سلامت بدن

چگونه در داروخانه کار پیدا کنیم؟

آیا به دنبال کار در داروخانه هستید؟ آیا می دانید چگونه در داروخانه کار پیدا کنیم؟ امروزه بیشتر افراد دنبال مشاغلی هستند که بتوانند به طور دائمی آنها را داشته باشند، داروخانه ها هم مانند دیگر مراکز شغلی چندین بخش دارد که هر کدام از این بخش ها هم افرادی را به خود اختصاص داده است. افرادی که قصد دارند در داروخانه ها شروع به کار کنند چندین در مورد محیط و بخش های کاری آن اطلاعاتی در دسترس ندارند و با این سوال که چگونه در داروخانه کار پیدا کنیم مواجه می شوند. کار کردن در داروخانه ها نیاز به یک سری مدارک، علاقه خود فرد به کار کردن در داروخانه، اخلاق اجتماعی و… دارد.

کسانی که قصد دارند در داروخانه ها کار کنند ابتدا باید درباره شغل داروخانه و بخش های آن اطلاعاتی کسب کند و خود را بسنجد و ببیند می تواند از عهده این کار برایند یا نه. داروخانه یک شغل تخصصی است که به تمامی افراد این اجازه داده نمی شود که مجوز دایر کردن آن را بگیرند و افراد را برای کار استخدام کند. در ادامه با ما همراه باشید تا مطالبی را در مورد اینکه چگونه در داروخانه کار پیدا کنیم برای شما عزیزان ارائه دهیم.

چگونه در داروخانه کار پیدا کنیم؟

شرایط استخدام در داروخانه

داروخانه ها همانند دیگر مشاغل دارای شرایط و قوانین مختلفی است که افرادی که قصد همکاری با آنها را دارند باید این شرایط و قوانین را بپذیرند. استخدام در داروخانه ها به چندین روش مختلف امکان پذیر است تا کسانی که می خواهند در داروخانه ها شروع به کار کنند بتوانند با توجه به شرایط خود اقدام به کار کنند. یکی از روش های استخدام در داروخانه به این صورت است که اگر داروخانه ای نیاز به نیرو داشته باشد به صورت آگهی و یا انتشار فراخوان به صورت اینترنتی در اختیار افراد قرار می دهد تا متقاضیان بتوانند در آزمون استخدامی داروخانه شرکت کنند.

در این آگهی هایی که از طرف داروخانه انتشار می شود تمامی اطلاعات مربوطه را برای متقاضیان شرح می دهد تا افرادی که هیچ اطلاعاتی درمورد شغل داروخانه نمی دانند بتوانند از طریق آن به آسانی و بدون هیچ نگرانی در آزمون استخدامی داروخانه شرکت کنند. استخدام شدن در داروخانه ها دارای قوانین و شرایط عمومی و اختصاصی است که در اینجا به برخی آنها خواهیم پرداخت:

شرایط اختصاصی استخدام

١. دارای مدرک تحصیلی مربوطه به شغل داروخانه

٢. توانایی و مهارت داشتن در ثبت کردن دارو در سازمان غذا و دارو

٣. دارای مدرک پروانه داروسازی

۴. دارای شرایط سنی

۵. توانایی داشتن در اداره کردن و پیگیری مراحل فنی، علمی و دارویی شرکت

۶. تسلط داشتن به تمامی نرم افزارها و اصول GMP

شرایط عمومی استخدام در داروخانه

١.داشتن اخلاق و رفتار عالی

٢. دارای تابعیت ایرانی

٣. نداشتن هیچ گونه سابقه محرومیت از دیگر مراکز استخدامی دولتی

۴.دارای سلامت کامل جسمی و روحی برای انجام دادن وظایف

۵. نداشتن سابقه زندان و محکومیت

۶. دارای کارت پایان خدمت برای آقایان

٧. نداشتن اعتیاد به مواد روانگردان و دیگر مواد مخدر

شرایط اختصاصی استخدام

تکنسین های داروخانه

همانطور که می دانید تکنسین داروخانه یک انتخاب شغلی عالی به شمار می رود که افراد می توانند با استفاده از مدارک تحصیلی و حتی داشتن سابقه کم این شغل عالی را برای خود کسب کنند. تکنسین داروخانه ها علاوه بر کار خود که اطلاعاتی در مورد داروهای تجویز شده برای بیماران است می تواند کارهای دیگری هم در داروخانه انجام دهد، تکنسین ها می توانند در برخی مواقع که دکتر داروخانه وجود ندارد به جای آنها به مردم کمک و خدمات دهد، تکنسین های داروخانه در انجام نسخه و تهیه داروهای مورد نیاز بیماران نیز کمک می کند که این باعث شده که تکنسین یکی از بخش های مهم در داروخانه به حساب آید.

تکنسین ها به دلیل آموزش های تخصصی که می بینند علاوه بر داروخانه می توانند در دیگر مراکز مانند بیمارستان ها، کلینیک های خصوصی، سوپرمارکت ها و حتی در داروخانه های آنلاین  هم فعالیت کنند. اگر قصد دارید در داروخانه ها در بخش تکنسین مشغول به کار شوید به مدارکی مانند کپی شناسنامه و کارت ملی، مدرک تحصیلی مربوطه به شغل، چند قطعه عکس و… را به همراه داشته باشید.

"</p

سخن پایانی

ما دراین مقاله برای شما عزیزان در مورد اینکه چگونه در داروخانه کار پیدا کنیم مطالبی را ارائه کردیم. همانطور که گفته شد در اول مطالب داروخانه ها همانند دیگر مشاغل دارای شرایط و قوانین خاصی است که باید افرادی که قصد فعالیت و همکاری در آن را دارند تمامی این شرایط و قوانین را بپذیرند.

داروخانه ها دارای بخش های مختلفی است که هر کدام از این بخش ها به نوبه خود خوب هستند. کسانی که می خواهند در داروخانه ها شروع به کار کنند اولین حسنی که باید داشته باشند داشتن اخلاق و رفتار عالی است، این افراد باید بتوانند با بیماران و افرادی که به آنها مراجعه کرده اند به خوبی خدمات دهند تا مشتریان بتوانند به آنها اعتماد کرده و شکایتی از آنها نداشته باشند. امیدواریم که این مطالب گفته شده برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا