سلامت بدنسلامت ذهنسلامت عمومی

استفاده از کپسول مگنیفورت چه تاثیری در افراد دارد؟

کپسول مگنیفورت چیست:

کپسول مگنیفورت سلامت و عملکرد اعصاب و عضلات را بهبود می بخشد و با افزایش توده و قدرت استخوانی از درد ماهیچه ها و مفاصل جلوگیری می کند. کپسول مگنیفورت همچنین در تنظیم فشار خون و قند خون و در تنظیم ضربان قلب موثر است. حملات میگرن و سردرد را کاهش می دهد و همچنین دردهای ناشی از بیماری های سیستم عصبی را کاهش می دهد و یبوست را کاهش می دهد.

ویتامین ها موجود در مگنیفورت و نحوه تاثیر گذاری آن روی بدن:

منیزیم:
این یک ماده معدنی ضروری برای بدن انسان است که دارای طیف وسیعی از عملکردهای بیولوژیکی است. حدود 60 درصد منیزیم در کل بدن در استخوان ها است. منیزیم در بیش از 300 واکنش متابولیک نقش دارد. وجود این ماده برای انجام فرآیندهای بیولوژیکی اصلی مانند تولید انرژی سلولی، تولید اسیدهای نوکلئیک و پروتئین ضروری است. علائم شامل از دست دادن اشتها، تهوع و استفراغ، اسهال، اسپاسم عضلانی عمومی، تشنج، از دست دادن هماهنگی بین اعضای مختلف بدن، ضربان نامنظم قلب، کمبود پتاسیم و کلسیم، گرفتگی عضلات، افزایش فشار خون و انقباض عروق قلب و مغز است. آنها علائم کمبود منیزیم هستند.
منیزیم موجود در کپسول مگنیفوت  منشاء دریایی دارد و از آب دریا تصفیه می شود. منیزیم دریایی به همراه چندین میکروارگانیسم دیگر به عنوان کوفاکتور (جزء غیر پروتئینی برخی آنزیم ها) در واکنش های بیولوژیکی بدن ضروری است. منیزیم علاوه بر پیشگیری از گرفتگی عضلات و پوکی استخوان، به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی و یبوست، جلوگیری از پوکی استخوان، کنترل ضربان قلب و سطح قند خون و اثرات کاهنده فشار خون نیز کمک می کند.

(ویتامین B1 )تیامین:

ویتامین موجود در کپسول مگنیفوت یک ویتامین محلول در آب است. تیامین نقش مهمی در عملکرد سیستم عصبی دارد. غنی ترین منابع تیامین مخمرها، غلات کامل و جگر هستند. بی اشتهایی، کاهش وزن و علائم قلبی عروقی از علائم کمبود این ویتامین است. کمبود تیامین منجر به نوروپاتی محیطی می شود که علائم آن شامل سوزن سوزن شدن انگشتان پا، اسپاسم و درد عضلات پا و دشواری در بلند شدن از روی زمین است. کمبود این ویتامین در نقاطی از جهان که برنج سفید غذای اصلی است و همچنین در افراد مسن، بیمارانی که به مدت طولانی داروهای ضد فشار خون مصرف کرده اند و کسانی که از الکل استفاده می کنند دیده می شود.

ویتامین B₆ (پیریدوکسین):

ویتامین B6 موجود در کپسول مگنیفوت یکی از ویتامین های محلول در آب B است و یکی از اجزای اصلی کپسول مگنیفوت  است. این ماده عمدتاً در گوشت، غلات کامل و فرآوری نشده، سبزیجات و آجیل یافت می شود. این ویتامین یکی از کوفاکتورهای ضروری بسیاری از واکنش های متابولیک در بدن از جمله تولید انتقال دهنده های عصبی سیستم عصبی و اسفنگولیپیدهای غلاف عصبی و تنظیم کننده گیرنده های هورمونی استروئیدی است. مصرف این ویتامین در پیشگیری و درمان نوروپاتی محیطی و کم خونی سیدروبلاستیک مفید است.

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین B6:

استفاده زیاد و زیاد از منابع دارویی ویتامین B6 می تواند عوارض عصبی همراه با اختلال در راه رفتن، ضعف و بی خوابی ایجاد کند. مثلا خانمی بود که روزانه 200 میلی گرم ویتامین B6 مصرف می کرد، در پاهایش بی حسی و سوزن سوزن شدن وجود داشت، به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد و وقتی از داروها و مکمل ها پرسیدند. دکتر گفت ممکن است مشکل مربوط به مصرف زیاد B6 باشد، بعد از قطع مصرف، خانم متوجه شد که تمام علائم از بین رفته است. خاطرنشان می شود کپسول مگنیفورت حاوی 20 میلی گرم ویتامین B6 بوده و نیاز روزانه بدن را به طور کامل تامین می کند. بنابراین، در صورت استفاده صحیح عوارض جانبی ندارد.
همچنین مصرف زیاد ویتامین B می تواند باعث واکنش های آلرژیک مانند کهیر، تورم، سوزن سوزن شدن در بدن و یا مشکلات تنفسی شود، اینها همه واکنش های آلرژیک هستند و در چنین مواردی باید به پزشک مراجعه کنید و این موضوع را با او در میان بگذارید. دانستن در اغلب موارد پس از قطع مصرف مکمل یا مصرف بیش از حد، علائم و عوارض بیماری از بین می رود و فرد به حالت عادی باز می گردد.

ویتامین K₂ (مناکینون):

منبع 100% طبیعی و از طریق فعال سازی سایر پروتئین ها مانند استئوکلسین، ماتریکس گلا و همچنین کنترل سیستم های آنزیمی مختلف، در حفظ هموستاز خون، افزایش استحکام استخوان ها و جلوگیری از کلسیفیکاسیون (رسوب کلسیم) در عروق و بافت های نرم مانند کلیه، غضروف و ریه ها این کار را انجام می دهند. تحقیقات اخیر روی این ویتامین نشان می دهد که عملکرد این ویتامین کنترل تشکیل سولفاتیدها و اسفنگولیپیدها در مغز با فعال کردن پروتئین GAS6 است.

نقش ویتامین D در بدن:

افزایش جذب کلسیم از روده و تنظیم محتوای کلسیم و فسفات خون. متاسفانه میزان ویتامین D در رژیم غذایی روزانه که اکثر افراد مصرف می کنند کم است و نیاز روزانه به این ویتامین را تامین نمی کند. ویتامین D نیز در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در پوست تولید می شود. انواع مختلفی از ویتامین D وجود دارد که مهمترین آنها D2 و D3 است.
ویتامین D3 موجود در کپسول مگنیفوت تنها ویتامین کوله کلسیفرول موجود در منبع طبیعی و غیر حیوانی و بدون چربی حیوانی و لانولین است، زیرا منشاء گلسنگ خاصی دارد. برای تهیه ویتامین D3 در این محصول، گونه های گلسنگ که در کانادا، اسکاندیناوی و ایرلند رشد می کنند و عاری از هرگونه آلودگی آفت کش هستند، انتخاب شده است. این فرم خاص از ویتامین D3 برای افرادی که از رژیم غذایی گیاهخواری پیروی می کنند بسیار مناسب است، به خصوص گیاهخواران، زیرا منشا حیوانی ندارد. در تهیه قرص مگنیفوت از هیچ روش اصلاح ژنتیکی (GMO) استفاده نشد و هیچ یک از مواد اولیه در طول فرآیند تولید در معرض تشعشعات گاما قرار نگرفتند. این محصول حاوی نانوذرات و فاقد لانولین است.

عوارض مصرف بیش از حد مگنیفورت منیزیم چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، استفاده بیش از حد از ویتامین B6 می تواند عوارض جانبی ایجاد کند و مصرف بیش از حد منیزیم بدون اجازه پزشک نیز می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. مصرف همزمان منیزیم با بسیاری از داروها می تواند باعث تداخل دارویی و مشکلات سلامتی شود. بنابراین، افرادی که از برخی داروها مانند آنتی بیوتیک ها، ضد مالاریا، دیورتیک ها و داروهای قلبی استفاده می کنند، نباید بدون مشورت با پزشک از مکمل های منیزیم استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا