سلامت بدن

فروگلوبین چیست :

شربت مکمل فروگلوبین چیست:

مکمل فروگلوبین منبع آهن همراه با سایر مواد مغذی از جمله روی، مس، اسید فولیک و ویتامین های B6 و B12 است. فروگلوبین در پیشگیری از کم خونی در دوران بارداری و شیردهی، بهبود ضعف عمومی، خستگی مفرط، کارایی، تمرکز و افزایش انرژی در بزرگسالان مفید است. این شربت حاوی مقدار کافی و مناسب آهن است که به تدریج جذب بدن شده و از تشکیل آهن اضافی در دستگاه گوارش و معده جلوگیری می کند. مکمل های غذایی فروگلوبین B12 و تابوبیوتیک غیر هضم کننده بوده و اثر ملایمی بر معده دارند.

استفاده از مکمل فروگلوبین:

مکمل های فروگلوبین برای جبران کمبود ویتامین و مواد معدنی ناشی از بارداری، سوء تغذیه و اختلالات گوارشی استفاده می شود.

نقش مکمل آهن گلوبولین B12 در کم خونی:

کم خونی یک اختلال خونی شایع است که در آن گلبول های قرمز کافی یا کیفیت خون مناسب وجود ندارد. کم خونی فقر آهن شایع ترین شکل این اختلال است و همانطور که از نامش پیداست ناشی از کمبود آهن است. این نوع کم خونی می تواند ناشی از مصرف ناکافی آهن، خونریزی زیاد طولانی مدت (مانند خونریزی گوارشی و قاعدگی) یا سوء جذب آهن باشد.
کمبود آهن یکی از شایع ترین اختلالات تغذیه ای در کشورهای در حال توسعه است و شکل مهمی از کم خونی تغذیه ای در کودکان و زنان در سنین باروری است که با تشکیل گلبول های قرمز کوچک و کاهش هموگلوبین مشخص می شود.

ویژگی های اصلی مکمل های فروگلوبین و فواید آنها:

مکمل های فروگلوبین حاوی آهن، اسید فولیک، روی، ویتامین B کمپلکس و سایر مواد معدنی هستند.
ویتامین های گروه B: ویتامین های گروه B وظیفه تولید انرژی و تنظیم متابولیسم بدن را بر عهده دارند. کمبود بیش از حد ویتامین های B9 (اسید فولیک) و B12 باعث ایجاد انواع مختلفی از کم خونی می شود که نشان دهنده اهمیت و نقش این دو ویتامین در فرآیند تقسیم سلولی و خون سازی است. ویتامین B6 برای سنتز هموگلوبین و انتقال آهن ضروری است و کمبود آهن معمولاً در کمبود این ویتامین یافت می شود.
آهن: بیشترین نقش آهن در ساختار هموگلوبین خون است. هموگلوبین خون که نقش اصلی انتقال گازهای تنفسی را ایفا می کند از چهار زنجیره پلی پپتیدی تشکیل شده است که به صورت جفت یکسان هستند. هموگلوبین یک گروه دارد و حاوی یک اتم آهن (Fe++) است و به طور برگشت پذیر به مولکول اکسیژن متصل می شود و آن را حمل می کند. به طور کلی آهن برای خون سازی بسیار ضروری است.
روی: روی کاربردهای زیادی در بدن دارد. این ماده نقش عمده ای در پیشگیری از سرطان، مشکلات پوست و مو، بهبود روماتیسم، اختلالات مفصلی و تقویت سیستم ایمنی دارد. مقدار مورد نیاز این ماده حدود 10 تا 15 میلی گرم در روز است و رایج ترین مصرف این ماده سوء جذب برخی مواد معدنی است. بیشتر روی مورد نیاز بدن در طول روز تامین می شود و کمبود این ماده باعث بروز بیماری هایی مانند پسوریازیس، آرتریت روماتوئید، شوگرن و بیماری هایی مانند ناباروری در زنان می شود. بنابراین، استفاده از این کالا بسیار مهم است.
مس: مس یکی از عناصر مهم در بدن است. مس برای عملکرد صحیح سلول های عصبی ضروری است و به آهن در بدن کمک می کند. این فلز یک آنتی اکسیدان محسوب می شود و توانایی از بین بردن رادیکال های آزاد را دارد. میزان مس مورد نیاز بدن انسان حدود 900 میکروگرم در روز است که کم است، اما بررسی ها نشان می دهد که اکثر ایرانی ها از کمبود مس رنج می برند.
منگنز: این ماده در متابولیسم چربی ها و کربوهیدرات ها و در رشد، نمو و بهبود زخم ها موثر و مفید است.
ویتامین C: اسید اسکوربیک (ویتامین C)، با کاهش Fe3+ به Fe2+، یکی از موثرترین و قوی ترین عوامل افزایش جذب آهن است. علاوه بر این، به دلیل نقش آنتی اکسیدانی و کوفاکتوری قوی در بسیاری از مسیرهای آنزیمی، بر سلامت عمومی بدن نیز تأثیر می گذارد.
اسید آمینه لیزین: این ماده یکی از اسیدهای آمینه ضروری بدن است. بدن نمی تواند این اسید آمینه را تولید کند و مقدار لازم باید همراه با غذا باشد. این اسید آمینه نقش های مختلفی در سلامت بدن دارد و باعث تحریک تولید هورمون رشد و تامین اکسیژن عضلات در بازی می شود.

مکمل های فروگلوبین:

مکمل فروگلوبین بدون الکل، رنگ و مواد مصنوعی بهترین مکمل برای بهبود ضعف و خستگی، افزایش تمرکز و انرژی در بزرگسالان، جلوگیری از کم خونی در دوران بارداری یا شیردهی و بهبودی پس از بیماری است. در بهبود اشتها، افزایش انرژی و نشاط موثر است.

برای استفاده از شربت آهن فروگلوبین:

مقدار مصرف شربت فروگلوبین برای کودکان و بزرگسالان به شرح زیر است:
کودکان (یک تا سه سال): یک قاشق چایخوری یک بار در روز
کودکان (چهار تا شش سال): یک قاشق غذاخوری دو بار در روز
کودکان (7 تا 12 سال): دو قاشق چایخوری یک یا دو بار در روز.
بزرگسالان (مرد و زن): روزانه دو قاشق چایخوری
قاعدگی و بارداری: یک قاشق غذاخوری سه بار در روز
روزانه یک کپسول فروگلوبین همراه با یک لیوان آب همراه با یک وعده غذایی بزرگ مصرف شود.

آیا شربت فروگلوبین دندان ها را سیاه می کند:

هنوز گزارشی مبنی بر سیاه شدن دندان ها در اثر استفاده از شربت فروگلوبین دریافت نشده است. با این حال نمی توان با قطعیت گفت که این آماده سازی باعث سیاه شدن دندان ها نمی شود. اما می توانید با استفاده از روش هایی مانند مصرف شربت با سرنگ یا مسواک زدن سریع دندان ها پس از مصرف از این پدیده جلوگیری کنید.

بهترین زمان برای مصرف مکمل های فروگلوبین چیست:

بهترین زمان مصرف مکمل های آهن و روی نیم ساعت قبل از غذا (یا شیر) و با معده خالی است. همچنین اگر در آخر شب و قبل از خواب دچار سوء هاضمه هستید، این زمان مناسبی برای غذا خوردن است.

عوارض جانبی مکمل های فروگلوبین چیست:

عوارض جانبی به طور منظم رخ نمی دهد و احتمال وقوع آنها نسبتا کم است. اما اگر سردرد، معده درد و طعم بد در دهان دارید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر مصرف مکمل فروگلوبین را فراموش کردید چه باید کرد؟

بهتر است این مکمل غذایی را به طور مرتب مصرف کنید. اگر مصرف یک نوبت را فراموش کردید، باید به محض یادآوری نوبت فراموش شده را مصرف کنید، اما اگر نوبت بعدی نزدیک است، نوبت فراموش شده را نادیده بگیرید.

ترکیب دارویی مکمل فروگلوبین:

برای جلوگیری از تداخل دارویی، بهتر است مکمل های فروگلوبین را دو ساعت قبل یا چهار ساعت بعد از آنتی بیوتیک هایی مانند سیپروفلوکساسین، تتراسایکلین، داروهایی مانند لووتیروکسین و مکمل هایی مانند کلسیم مصرف کنید. مکمل فروگلوبین ممکن است با فلوئورواوراسیل، دیمرکاپرول، کلسیتریول و کپسیتابین تداخل داشته باشد.

شرایط نگهداری مکمل فروگلوبین:

مکمل های فروگلوبین باید در دمای کمتر از 25 درجه سانتیگراد، در جای خشک و خنک، دور از نور مستقیم خورشید و دور از دسترس کودکان نگهداری شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا