سلامت بدنسلامت عمومی

انواع مکمل های بدنسازی داروخانه ای

استفاده از مکمل‌‌های بدنسازی همراه با برنامه تمرینی منظم و رژیم غذایی متعادل، می‌‌تواند به شما کمک کند تا به اهداف ورزشی‌‌تان به ‌صورت سریعتر برسید. اما برای انتخاب مکمل‌‌های ورزشی مناسب، نیاز است ابتدا با انواع مکمل‌‌های ورزشی و کاربردهای آن‌ها آشنا شوید. در این مقاله، انواع مکمل‌‌های بدنسازی و کاربردهای آن‌ها به شما معرفی می‌‌شوند. ما قصد داریم با توضیحاتی کامل، به شما اطلاعات کاملی را درباره مکمل‌‌های موجود در بازار ارائه دهیم. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد تا با اطمینان بیشتری، خرید مکمل‌‌های ورزشی را انجام دهید.

انواع مکمل های بدنسازی داروخانه ای

خرید مکمل افزایش حجم

تلاش برای داشتن بدنی زیبا و سالم از طریق بدنسازی، هدف اصلی بسیاری از افراد است. یک بدنساز، به طور معمول، بدنی با ماهیچه‌‌های بزرگ و قوی دارد. برای افزایش اندازهٔ ماهیچه‌‌ها، نیاز است که وزن اضافی دریافت کنید و سپس چربی را به عضله‌‌ها تبدیل کنید. در دورهٔ حجم بدنسازی، معمولاً با استفاده از پودرهای افزایش وزن کالری، این مرحله را آغاز می‌‌کنند. افرادی که بسیار لاغر هستند نیز می‌‌توانند از این مکمل‌‌ها برای افزایش وزن و چربی بدن استفاده کنند. با این حال، مصرف بی‌‌رویه و نامتعادل این پودرها می‌‌تواند منجر به مشکلاتی مانند بیماری‌‌های کلیوی و کبدی شود که حتی ممکن است مخاطرات جدی برای سلامتی فرد ایجاد کند.

برای داشتن افزایش وزن و حجم مناسب، لازم است به سه عامل و ویژگی زیر توجه داشته باشید:

  1. دریافت انرژی بیشتر از مقداری که در طول تمرین سوزانده می‌‌شود، به این صورت که بیشتر از کالری‌‌های سوزانده شده در طول تمرین، کالری مصرف کنید. می‌‌توان از مکمل‌‌های افزایش انرژی در این مورد استفاده کرد.
  2. مصرف مناسب پروتئین و نگه داشتن سطح بالای آن در بدن. همچنین، حتماً به خوردن پروتئین‌‌های با قدرت افزایشی دقت کنید.
  3. داشتن برنامه‌‌ی ورزشی مناسب و بهینه برای افزایش حجم عضلات.

خرید بهترین مکمل‌‌ها برای افزایش وزن و حجم عضلات می‌‌تواند سرعت بخشی به رسیدن به هدف مورد نظر باشد. در داروخانه می‌‌توان مکمل‌‌های بدنسازی مختلفی مانند gainer  ، امگا 3، lsp و creatine از برندها و شرکت‌‌های مختلف پیدا کرد.

انواع مکمل های بدنسازی داروخانه ای

مکمل بدنسازی چربی سوزی

بعد از دوره حجم و افزایش وزن، ورزشکاران به سراغ دوره کات و ساخت عضله و سوزاندن چربی می‌‌روند. حتی اگر شما هم ورزشکار نباشید و وزن بالایی داشته باشید، استفاده از مکمل‌‌های بدنسازی برای سوزاندن چربی توصیه می‌‌شود. مکمل‌‌های سوزاننده چربی به شما کمک می‌‌کنند تا دربدن خود سوخت و ساز  داشته باشید. در نتیجه، شما می‌‌توانید با یک فعالیت بدنی معمولی، بیشتر چربی‌‌ها را از بین ببرید. حتماً باید توصیه متخصص تغذیه، پزشک یا مربی بدنسازی را در نظر بگیرید تا مکمل لاغری را استفاده کنید.

مکمل‌‌های محبوب برای لاغری و کاهش وزن در اکثر داروخانه ها شامل مکمل بدنسازی L-glutamine و مکمل بدنسازی لیپو ۶ هستند. یک مکمل سوزاننده چربی مناسب باید باعث کاهش وزن شما شود، اما سطح انرژی شما را کاهش ندهد. اگر با مصرف یک مکمل احساس خستگی و کسالت می‌‌کنید، باید بررسی کنید که مشکل از چه ریشه‌‌ای است. یک باور غلط این است که مکمل‌‌های سوزاننده چربی بدون نیاز به فعالیت بدنی می‌‌توانند شما را لاغر کنند.

در واقع، مکمل‌‌ها تنها به کاهش وزن شما کمک می‌‌کنند و بدون فعالیت بدنی و ورزش، مصرف آن‌ها تاثیری ندارد. برای آزاد کردن چربی‌‌های ذخیره شده در بدن، می‌‌توانید از مکمل‌‌های حاوی کافئین استفاده کنید. مکمل بدنسازی L-carnitine هم می‌‌تواند چربی‌‌ها را به سلول‌‌های بدنتان منتقل کند و آن‌ها را بسوزاند، به شما انرژی بدهد. مکمل‌‌هایی که حاوی کافئین یا عصاره چای سبز هستند، از چربی به عنوان منبع سوخت استفاده می‌‌کنند. همچنین مکمل بدنسازی CLA نیز می‌‌تواند به کاهش چربی خون کمک کند. مکمل‌‌های محبوب مانند مکمل چربی سوز امگا ۳، مکمل بدنسازی glutamine و مکمل کاهش وزن Lipo ۶ می‌‌تواند برای کاهش نشانه‌‌های ذخیره چربی مفید باشد.

انواع مکمل های بدنسازی داروخانه ای

سخن پایانی

در پایان، برای داشتن بدنی سالم و قوی، خرید مکمل بدنسازی می‌‌تواند گزینه‌‌ای مناسب باشد. اما به دلیل خطرات خرید محصولات تقلبی، حتما باید از فروشگاه‌‌ها و داروخانه‌‌هایی که از محصولات اصلی و اورجینال پشتیبانی می‌‌کنند، محصولات خود را خریداری کنید. تنها با این روش می‌‌توانید از خطرات جانبی و ضررهای برای سلامتی خود جلوگیری کنید و به هدف خود در داشتن بدنی سالم و قوی نزدیک شوید. کیفیت بالای محصول و تاثیر آن بر روی سلامتی شما بهترین عامل است که باید دقت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا