آرایشی و بهداشتیبرنزه کننده‌هاسلامت بدنسلامت پوست

آیا برنزه کردن پوست باعث ایجاد سرطان می‌شود

آیا برنزه کردن پوست باعث ایجاد سرطان می‌شود؟ این سوالی است که برای خیلی از افرادی که مشتاق هستند پوست خود را برنزه کنند پیش می‌آید. روش‌های مختلفی برای برنزه کردن پوست وجود دارد که رایج‌ترین آن برنزه کردن از طریق حمام آفتاب طبیعی است. بهترین زمان برنزه کردن پوست در فصل تابستان صبح‌ها ساعت ۹ الی ۱۱ می‌باشد.

در صورتی از این روش برنزه کردن بطور صحیح استفاده نشود ممکن است عوارضی برای پوست به همراه داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا برنزه کردن پوست باعث ایجاد سرطان می‌شود؟  همچنین  نکاتی که برای برنزه کردن پوست در آفتاب باید رعایت کنید را به شما معرفی می‌کنیم.

برنزه کردن پوست

برنزه کردن پوست در آفتاب

یکی از روش‌های آسان و در دسترس برای برنزه کردن پوست قرار گرفتن در معرض نور آفتاب برای مدت زمان مشخصی است. ممکن است نیاز باشد مدت زمانی زیادی صرف قرار گرفتن در آفتاب کرد در نتیجه ممکن است عوارضی برای پوست شما به همراه داشته باشد.

پوست و ملانین پوست هر فردی متفاوت است. ممکن است برخی خیلی سریع برنزه شوند و برخی دیگر دیرتر. که بستگی به رنگدانه‌های پوست هر فرد بستگی دارد.

اگر شما پوستی روشن داشته باشید ملانین و یا رنگدانه‌های موجود در پوستتان کمتر است بنابراین ممکن است دچار سوختگی و التهاب پوستی شوند.

اما افرادی که پوست تیره‌تری دارند چون ملانین موجود در پوست بیشتر است کمتر دچار التهاب و قرمزی پوست می‌شوند.

عوارض ناشی از برنزه کردن پوست در آفتاب

در صورتی که بطور مداوم و مکرر در معرض نور آفتاب قرار بگیرید بدون شک عوارضی به همراه دارد از جمله:

  • بی آبی بدن: وقتی در معرض نور آفتاب هستید طبیعتاً دچار افزایش تعریق و از دست دادن آب بدن می‌شوید. که اصطلاحاً به آن گرمازدگی می‌گویند که می‌تواند خطرناک باشد.
  • عرق سوز شدن: ایجاد شدن انواع عرق سوز روی نقاط مختلف بدن نتیجه قرار گرفتن مداوم در نور آفتاب است. عرق سوز شدن بصورت لکه‌های قرمز روی پوست ظاهر می‌شود که درمان آن طولانی است.
  • پیری پوست: یکی از شایع‌ترین عوارض برنزه کردن پوست در آفتاب پیری زودرس پوست است. در فصل تابستان اشعه فرابنفش نور خورشید بسیار بالا است و درصد بالایی از این اشعه را به پوست می‌تاباند که باعث ایجاد پیری پوست می‌شود.
  • بیماری پوستی و سرطان: با قرار گیری بیش از حد در معرض نور خورشید باعث ایجاد ملانوم یا سرطان پوستی می‌شود‌.
  • آسیب دیدن چشم: نور خورشید می‌تواند باعث تحریک شبکیه چشم شود و به چشم آسیب برساند. در نتیجه باعث آفتاب سوختگی چشم‌ها می‌شود.

راه‌های جلوگیری از عوارض برنزه کردن پوست در آفتاب

 

با وجود اینکه این روش برنزه کردن پوست مشکلات و عوارضی به همراه دارد اما باز هم افراد زیادی مشتاق به انجام این کار هستند. بنابراین راه و روش‌هایی وجود دارد که می‌توان از بروز مشکلات جلوگیری کرد.

استفاده از روغن‌های برنزه کننده مناسب با برند معروف می‌تواند سرعت برنزه شدن در نور آفتاب را سرعت بخشد. در نتیجه مدت زمان کمتری در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرید و عوارض کمتری سلامت پوست شما را تهدید می‌کند.

استفاده از ضد آفتاب با spf مناسب پوست تا حد زیادی می‌توان از آفتاب سوختگی و التهاب پوستی جلوگیری کرد. همچنین به همراه داشتن ژل‌های سوختگی مخصوص پوست که خاصیت ترمیم کنندگی دارد بسیار مناسب است.

توصیه می‌کنیم قبل از اینکه اقدام به برنزه کردن پوست خود کنید اقدامات لازم را انجام دهید حتما روغن و کرم و یا فوم‌های مخصوص برنزه کردن را تهیه کنید تا از عوارض ناشی از برنزه کردن در آفتاب جلوگیری شود.

در سایت ما بهترین  و معروفترین برندهای محصولات آرایشی و برنزه کننده پوست است که می‌توانید ابتدا با مشاوره گرفتن از مشاوران سایت محصولی که مناسب پوستتان است را انتخاب و خریداری کنید.

یرنزه کردن

چند نکته مهم برای برنزه کردن پوست در آفتاب

 

بهتر است قبل از اینکه به سراغ برنزه کردن پوست بروید چندین نکته را رعایت کنید:

  • حتما از ضدآفتاب مناسب برای برنزه کردن پوست استفاده کنید.
  • از عینک و کلاه مناسب و استاندارد استفاده کنید‌‌.
  • از روغن برنزه کننده استفاده کنید تا مدت زمان کمتری نیاز باشد در آفتاب بمانید.
  • حتما همراه خود بطری آب داشته باشید چون میزان زیادی از آب بدن تبخیر می‌شود و ممکن است گرمازده شوید.
  • بیشتر از نیم ساعت در هر بار در نور آفتاب دراز نکشید.
  • بهترین حالت ممکن برای اینکه بصورت طبیعی برنزه شوید یک روز درمیان از آفتاب استفاده کنید.
  • بهترین زمان برای آفتاب گرفتن صبح‌ها ساعت ده صبح و عصرها ساعت چهار به بعد می‌باشد.
  • حتما بعد از آفتاب گرفتن از کرم سوختگی و ترمیم کننده استفاده کنید‌‌.

سخن آخر

در سال‌های اخیر داشتن یک پوست برنز بسیار ترند شده بود. و تعداد زیادی از مردم به دنبال راهکارها و روش‌هایی برای برنزه کردن پوست خود بودند. روش‌های مختلفی برای برنزه کردن پوست وجود دارد که رایج‌ترین آن نور آفتاب است.

اما سوالی که پیش می‌آید این است آیا برنزه کردن پوست باعث ایجاد سرطان می‌شود؟ در پاسخ باید گفت بله برنزه کردن پوست می‌تواند عوارضی برای پوست به همراه داشته باشد.

شما می‌توانید با استفاده مناسب از محصولات آرایشی و روغن و اسپری‌های مخصوص برنزه کردن از مشکلات پوستی جلوگیری کنید. در سایت ما می‌توانید بهترین و مارک‌ترین محصولات آرایشی را با قیمت مناسب خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا