سلامت بدن

لیست داروخانه‌های شبانه روزی اصفهان

آیا می دانید داروخانه‌های شبانه روزی اصفهان کدام هستند؟

طبیعتاً همه ما در زندگی خود بارها گذرمان به داروخانه افتاده است. داروخانه‌های شبانه روزی اصفهان در مقایسه با دیگر فروشگاه‌ها قوانین متفاوتی برای فروش اقلام دارند. داروخانه‌ها محلی برای فروش اقلام بهداشتی و دارویی هستند. داروخانه چون یک محیط درمانی است و با سلامت افراد جامعه ارتباط مستقیمی دارد، باید خدمات رسانی و ضمانت سلامت جامعه را به طور کامل رعایت  کنند و طبق قوانین انجام دهند. داروساز داروخانه در واقع مسئول فنی داروخانه است که موظف است داروها، عوارض داروها و…. را برای بیمار توضیح دهد.

لیست داروخانه‌های شبانه روزی اصفهان

داروخانه

همانطور که می دانید داروخانه یک محیط پزشکی است که حتما باید از وزارت بهداشت و درمان و دارویی مجوز داشته باشند. داروخانه توسط مسئول فنی یا داروساز اداره می‌شود. مسئول فنی داروخانه باید در ارائه خدمات دارویی و مشاوره دارویی و نظارت کامل بر امور داروخانه و …. مهارت داشته باشد.

در یک داروخانه علاوه بر اینکه حضور یک داروساز و مسئول فنی لازم است، نیاز به تکنسین داروخانه هم می‌باشد. تکنسین داروخانه موظف است نسخه‌ها را تحویل بگیرد و نسخه را بخواند و دارو‌ها را آماده کند سپس به دکتر داروساز تحویل دهد. دکتر داروساز باید داروهای بیمار را با نوع مریضی بیمار مطابقت دهد و نحوه مصرف و دوز دارو و عوارض هر دارویی را در اختیار بیمار قرار دهد.

کارکنان داروخانه

ممکن است وقتی وارد یک داروخانه می‌شوید افراد مختلفی در داروخانه مشغول به کار باشند. بهتر است نقش و وظایف هر کدام از کارکنان داروخانه را بدانید تا کمترین خطر را در دریافت دارو یا بیشترین استفاده را از داروهای داروخانه کنید.

  • تاسیس کننده داروخانه: فردی که قصد دارد یک داروخانه را تأسیس کند باید داروساز باشد. معمولا دکتر داروساز باید ۲۴ ساعته در داروخانه حضور داشته باشد و در صورت عدم حضور داروساز، مسئول فنی داروخانه الزامی است.
  • مسئول فنی داروخانه: برای پیچیدن نسخه یا اینکه برای فروش اقلام دارویی نیاز به دکتر داروساز است. داروساز باید دارو را با نسخه پزشک مطابقت دهد و نحوه مصرف دارو یا تداخل دارو با داروهای دیگر را به بیمار اطلاع دهد.
  • تکنسین داروخانه: به فردی که در داروخانه نسخه را می‌خواند تکنسین داروخانه می‌گویند. تکنسین داروخانه باید در آموزشگاه دوره نسخه خوانی را بگذراند و بعد از اخذ گواهینامه می‌تواند وارد بازار کار شود. نسخه خوان باید تمام موارد نوشته شده در نسخه را بخواند، داروهای لازم را آماده کند و تحویل داروساز دهد.
  • فروش محصولات بهداشتی: در داروخانه یک فرد جدا از تکنسین داروخانه مسئول فروش لوازم آرایشی و بهداشتی مثل شامپو، صابون انواع کرم‌ها و….. می باشد. اما این نکته را در نظر داشته باشید در صورتی که شما درباره مشکلات پوست و مو و دندان سوالی داشتید باید با داروساز مشاوره داشته باشید و به کمک داروساز بهترین محصول را انتخاب کنید.
  • لیست داروخانه‌های شبانه روزی اصفهان

انواع داروها در داروخانه شبانه روزی اصفهان

به طور کلی اقلام دارویی به دو دسته تقسیم می‌شوند یکی داروهای بدون نیاز به نسخه و یکی داروهای نسخه‌دار.

  1. داروهای بدون نیاز به نسخه پزشک:

این دسته از داروها شامل مکمل‌های گیاهی، مکمل‌های غذایی و ویتامین‌ها هستند، اما برخی از همین داروها روی بسته بندی آنها نوشته شده برای مصرف طبق دستور پزشک می باشد. برخی دیگر از داروها هستند که شامل داروهای شیمیایی هستند و نیازی به نسخه پزشک ندارند. برای تهیه این داروها می‌توان با دکتر داروساز داروخانه مشورت و مشاوره گرفت.

  1. داروهای نیاز به نسخه پزشک:

بیشتر داروهای درمانی نیازمند نسخه پزشک هستند. داروهایی از جمله انواع آنتی بیوتیک‌ها، انواع داروهای اعصاب و افسردگی، داروهای قلب و عروق و…. . این داروها هرگز نباید بدون نسخه پزشک به بیمار تحویل داد. حتی در صورتی که بیمار از دارویی استفاده کند و تمام شود برای استفاده مجدد باز هم نیاز به نسخه پزشک دارد چون ممکن است دوز دارو و مقدار مصرف دارو تغییر کند.

لیست داروخانه‌های شبانه‌روزی اصفهان

داروخانه یکی از مهمترین مراکز پزشکی محسوب می‌شوند. طبیعتاً ممکن است برایتان پیش آمده باشد که در یک روز تعطیل یا نیمه شب به یک دارو احتیاج داشته باشید که در چنین مواقعی داروخانه‌های شبانه روزی اصفهان به شما کمک می‌کند. در ادامه مقاله لیستی از داروخانه‌های شبانه روزی اصفهان را به شما معرفی می‌کنیم.

داروخانه دکتر منصوری در بلوار کشاورزی جنب رستوران بیستون

داروخانه توکلی خیابان شمس آبادی

داروخانه دکتر ناجی خیابان طیب

داروخانه دکتر عنبری خیابان پروین

داروخانه حکیم نظامی خیابان حکیم نظامی

و…..

لیست داروخانه‌های شبانه روزی اصفهان

سخن آخر

زمانی که شما به یک داروخانه مراجعه می‌کنید ابتدا نسخه را به دکتر داروساز داروخانه دهید تا آن را بررسی کند و با صبوری کامل منتظر بمانید تا نوبتتان شود. بهتر است هر زمان به داروخانه مراجعه می‌کنید یک لیست از داروهایی که مصرف می‌کنید چه داروهای نسخه دار چه داروهای بدون نسخه با توجه به شرایطان به دکتر داروساز نشان دهید و مشورت کنید. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز و روزهای تعطیل به داروخانه‌های شبانه روزی اصفهان مراجعه کنید و هر دارو و اقلام بهداشتی را خریداری نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا