سلامت بدن

آموزش تکنسین داروخانه در پاکدشت

آیا می‌دانید تکنسین داروخانه چیست؟ آیا می دانید آموزش تکنسین داروخانه در پاکدشت چگونه است؟ همان طور که می‌دانید امروزه بهداشت و سلامت در زندگی افراد و جامعه اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل مراکز آموزشی بسیاری مثل جهاد دانشگاهی، سازمان پرستاری و موسسات آموزشی….برای اینکه نیروی کاری خود را در زمینه پزشکی تامین کنند دوره‌های آموزشی علوم پزشکی را برگزار می‌کنند. متقاضیان برای شرکت در این دوره‌ها بعد از اینکه مهارت کافی را کسب کردند و مدرک معتبر را دریافت کنند با توجه به حرفه خود می‌توانند وارد بازار کار شوند.

آموزش تکنسین داروخانه در پاکدشت یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین دوره‌های علوم پزشکی است. این دوره شامل دو بخش مقدماتی و پیشرفته است که بعد از گذراندن دوره می‌توانید وارد بازار کار شوید.

آموزش تکنسین داروخانه در پاکدشت

 

به چه کسی تکنسین داروخانه می‌گویند؟

به فردی که در داروخانه‌های خرده‌فروشی یا داروخانه‌های بیمارستان تخت نظارت دکتر داروساز کار می‌کنند تکنسین داروخانه یا نسخه پیچ می‌گویند. فرد بعد از گذراندن دوره‌های مربوطه و کسب مهارت‌های لازم و گذراندن دوره کارآموزی در داروخانه می‌تواند به عنوان تکنسین داروخانه مشغول به کار شود. تکنسین داروخانه مهارت کافی در زمینه نسخه‌خوانی، قیمت زدن، چیدن دارو و نظم دادن به داروها و…. را دارد و در داروخانه مشغول به کار می‌شوند‌.

وظایف تکنسین داروخانه با داروساز کاملا متفاوت است. تکنسین داروخانه یا همان نسخه خوان نسبت به داروساز وظایف متعددتری دارد. زمانی که یک تکنسین داروخانه در داروخانه باشد کارهای داروخانه و خدمت به بیماران بهتر پیش می‌رود.

دوره آموزش تکنسین داروخانه در پاکدشت

امروزه دوره آموزشی تکنسین داروخانه در بسیاری از کشورها برگزار می‌شود. برای شروع کار در داروخانه آموزش این دوره یمی از ملزومات است. امروزه داروخانه‌ها بدون داشتن مدرک و گذراندن کارآموزی اجازه فعالیت در داروخانه را به افراد نمی‌دهند. به همین آموزشگاه و موسسات معتبری در تمام نقاط کشور این دوره آموزشی را برگزار می‌کنند. در صورتی که علاقمند به شرکت در دوره آموزشی تکنسین داروخانه هستید می‌توانید با ثبت نام در آموزشگاه معتبر در پاکدشت این دوره بگذرانید و با اخذ مدرک مشغول به کار در داروخانه شوید.

وظایف تکنسین داروخانه چیست؟

نسخه پیچ داروخانه یک فرد آموزش دیده است که وظایفی به عهده دارد از جمله:

  • تحویل گرفتن نسخه پزشک
  • خواندن نسخه دارویی
  • جمع‌آوری دارو و تحویل دارو به پزشک داروساز
  • برچسب زدن به داروها با توجه به نسخه پزشک
  • اطلاعات لازم درباره نحوه مصرف دارو، تداخل دارویی، عوارض احتمالی و…. به بیمار
  • مدیریت داروها
  • بررسی موجودی و کمبود دارها و اطلاع دادن به مدیر داروخانه
  • توجه به تاریخ تولید و انقضاء داروها
  • مشاوره دادن درباره داروهای عمومی مثل مکمل‌های گیاهی، انواع ویتامین‌ها و….
  • باید با متخصصان بهداشت و مراقبت همکاری‌های لازم را داشته باشند.

علاوه بر وظایف اصلی که تکنسین داروخانه بر عهده دارد باید مهارت احتماعیو ارتباطی کافی هم داشته باشد و بیمار یا مراجعه کننده برخوردی مناسب و صمیمی داشته باشد.

وظایف تکنسین داروخانه چیست؟

یک تکنسین داروخانه باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟

برای فعالیت در حرفه تکنسین داروخانه علاوه بر اینکه باید آموزش‌های لازم را گذارند باید مهارت‌هایی هم در این زمینه داشت که نیاریبه آموزش ندارند ازجمله:

  • داشتن دقت و حساسیت بالا: هر چند که مسئول اصلی داروخانه دکتر داروساز می‌باشد اما نسخه پیچ داروخانه باید دقت لازم درباره داروهای بیمار داشته باشد تا اشتباهی رخ ندهد و سلامت بیمار به خطر نیفتد.
  • وقت گذاشتن برای مراجعه کننده: تکنسین داروخانه باید وقت زیادی صرف تعامل با مشاوره دادن به بیمار کند.
  • مدیریت داشتن: یک نسخه خوان حرفه‌ای باید بین تمام کارهای متفاوت داروخانه تعادل برقرار کند. به این معنی که باید کارهای داروخانه و رسیدگی به مراجعه کننده سازماندهی داشته باشد.

آیا مدرک تکنسین داروخانه معتبر است؟

زمانی که متقاضیان در دوره آموزش تکنسین داروخانه در پاکدشت شرکت می‌کنند باید واحد‌هایی که در این دوره لازم و ضروری است را بگذرانند. و با مدرکی که از طرف آموزشگاه معتبر گرفته می‌شود، می‌توانند در داروخانه مشغول به کار شوند. اینکه متقاضیان تکنسین داروخانه این دوره را می‌گذرانند به معنای تسلط کامل بر این حرفه نیست و باید حتما به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای این دوره تجربه کسب کرد.

مدرک تکنسین داروخانه در صورتی که از آموزشگاه‌های معتبر گرفته شود اعتبار دارد. مدرک تکنسین داروخانه به این معنا است که فرد دانشی در این حرفه اطلاعات لازم را دارد و می‌تواند در این زمینه نسخه خوانی مشغول به کار شود. اما چون این شغل خیلی حساس و مسئولیت‌پذیری بالایی دارد باید به صورت حرفه ای و تخصصی در این زمینه مهارت کسب کند.

آیا مدرک تکنسین داروخانه معتبر است؟

سخن پایانی

شغل تکنسین داروخانه شغلی پرطرفدار است و برای شرکت در دوره‌های آموزشی تکنسین داروخانه در پاکدشت فقط به مدرک دیپلم نیاز است. متقاضیان می‌توانند در آموزشگاه‌های معتبر ثبت‌نام کنند و با گذراندن دوره آموزشی و کارآموزی و گرفتن مدرک معتبر در داروخانه مشغول به کار شوند. یک تکنسین داروخانه ریز نظر دکتر داروساز است و وظایف متعددی برعهده دارد و باید در این حرفه مهارت‌های لازم را داشته باشند تا بتوانند یک سازماندهی خوبی بین کارهای داروخانه و برقراری ارتباط با بیماران داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا