سلامت بدن

ایزن پلاس چه اثراتی بر روی بدن دارد

ایزن پلاس چیست؟

مکمل کم خونی ایزن پلاس یا قرص ایزن پلاس یک مکمل غذایی است که حاوی مواد جادویی برای کمک به تشکیل خون، جلوگیری از کم خونی ناشی از کمبود آهن و اسید فولیک است. به طور کلی کمبود آهن، اسید فولیک و ویتامین B12 شایع ترین علت کم خونی غیر تالاسمی است. قرص آهن آیزن پلاس به دلیل تامین کامل آهن، اسید فولیک و ویتامین B12 و همچنین ویتامین C و ویتامین B6 بهترین گزینه برای درمان کم خونی است.
به همین دلیل در میان انواع مکمل های کم خونی، مکمل آهن آیزن پلاس در بازار بسیار محبوب است. ترکیبات موجود در قرص ایزن پلاس علاوه بر درمان کم خونی، به افزایش انرژی و جلوگیری از خستگی ناشی از کم خونی نیز کمک می کند. هر بسته آیزن پلاس حاوی 60 قرص است که برای مصرف حدود دو ماه کافی است. قرص آهن آیزن پلاس به دلیل تامین کامل آهن، اسید فولیک و ویتامین B12 همراه با ویتامین C و ویتامین B6 بهترین انتخاب برای درمان کم خونی است.

ویژگی های قرص ایزن پلاس یورتال:

پیشگیری از کم خونی ناشی از کمبود آهن و اسید فولیک
از بی حالی و خستگی زودرس جلوگیری می کند
قدرت را افزایش دهید
کمک به تقویت ایمنی
تامین خون را بهبود بخشد
به بهبود رایج ترین انواع کم خونی کمک کنید
آهن که مهم ترین پیش نیاز خون سازی است
حدود ۷۵ درصد آهن بدن انسان در هموگلوبین و میوگلوبین ذخیره می شود. همه انسان ها برای خون سازی به آهن نیاز دارند و این ماده معدنی علاوه بر اینکه عامل مهمی در کم خونی است، نقش مهمی در تنفس سلولی ایفا می کند. با این حال، مقدار آهن در بدن انسان معمولا بسیار کم است.
از سوی دیگر، مقدار زیادی آهن در دوران بارداری و بارداری از بین می رود. بنابراین زنان بیشتر در معرض خطر کمبود آهن و در نتیجه کم خونی قرار دارند. به عنوان مکمل آهن برای کم خونی شدید، آیزن پلاس یوروویتال حاوی 20 میلی گرم آهن است که معادل 143 درصد نیاز روزانه است. این به معنای بیش از آنچه بدن نیاز دارد است. بله جای نگرانی نیست! زیرا تنها درصد کمی از آهن موجود در مکمل جذب می شود نه همه آن.
اسید فولیک مکملی است که از کم خونی و مشکلات گوارشی جلوگیری می کند.
دومین عامل اصلی کم خونی کمبود اسید فولیک است. بنابراین، اسید فولیک در بسیاری از مکمل های کم خونی از جمله مکمل های آهن پلاس نیز استفاده می شود. البته اهمیت این ماده به حدی است که از قرص های اسید فولیک به صورت جداگانه نیز استفاده می شود. اسید فولیک یا اسید فولیک نوع خاصی از ویتامین B است که کمبود آن باعث کم خونی و عدم جذب مواد مغذی در روده می شود.
مصرف اسید فولیک از این مشکلات جلوگیری می کند. زنان باردار یا زنانی که قصد باردار شدن دارند نیز معمولاً برای جلوگیری از هر گونه ناهنجاری جنینی، طبق تجویز پزشک از اسید فولیک استفاده می کنند. اسید فولیک یک عنصر مهم در کپسول های آیزن پلاس است و هر قرص ایزن پلاس حاوی 200 میکروگرم است. این مقدار معادل 100 درصد نیاز روزانه انسان به اسید فولیک است.

آیا از قرص آیزن پلاس برای ریزش مو استفاده می شود:

از آنجایی که کمبود آهن و اسید فولیک عامل مهم ضعیف شدن فولیکول ها و ریزش مو است، استفاده از قرص آیزن پلاس برای ریزش مو نیز توصیه می شود. همراه با آهن و اسید فولیک موجود در آیزن پلاس، ویتامین C، ویتامین B6 و ویتامین B12 به حفظ سلامت پوست و مو کمک می کند.

آیا قرص آهن پلاس باعث چاقی می شود:

به طور کلی، در برخی مطالعات نشان داده شده است که مکمل آهن باعث افزایش اشتها می شود. ویتامین های B6 و B12 نیز می توانند اشتها را افزایش دهند. در نتیجه، برخی از افراد ممکن است پس از مصرف مکمل آهن Eizen Plus به دلیل افزایش اشتها وزن اضافه کنند. با این حال، اگر نگران وزن خود هستید، می توانید قرص آیزن پلاس را قبل از رفتن به رختخواب و چند ساعت پس از آخرین وعده غذایی خود مصرف کنید تا غذاهای محرک اشتها کمتر روی شما تأثیر بگذارد.

آیا قرص آهن آیزن پلاس در بارداری مفید است:

مصرف قرص آیزن پلاس در دوران بارداری یکی از سوالات بسیاری از مادران است. به طور کلی مکمل های پیشگیری از کم خونی آیزن پلاس برای زنان باردار مفید است. اما استفاده از این داروی مکمل در دوران بارداری و شیردهی طبق دستور پزشک یا داروساز توصیه می شود تا بتوان با خیال راحت از آن استفاده کرد.

عوارض جانبی آیزن پلاس چیست:

مانند بسیاری از مکمل های ویتامین و آهن دیگر، عوارض جانبی Eizen Plus شامل مشکلات خفیف گوارشی است. همچنین وجود آهن باعث تیره شدن مدفوع می شود که مشکل بزرگی نیست. علاوه بر این، برای اطمینان، افرادی که از بیماری هایی مانند آلرژی، آسم، اختلالات کبدی، کولیت، الکلیسم و ​​آرتریت روماتوئید رنج می برند، باید قبل از مصرف آیزن پلاس با پزشک مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا