سلامت بدنسلامت عمومی

اثرات درمانی و فارماکولوژی قرص آلتادین دینه

آلتادین دینه چیست:

داروی آلتادین یک عصاره گیاهی است که برای درمان التهاب گلو و دهان، خارش و سرفه های تحریک کننده ناشی از سرماخوردگی استفاده می شود. این دارو به عنوان خلط آور برای سرفه های تحریک کننده ناشی از افزایش ترشحات تنفسی نیز استفاده می شود.
این دارو حاوی سه گیاه گل ختمی، عصاره شیرین بیان و اسانس است که موسیلاژ و سایر مواد موثره موجود در برگ و گل ختمی به عنوان ترکیب اصلی این پاستیل، با اثر مثبت سفت و نرم، لایه ای ضخیم و مخاطی در داخل آن ایجاد می کند. مخاط حلق از گسترش تحریک جلوگیری می کند. گلیسیریزین موجود در عصاره شیرین بیان نیز دارای اثرات نرم کنندگی، ضد التهابی و خلط آور است و اسانس نعنا نیز دارای اثرات ضد میکروبی بوده و در بهبود طعم و بوی قرص ها موثر است.

 

سرفه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:
مجاری تنفسی، ریه ها و غیره
قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی که باعث تحریک ریه و التهاب مجاری می شود
با بیماری های خاصی مانند سیاه سرفه، آسم، آبسه ریه، ذات الریه و بیماری قلبی
استفاده از مهارکننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین در بیماران قلبی
ورود سرفه، دود سیگار، گرد و غبار و غیره به ریه ها. این یک مکانیسم دفاعی ریه در برابر اجسام خارجی با استنشاق یا استنشاق ترشحات فوقانی تنفسی، شیره معده و سایر اجسام خارجی است. زمانی که سرفه ناشی از ترشحات مجاری تنفسی فوقانی و شیره معده باشد، ممکن است علت واقعی ناشناخته باشد و سرفه ادامه یابد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض برخی محرک ها باعث التهاب راه های هوایی و در نهایت افزایش سرفه می شود. هر بیماری که باعث التهاب، انقباض یا فشار بر راه های هوایی شود می تواند با سرفه همراه باشد.

 

درمان ایمن سرفه با قرص آلتادین دینه:

قرص گیاهی آلتادین از 220 میلی گرم گیاه گل ختمی (Althea officinalis)، 15 میلی گرم عصاره شیرین بیان (Glycyrrhiza glabra) و 2 میلی گرم اسانس نعناع (Mentha piperita) تهیه شده است که حاوی عوامل ضد التهابی گلیسیریزین، فلاونوئیدها، مولاکاز، موسیلاژ است. , موسیلاژ, عناصر ضروری وجود دارد. روغن ها و ترکیبات غذایی مانند آسپاراژین، بتائین، لسیتین، صمغ و برخی مواد چرب. هر قرص آلتادین دارای گواهینامه حاوی حداکثر 2.5 میلی گرم پلی فنول کل بر پایه پیروگالوس است.

موسیلاژ و سایر مواد موثره موجود در برگ و گل خاتمی به عنوان ترکیبات اصلی این نبات دارای خاصیت خلط آور و نرم کنندگی است که با تشکیل یک لایه مخاطی مرطوب بر روی غشای مخاطی گلو از گسترش بیماری حرکتی جلوگیری می کند. . . گلیسیریزین موجود در عصاره ریشه شیرین بیان همچنین دارای اثرات نرم کننده، سرکوب کننده سرفه، خلط آور و ضد التهابی است. اسانس نعناع اثر ضد میکروبی دارد و طعم و بوی قرص ها را به طور موثر بهبود می بخشد.

مواردی که می توان از Altadin استفاده کرد:
سوزش، سوزش و خشکی در گلو و دهان
برونشیت
سرفه هیجان انگیز ناشی از افزایش ترشحات دستگاه تنفسی فوقانی
گلودرد غیر عفونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا