سلامت بدن

چگونه از یک داروخانه شکایت کنیم؟

به نظر شما چگونه از یک داروخانه شکایت کنیم؟ آیا شما نحوه شکایت کردن از داروخانه را می دانید؟ امروزه به دلیل تحریم های بین المللی و نبود داروهای ضروری در صنعت دارو ممکن است در برخی داروخانه‌ها شاهد گرانفروشی داروها و محصولات بهداشتی غیر دارویی باشیم. افرادی که از گرانفروشی و بی کیفیت بودن داروهای یک داروخانه رضایت ندارند، به دنبال راهی هستند که بتوانند از داروخانه مدنظر خود شکایت کنند.

البته در برخی مواقع نارضایتی مردم از گرانفروشی داروها نیست، بلکه از عدم خدمات رسانی مناسب به مشتریان و یکسری تخلفات است، که این کار باعث ناراحتی افرادی می شود که به داروخانه ها مراجعه می کنند.

در سال‌های اخیر به دلیل مسئله هایی مانند نبود داروهای ضروری برای بیماران خاص، وجود تحریم ها و… باعث شده  که برخی از داروخانه‌ها دست به گرانفروشی و تخلفات دیگر بزنند و شکایت های مردمی زیادی را شاهد باشیم. در ادامه با ما همراه باشید تا مطالبی را در مورد اینکه چگونه از یک داروخانه شکایت کنیم را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

چگونه از یک داروخانه شکایت کنیم؟

دلیل هایی که باعث شکایت از داروخانه می شود

امروزه در تمامی مشاغل شاهد برخی تخلفات بزرگ و یا کوچک هستیم. داروخانه ها هم مانند مشاغل دیگر ممکن است مرتکب یکسری از تخلفات و یا رفتارهای غیر اخلاقی و قانونی شوند، که ممکن است برخی از این تخلفات هم مانند فروش داروهای تقلبی باشد که این یکی از تخلفات سنگین به شمار می رود. فروش داروهای تقلبی و باعث می شود که شکایت ها جنبه حقوقی داشته باشند و طرح این نوع شکایت ها ممکن است به دادگاه‌های حقوقی و کیفری هم کشیده شود.

برخی از شکایت های افراد ممکن است به دلایل مختلفی مانند عدم خدمات رسانی مناسب به مشتریان باشد که باعث نارضایتی افراد از داروخانه ها می شود. در ادامه به توضیحات بیشتر در مورد دلایل شکایت از داروخانه ها خواهیم پرداخت :

١. یکی از مواردی که باعث شکایت از داروخانه ها می شود این است که ممکن است در برخی مواقع به دلیل شلوغی داروخانه و یا نبود شخص مورد نظر، دارو به اشتباه به فرد بیمار دیگر داده شود و او با مصرف کردن آن دچارآسیب شود. در این گونه شرایط فرد بیمار می تواند از داروخانه شکایت کند.

٢. در بعضی مواقع ممکن است افرادی که در داروخانه ها مشغول به کار هستند داروهایی که ارزش فراوانی دارند و کمیاب هستند را به افراد خاصی با قیمت بسیار بالا بفروشند. اگر چنین تخلفاتی از کارکنان داروخانه ها مشاهده شود امکان شکایت از آنها وجود دارد.

شکایت از داروخانه

٣. یکی از موارد بسیار شایع شکایت داروخانه ها این است که داروخانه ها به جای فروش داروی اصل، داروی تقلبی را جایگزین آن می کنند و به دست مردم می رسانند. ممکن است برخی از افراد هم داروهای تقلبی را نشناسند و با مصرف کردن آنها دچار بیماری های دیگری شوند. اما امروزه برخی از داروخانه ها دست به چنین تخلفاتی می زنند که این داروخانه ها توسط مراکز های انتظامی دستگیر می شوند و مجوز داروخانه های آنها به طور دائم متوقف خواهند شد.

۴. یکی دیگر از مواردی که افراد می توانند از داروخانه ها شکایت کنند این است که برخی از داروهای خاص مانند داروهای شیمی درمانی، دیابت، ایدز و… را با قیمت بسیار بالاتر به افراد بدهند. در صورتی که افراد به این گونه موارد پی ببرند می توانند از داروخانه مد نظر خود شکایت کنند.

نحوه شکایت از داروخانه ها

بعضی از افراد هستند که شاهد چنین مواردی از داروخانه ها هستند و قصد دارند از آنها شکایت کنند، اما با این سوال که چگونه از یک داروخانه شکایت کنیم مواجه می شوند. روش های متفاوتی برای شکایت از داروخانه ها وجود دارد تا افرادی که می خواهند از داروخانه ها شکایت کنند بتوانند به آسانی این کار را انجام دهند. در ادامه به برخی از روش های شکایت از داروخانه ها خواهیم پرداخت :

١. شکایت کردن از طریق سازمان نظام پزشکی

یکی از روش هایی که افراد می توانند از داروخانه ها شکایت کنند این است که اگر درمورد گرانفروشی داروها و یا تقلبی بودن آنها شکایت دارند می توانند به سازمان نظام پزشکی مراجعه کنند تا درباره این موارد بررسی های لازم را انجام دهند.

 

٢. شکایت کردن از طریق سازمان غذا و دارو

افراد شاکی می تواند شکایت خود را از طریق سازمان غذا و دارو ثبت کنند تا درمورد شکایت آنها بررسی های لازم را انجام دهند و بعد برای آنها اقدام کنند. افراد حتی می توانند شکایت خود را به صورت آنلاین هم به ثبت برسانند.

نحوه شکایت از داروخانه ها

سخن پایانی

در این مقاله مطالبی را در مورد اینکه چگونه از یک داروخانه شکایت کنیم را برای شما عزیزان ارائه کردیم.

شکایت کردن از داروخانه ها می تواند به دلایلی زیادی انجام شود. شکایت از داروخانه ها ممکن است به دلیل گرانفروشی داروها، عدم خدمات رسانی مناسب به مشتریان، جایگزین کردن داروی تقلبی به جای اصل و… باشد. بسیار از شما عزیزان سپاسگذارهستیم که تا اینجای مقاله با ما همراه بودید و امیدوارهستیم  که از این مطالب گفته شده به خوبی بهرمند شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا