سلامت بدن

آموزش نسخه پیچی داروخانه در کرج

داروخانه‌ها مراکزی دولتی و برخی خصوصی هستند که یک دکتر داروساز با کمک تکنسین داروخانه موظفند خدمات دارویی مثل تحویل نسخه و خواندن و بررسی نسخه و حتی خدمات بهداشتی را به مشتریان ارائه دهند. تکنسین داروخانه باید حداقل مدرک دیپلم را داشته باشد و بعد در دوره‌های آموزشی نسخه خوانی شرکت کند. با اخذ گواهینامه نسخه خوانی می‌توانند وارد بازار کار شوند. در این مقاله به طور کامل با مفهوم تکنسین داروخانه و نسخه پیچ داروخانه آشنا می‌شویم و چگونه شرکت کردن در دوره آموزش نسخه پیچی داروخانه در کرج آشنا خواهیم شد.

آموزش نسخه پیچی داروخانه در کرج

نسخه پیچی چیست؟

زمانی که پزشک یک نسخه دارویی درباره نوع دارو و نحوه مصرف می‌نویسد به آن نسخه می‌گویند.  یک نسخه قانونی باید دارای مشخصاتی ازجمله نام بیمار، بیماری شخص و نوع درمان بیمار و مهر پزشک و تاریخ ثبت باشد. نسخه پیچ یک شغل حساس اسن که یا به صورت تمام وقت یا پاره وقت می‌باشد و نسخه پیچ باید دقت لازم در انجام این کار را داشته باشد. اگر نسخه پیچ دارویی به اشتباه به بیمار تحویل دهد مشکلاتی برای آن‌ها بوجود می‌آید.

به نسخه پیچ تکنسین داروخانه هم گفته می‌شود که در واقع به داروساز کمک می‌کند که داروها را براساس توضیحاتی که پزشک و داروساز داده‌اند در اختیار بیمار قرار دهند. یک نسخه پیچ وظیفه زدن دستور دارو بر روی داروها را ندارد چون این کار برعهده داروساز است و نسخه پیج تنها وظیفه آماده کردن داروها را بر عهده دارد.

وظایف نسخه پیچ

کسی که شغل نسخه پیچی را انتخاب می‌کند باید بسیار حساس و دقت لازم در کار خود به کار ببرد. چون اگر دارویی به اشتباه تحویل بیمار دهد ممکن است سلامت بیمار به خطر افتد. مهمترین وظایف یک نسخه پیچ عبارتند از:

  • با نام داروها به طور کامل آشنایی داشته باشد.
  • نسخه پزشک را بتواند به راحتی بخواند.
  • با داروها به طور کامل آشنا باشد و با قفسه بندی داروها آشنا باشد.
  • با دقت به جزئیات دارو ونسخه توجه داشته باشد.
  • اطلاعات لازم را تجزیه و تحلیل کند.
  • با نام تجاری داروها آشنایی کامل داشته باشد.
  • به تاریخ تولید و انقضاء داروها توجه داشته باشد.
  • بداند که هر دارو در کدام قفسه باید جای‌گذاری شود.
  • موجودی داروها یا کمبود هر دارو را بداند و به موسس داروخانه اعلام کند.

آموزش نسخه پیچی داروخانه در کرج

برای اینکه بتوان یک تکنسین یا نسخه پیچ موفقی شد باید دوره آموزشی تکنسین داروخانه را گذراند. مرکز آموزشی تکنسین داروخانه در کرج این دوره آموزشی را برای شما فراهم کرده و در پایان دوره مدرک معتبر تکنسین داروخانه ارائه می‌دهد تا شما به راحتی وارد بازار کار شوید. دوره آموزش نسخه پیچی داروخانه در کرج مزایای بسیاری به دنبال دارد. یکی از بهترین مزایای این آموزش توانایی خواندن نسخه و شناخت داروها است. تنها افرادی می‌توانند نسخه پزشکان را بخوانند که آشنایی کامل با داروها داشته باشند. اگر فردی بدون اینکه داروها را بشناسد به سراغ خواندن نسخه برود مانند فردی است که سواد ندارد و کتاب بر دست دارد.

برای شرکت در دوره آموزشی در کرج می‌توانید به صورت حضوری و مجازی ثبت نام کنید. تنها مدرک لازم برای شرکت در این آموزش داشتن مدرک دیپلم است. بعد از گذراندن دوره تئوری یک دوره عملی باید در داروخانه گذراند و بعد آزمون نهایی و قبولی در آزمون گواهینامه تکنسین داروخانه به شما اعطا می‌شود.

آموزش نسخه پیچی داروخانه در کرج

چند نکته مهم درباره شغل نسخه پیچی داروخانه

اگر تصمیم دارید که در دوره آموزشی تکنسین داروخانه شرکت کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • بهترین سن بیست الی سی و پنج سالگی است.
  • اگر می‌خواهید در زمینه تکنسین داروخانه پیشرفت داشته باشید باید دوره تخصصی تکنسین داروخانه را بگذرانید.
  • در صورتی که تکنسین داروخانه وظایف خود را به خوبی و به نحو احسن انجام دهد باعث افزایش رضایت‌مندی مردم از داروخانه می‌شود.
  • داشتن روابط اجتماعی خوب و آداب برخورد خوب با مشتری باعث جذب مشتری می‌شود.
  • فردی که دوره تکنسین داروخانه را گذارنده بعد از این دوره به بخش آرایشی و بهداشتی منتقل می‌شود. و زمانی که تجربه و سابقه کارشان بالا رفت می‌توانند سمت مدیریت داروخانه را به عهده گیرند.

درآمد شغل نسخه پیچی با توجه به ساعت کاری هر فرد متفاوت است. هر چقدر ساعت کاری بیشتری باشد طبیعتاً حقوق هم بیشتر می‌شود.

آموزش نسخه پیچی داروخانه در کرج

سخن آخر

امروزه بسیاری از افراد جذب شغل نسخه پیچی داروخانه شده‌اند به همین دلیل با شرکت در دوره آموزش نسخه پیچی داروخانه در کرج می‌توانند شغل تکنسین داروخانه را انتخاب کنند. آموزش نسخه پیچی داروخانه علاوه بر این کار وارد بازار کار می‌شوید مزایای دیگری هم دارد که مهمترین آن آشنا شدن با انواع داروها و خواص هر دارو است. در صورت تمایل آموزش تکنسین داروخانه می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین در آموزشگاه کرج ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا