سلامت بدن

ضد آفتاب اریکه برای انواع پوست

بررسی مزایا و معایب انواع ضد آفتاب های اریکه :

میتوان گفت فرآیند انتخاب و خرید هر محصولی به پیچیدگی انتخاب یک ضد آفتاب نیست. زیرا ضد آفتاب نقش مهمی در حفظ سلامت و جوانی پوست دارد و یکی از پرمصرف ترین محصولات پوستی است.
ضد آفتاب اریکه تحت لیسانس فرانسه تولید می شود. به طور کلی مواد اولیه تمامی محصولات اریکه از جمله ضد آفتاب های آن از فرانسه تهیه و در ایران مونتاژ می شود.
برند اریکه چندین محصول مختلف ضد آفتاب را برای انواع پوست تولید و به بازار عرضه می کند که شامل:

ضد آفتاب فلویید چرب و ترکیبات اریکه:

فواید:
باید بدانید که یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب ضدآفتاب، توجه به SPF و طیف آن است. SPF فاکتوری است که نشان دهنده قدرت ضد آفتاب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی است و طیف آن نیز محدوده حفاظتی یک ضد آفتاب را نشان می دهد.
مایع ضد آفتاب بدون روغن اریکه با SPF 50 مورد تایید متخصصین پوست است. محافظت این ضد آفتاب نیز عالی است و از پوست در برابر انواع اشعه های UVA و UVB محافظت می کند. همچنین حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی برای محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی و رادیکال های آزاد است.
در نقد ضد آفتاب اریکه می توان گفت که کاملا بدون چربی بوده و دارای فرمولاسیون بر پایه آب می باشد. بافت این محصول روان است، به راحتی پخش می شود و سریع جذب می شود.
یکی از مزایای اصلی ضد آفتاب بدون روغن این است که پس از جذب لکه های سفید باقی نمی گذارد و پوست را چرب و سنگین نمی کند. در عوض رطوبت و احساس خاصی از لطافت و لطافت به پوست می دهد.
فرمولاسیون ضد آفتاب اریکه برای پوست های چرب و مختلط از موادی مانند گلیسیرین و عصاره آلوئه ورا استفاده می کند که پوست را مرطوب و تسکین می دهد. این ضد آفتاب دارای روکش بسیار طبیعی روی پوست است، یعنی کاملا مات یا براق نیست.
از آنجایی که این محصول حاوی مواد ضد آکنه نیست، برای پوست های چرب و سالم مناسب است. اگر پوست مستعد آکنه دارید استفاده از ضدآفتاب ضد آکنه اریکه توصیه می شود .
معایب:
تنها ایرادی که در نقد ضد آفتاب اریکه می توان به آن اشاره کرد، بسته بندی این محصول است.
مایع ضد آفتاب بدون روغن اریش بافتی کاملا مایع و بسیار صاف دارد. از طرفی سری ظروف ضدآفتاب خیلی بزرگ است و به محض اینکه محصول را خم کنید مقدار زیادی بیرون می ریزد.
برای رفع این مشکل، کرم ضد آفتاب را کمی خم کرده و به آرامی فشار دهید تا مقدار کافی در کف دست شما برسد. سپس با انگشتان خود ضدآفتاب را بردارید و به قسمت های مختلف صورت مالیده و ماساژ دهید تا جذب شود.

کرم ضد آفتاب برای پوست های چرب و مختلط:

فواید:
تمامی ویژگی های ضد آفتاب تونینگ بدون روغن اریک همانند نسخه بی رنگ آن است. رنگدانه های این محصول از روشن تا خیلی روشن است با این تفاوت که رنگ پوست را تا حدی یکدست می کند.

معایب:
استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی بدون روغن نیز مانند نوع بی رنگ آن کمی پیچیده و دشوار است که البته این مشکل با یک یا دو بار استفاده به راحتی قابل حل است.
نکته بعدی که در نقد ضد آفتاب اریس می توان به آن اشاره کرد، پوشش سبک و بسیار سبک این محصول است که برای بسیاری مزیت مهمی محسوب می شود. اما برای کسانی که به دنبال ضد آفتاب پودری با پوشش دهی بالا هستند، این گزینه مناسبی نیست.

توصیه ضد آفتاب پاک کننده آکنه و بدون رنگ اریکه:

مزایا:
کرم ضدآفتاب ضد آکنه اریکه برای پوست های مختلط، چرب یا مستعد آکنه فرموله شده است. این محصول به تنظیم ترشح سبوم کمک می کند و خاصیت ضد آکنه دارد.
در نقد ضد آفتاب اریکه و به عنوان یکی از مزایای آن می توان گفت که در برابر هر دو نوع اشعه ماوراء بنفش یعنی UVA و UVB از قدرت محافظتی بالایی برخوردار است. SPF این محصول 50 می باشد که کاملا مورد تایید متخصصین پوست می باشد.
یکی از مهم ترین ویژگی های ضدآفتاب ضد آکنه بی رنگ اریکه این است که بافت مایع نازک، فوق سبک و سریع جذب می شود. فرمول این محصول کاملا بر پایه آب و بدون چربی می باشد. در نتیجه به راحتی جذب پوست می شود بدون اینکه پوست را چرب یا سنگین کند. اثر نهایی این ضد آفتاب نه خیلی مات است و نه خیلی براق و تاثیر بسیار طبیعی روی پوست دارد.
در نقد و بررسی ضد آفتاب اریکه باید گفت که این محصول حاوی مواد مرطوب کننده بوده و دارای بافت مرطوب کننده می باشد. در نتیجه پس از جذب، رطوبت بسیار خوبی به پوست می دهد و پوست را نرم و صاف می کند. این ضدآفتاب ضد آکنه مخصوصا برای افرادی که پوست مختلط مستعد آکنه دارند مناسب است.
کرم ضد آفتاب شفاف اریکه از ترکیبی به نام اسید سالیسیلیک در فرمولاسیون خود استفاده می کند که به طور موثر ترشح سبوم را کنترل می کند، منافذ باز را به حداقل می رساند و از انواع آکنه ها جلوگیری می کند.
به طور کلی، اگر پوست مستعد آکنه دارید و به دنبال یک ضد آفتاب رنگی هستید، ضد آفتاب آکنه رنگی اریکه برای شما مناسب است.

معایب:
بافت مایع آن بسیار صاف است و وجود یک سری محفظه های بزرگ یکی از ایرادات اصلی این محصول است که قبلا در نقد ضد آفتاب اریکه به آن اشاره کردیم. این ویژگی استفاده از این محصول را کمی مشکل می کند زیرا هنگامی که خم می شوید و ضد آفتاب را فشار می دهید زیاد بیرون می آید و کنترل آن سخت است.

ضدآفتاب ضد آکنه بدون روغن spf50  اریکه:

مزایا:
ضد آفتاب و کرم ضد آکنه شفاف اریکه هر دو دارای خواص مشابهی هستند.
ضدآفتاب ضد آکنه رنگی اریکه همچنین دارای SPF 50، مواد فعال ضد آکنه با طیف گسترده و تنظیم کننده ترشح چربی است. بافت مایع و سبک این محصول حاوی رنگدانه هایی برای پوشاندن و یکنواخت کردن رنگ پوست است و پوشش آن بسیار سبک، سبک و مناسب برای استفاده روزانه است.
معایب:
تمامی ایرادات ذکر شده در بررسی مدل بی رنگ ضد آفتاب اریکا در نسخه رنگی آن صدق می کند. این ضد آفتاب نیز به دلیل درخشندگی و نور طبیعی، برای کسانی که به دنبال ضدآفتابی با پوشش بالا هستند، گزینه مناسبی نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا