آرایشی و بهداشتیبرنزه کننده‌هاسلامت بدنسلامت پوست

آیا استفاده از برنزه کننده ها در دوران بارداری ضرر دارد؟

آیا استفاده از برنزه کننده ها در دوران بارداری ضرر دارد؟ خیلی از بانوان در دوران بارداری علاقه مند این هستند که بدنی زیبا و برنزه داشته باشند، که بهتر است قبل از انجام این کار نکات مهمی را در نظر داشته باشند.

برنزه کننده پوست

برنزه کردن در دوران بارداری

خوب است بدانید در دوران بارداری هم می شود برنزه کرد، روش طبیعی استفاده از نور خورشید است و حداقل روزانه به مدت 4 ساعت مقابل نور آفتاب قرار بگیرید.

استفاده از نور خورشید علاوه بر برنزه شدن سبب دریافت ویتامین دی هم می شود؛ اما این روش بسیار زمان بر است و روش راحت تر استفاده از برنزه کننده ها است.

نکات مهم در زمان از برنزه کننده ها در بارداری چیست؟

خوب است بدانید دمای بالای 30 درجه تاثیر مضری روی جنین خواهد داشت، و در دوران بارداری بهتر است مراقب این مسئله باشید و حتی با نور آفتاب هم دقت کنید دمای بدنتان بالا نرود. برنزه شدن پوست به عنوان  یک روش محافظتی پوست است که در برابر اثرات مضر اشعه ماورا بنفش مقابله می کند.

برنزه کردن در واقع کمک می کند که رنگدانه های پوست  که از ملانین تشکیل می شود بیشتر تولید شود و باعث تیره تر شدن بدن خواهد شد همین امر سبب جلوگیری از اشعه ماورا بنفش خواهد شد.

افزایش ملانین در پوست با توجه به رنگ پایه پوست باعث می شود رنگ پوست مایل به رنگ طلایی یا شکلاتی شود.

تاثیر محصولات برنزه کننده ما در دوران بارداری

اکثر محصولات ما و کرم های برنزه کننده ای که ما تولید می کنیم در دوران بارداری توسط پزشکان منع نشده است و تاثیر بدی روی جنین و بارداری نخواهد داشت.

میزان نفوذ رنگ کرم های برنزه کننده به صورتی است که فقط در لایه سطح پوست قرار می گیرد، فقط در لایه سطحی پوست است، پس در نتیجه وارد جریان خون نخواهد شد و به جنین آسیبی نمی رساند.

در دوران بارداری می توانید از کرم های برنزه کننده ای استفاده نمایید که به صورت گیاهی باشند و در ترکیبات آن انواع ویتامین ها استفاده شده باشد. بهتر است برای انجام برنزه کردن با پزشک خود مشورت کنید.              برنزه کننده پوست

ترکیبات برنزه کننده ها برای دوران بارداری

برنزه کننده ها دارای فلورسان غنی شده هستند که دارای آنتی اکسیدان، ویتامین، آمینو اسید و ترکیبات مرطوب کننده با کیفیت به منظور جوانسازی پوست ترکیب شده است. برنزه کننده فلورسان، دارای محافظت کننده پوست است،

برنزه کننده فلورسان برای دوران بارداری توصیه می شود، زیرا دارای آنتی اکسیدان و عصاره میوه های مختلف، مانند: انبه، نارگیل، عصاره چای سبز است.

روغن کاکائو و عصاره مرکبات نیز در این کرم ها وجود دارد پس در نهایت تاثیر زیادی روی پوست خواهد داشت و پوست را مرطوب و نرم خواهد کرد.

علاوه بر نکات گفته شده از خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک پوست هم جلوگیری می کند.

پوست زنان باردار به خاطر نغییرات هورمونی، که ایجاد می شود دچار آفتاب سوختگی می شود بنابراین از کرم های ضد آفتاب قوی حتما استفاده کنید.

تاثیر کرم های برنزه کننده در بارداری

احساس خستگی و گرسنگی در زنان باردار هنگام آفتاب گرفتن امکان دارد باعث آسیب شود، و تاثیر منفی روی جنین داشته باشد بنابراین با شکم خیلی پر یا خیلی خالی  یا در صورتی که احساس سرگیجه یا تهوع دارید، در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

محصولات مضر در دوران بارداری چیست؟

بعضی مواد شیمیایی به کار رفته در محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی مانند: رتینوئیدها، اسیدهای بتا هیدروکسی، هیدروکینون، فتالات، فرمالدهید، پارابن است که برای مصرف در دوران بارداری مضر می باشند.

آیا استفاده از برنزه کننده ها در دوران بارداری ضرر دارد؟

برنزگی با کرم ها چگونه است؟

خوب است بدانید مواد تشکیل دهنده در لوسیون ها و کرم های برنزه کننده بی ضرر می باشند و می توان از آنها در زمان بارداری استفاده کرد. این محصولات رنگ هایی هستند که روی سطح پوست ماندگاری زیادی دارند و نمی توانند به جنین در حال رشد آسیب وارد کند.

برنزه کردن در سال های گذشته بسیار طرفدار پیدا کرده است و به همین دلیل محصولات زیادی برای این منظور تهیه شده است که بی ضرر می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا