سلامت بدن

آموزش نسخه خوانی داروخانه در اصفهان

آموزش نسخه خوانی داروخانه در زمینه داروشناسی یکی از مهمترین مواردی است برای تهیه و تجویز دارو که باید به آن توجه بسیاری داشت. در واقع نسخه خوانی یعنی تفسیر نسخه دارویی که توسط پزشک نوشته می‌شود که شامل نوع دارو، نحوه مصرف، دوز آن و مدت زمان مصرف دارو می‌باشد. در داروخانه‌ها داروسازان و تکنسین‌های داروخانه باید توانایی خواندن نسخه را داشته باشند تا داروی مناسب بمیاران تجویز کنند.

شما می‌توانید در دوره‌های آموزش نسخه خوانی در اصفهان شرکت کنید و با گذراندن دوره تئوری و عملی گواهینامه نسخه خوانی را دریافت کنید. همچنین به راحتی با داشتن مدرک نسخه خوانی می‌توانید وارد بازار کار شوید. در این مقاله درباره آموزش نسخه خوانی در اصفهان صحبت می‌کنیم.

آموزش نسخه خوانی داروخانه در اصفهان

نسخه خوانی در اصفهان به چه صورت است؟

معمولا نسخه خوانی در داروخانه به صورت زیر انجام می‌شود:

  • دریافت نسخه: ابتدا تکنسین داروخانه باید نسخه را از بیمار تحویل بگیرد.
  • بررسی و چک کردن نسخه: نسخه خوان باید نسخه را تفسیر کند و از قابل قبول بودن نسخه مطمعن شود.
  • ترجمه کردن نسخه: نسخه خوان باید با دقت دستورات دارویی را تفسیر و ترجمه کند.
  • بررسی وجود دارو در داروخانه‌ها: نسخه خوان موظف است داروهای مورد نیاز را مرتب چک‌ کند و اگر دارویی وجود ندارد به سرعت آن را تهیه کند.
  • توضیحات لازم برای بیمار: تکنسین داروخانه باید هر دارویی را برای بیمار توضیح دهد نحوه مصرف مقدار مصرف و مدت زمان مصرف دارو
  • ثبت کردن نسخه: علت ثبت نسخه برای این است که در صورتی که نیاز به بازبینی داشت بتواند به سریعا رسیدگی کند.

آیا نسخه خوانی در اصفهان شرایط سنی دارد ؟

شرایط سنی برای کار در داروخانه در اصفهان با توجه به محدودیت‌های قانونی یا حتی سیاست‌های هر داروخانه کاملا متفاوت است. در برخی از داروخانه‌ها ممکن تکنسین داروخانه حداقل سن۱۸ سال را قبول کنند در حالی که در یک داروخانه ممکن است  حداقل سن ۲۰ سال را قبول کنند. از طرفی باید برای اشتغال در داروخانه برای نسخه خوانی در اصفهان باید حداقل مدرک دیپلم را داشته باشید. گاهی ممکن است برخی داروخانه‌ها با مدارک بالاتری فوق دیپلم یا کارشناسی را برای تکنسین داروخانه ترجیح دهند.

به طور کلی این قانون و شرایط برای هر داروخانه متفاوت است و ممکن است هر سال تغییراتی کنند. در نتیجه باید گفت برای آموزش نسخه خوانی داروخانه در اصفهان باید حداقل سن ۱۸ سال با مدرک دیپلم باشد.

آموزش نسخه خوانی داروخانه در اصفهان

سطوح دوره‌های آموزش نسخه خوانی داروخانه در اصفهان

آموزش نسخه خوانی داروخانه در اصفهان به منظور آموزش داروشناسی و ترجمه و تشخیص نسخه‌های پزشکی در سه سطح برگزار می‌شود.

  1. سطح مقدماتی یا مبتدی دوره نسخه خوانی: این دوره برای افرادی است که تازه وارد حوزه داروخانه شده‌اند می‌باشد. در این دوره آموزش تفسیر نسخه، نحوه و دوز مصرف یا داروهای گیاهی برگزار می‌شود.
  2. سطح پیشرفته دوره نسخه خوانی: این دوره مخصوص افرادی است که تجربه کاری دارند و تمایل دارند در بخش‌های مختلف داروخانه یا نسخه خوانی کار کنند. مثل آموزش مدیریت یک داروخانه، برقراری ارتباط با بیماران و ….
  3. سطح مخصوص دوره نسخه خوانی در اصفهان: این دوره هم مخصوص افرادی است که دوره پیشرفته را گذرانده‌اند. و می‌خواهند دوره سمت مدیریت، دوره برقرار ارتباط با پزشکان و…. برقرار کنند.

مدت زمان آموزش دوره نسخه خوانی داروخانه در اصفهان

دوره‌های آموزشی تکنسین داروخانه در اصفهان متفاوت است. این دوره‌ها به عوامل مثل به نوع محتوای آموزشی، اساتید و نوع موسسات آموزشی بستگی دارد. بطور کلی دوره نسخه خوانی چند روز طول می‌کشد. این دوره ممکن است در موسسات اموزشی، جهاد دانشگاهی و سازمان‌های مختلفی برگزار شود.

به طور کلی شما می‌توانید برای اینکه به طور دقیق از مدت زمان دوره آموزشی تکنسین داروخانه مطلع شوید، می‌توانید با موسسات آموزشی دوره نسخه خوانی در اصفهان ارتباط باشید و اطلاعات دقیق را دریافت کنید.

آموزش نسخه خوانی داروخانه در اصفهان

جمع بندی

امروزه به دلیل رشد صنعت داروسازی و افزایش تعداد داروخانه‌ها کار تکنسین داروخانه در کشور ما رشد بی سابقه‌ای دارد. تکنسین داروخانه در اصفهان وظایف بسیاری دارد از جمله مدیریت داروها، بررسی نسخه، مشورت کردن با بیماران درباره نوع دارو و….ناقاف تکنسین داروخانه در اصفهان هم به دلیل افزاتس تعداد داروخانه‌ها بسیار زیاد است. متقاضیان باید دارای حداقل مدرک دیپلم و حداقل سن ۱۸ سال داشته باشند. علاوه بر این باید دارای توانایی‌های دیگر مثل آشنایی با کامیپوتر و دقت بالا و سرعت عمل بالا در کارها و.. باشند‌‌.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا