانید بهترین پاک کننده‌های صورت استاندارد خریداری کنید.

پاک کنندهه پوست

سخن پایانی

در دوران بارداری شما شاهده تغییرات بسیاری در خلق و خو، پوست و مو و مشکلات جسمی و روحی هستید. ممکن است بعد از اتمام بارداری این تغییرات بطور کامل از بین روند. اما گاهی ممکن است برخی از آنها همیشه بمانند.

بهترین راه برای اینکه پوستتان دچار آسیب‌ نشود این است که از محصولات مراقبتی پوست غافل نشوید. اما باید دقت کنید که این محصولات حاوی ترکیبات شیمیایی نباشند. همچنین از جاهای معتبر خریداری کنید.

با توجه به مطالب و توضیحات لازم در این مقاله در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از پاک کننده صورت در دوران بارداری مضر است؟ باید گفت در صورتی که حاوی ترکیبات شیمیایی نباشند مضر نیستند.

در صورتی که قصد خرید پاک کننده صورت دارید می‌توانید با مشاوران پوستی ما در سایت ارتباط برقرار کنید. تا بعد از مشاوره لازم بهترین گزینه را به شما معرفی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا