آرایشی و بهداشتیسلامت بدنسلامت عمومی

آیا داروخانه‌ها لمینت متحرک دارند؟

بسیاری از افراد به دلیل خرابی، ترمیم، زیبایی و غیره دندان‌های خود را لمینت متحرک می کنند. اما آیا راه ساده تری برای کاهش هزینه لمینت وجود دارد؟ آیا داروخانه‌ها لمینت متحرک دارند؟  برای پاسخ به سوالات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا زیبایی لبخندتان را دو برابر کنیم.

آیا داروخانه‌ها لمینت متحرک دارند؟

لمینت

لمینت یکی از پر طرفدار ترین و رایج ترین روش‌هایی است که برای زیبایی دندان مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که دندان‌ها لمینت می شوند از نظر سایز، رنگ، طول تغییر می کنند و ظاهر زیبا تری را به نمایش می گذارند. لمینت به نوعی ونیر است. ونیر نوعی پوشش و روکش نازک به رنگ دندان است که بر روی خود دندان قرار می گیرد.

در واقع از لمینت برای زیبا تر کردن لبخند و دندان‌ها استفاده می شود. اما کاربردهای دیگری مانند ترمیم دادن، لب پر شدن دندان، شکستگی دندان، کوتاه بودن دندان، کج و نا متقارن بودن دندان‌ها و تغیر رنگ دندان به طوری که قابل پاکسازی و برطرف کردن نباشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع لمینت

لمینت دندان انواعی دارد  که به دو دسته تقسیم می شوند.

  • لمینت سرامیکی

در لمینت سرامیکی بعد از  قالب گیری آن را به لابراتوار فرستاده و لابراتوار به طور پیشرفته و اختصاصی آن را می سازد. لمینت سرامیکی استحکام بالایی در برابر رنگ پذیری، مقاوم در برابر لکه پذیری و زیبایی ان در برابر انعکاس نور به دلیل سرامیکی بودن دندان دارد. مدت زمان داشتن لمینت سرامیکی و طول عمر آن  ۱۵ تا ۲۰ سال است.

  • لمینت کامپوزیتی

در لمینت کامپوزیتی پزشک شخصا مایه خمیر مانند کامپوزیت را بر روی دندان قرار می دهد. در یک جلسه انجام می شود و نیازی به آماده سازی و تراشکاری نیست. هزینه مناسب تری نسبت به لمینت سرامیکی دارد و در صورت مشکل قابل ترمیم است.

البته لازم به ذکر است که موارد بالا علاوه بر اینک دوام بالا، استحکام و قدرت زیبایی بالایی دارند در مقابل هزینه های بالایی هم دارند. اما راهکارهایی برای کاهش هزینه‌ها به شما پیشنهاد می کنیم که با خرید آنلاین می تواند آنه را تهیه کنید و لبخندتان را زیباتر کنید.

آیا داروخانه‌ها لمینت متحرک دارند؟

لمینت متحرک

باید دانست که لمینت متحرک گزینه مناسب تری است برای کسانی که توان پرداخت هزینه‌های زیاد را برای زیبایی دندان خود ندارند. این لمینت متحرک یک پلیمر غیر رسمی است. این صمغ دندان با لابراتوار پیشرفته و به صورت فناوری خاصی به شکل و قالب هر دندان ساخته می شود. اما لمینت متحرک را می توانید به صورت پیش ساخته  و با کم ترین هزینه از ما تهیه کنید.

همان طور که در مطالب بالا گفتیم لمینت زیبایی و مرتبی دندان را به نمایش می گذارد. پس لمینت‌های متحرکی که ما به شما پیشنهاد می دهیم و در اختیارتان می گذاریم نیز دارای قابلیت بالایی برای پوشاندن نقص دندان شماست.

مزایای لمینت متحرک

با پیشرفت علم و فناوری زندگی انسان دائم در حال تغییر و تحول است. روز به روز زندگی انسان ساده تر و راحت تر می شود که این اتفاق در کنار مزایا و معایب خود در جهان وجود دارند.

  • اغلب داروخانه ها لمینت متحرک ندارند اما می توانید آن را از طریق سفارش دادن به دندان پزشک تهیه کنید.
  • لمینت متحرک قابلیت شستشو و تمیز کردن را دارد.
  • شما هنگام رفتن به مجلس، محل کار، تفریح و غیره به آسانی می توانید استفاده کنید.
  • با خرید این محصول عیوب و نقص های دندان مانند شکستگی، رنگ پریدگی و لکه را به طور موقت از بین ببرید.
  • بدون درد، تراشکاری، عمل و بی حسی می توانید از آن استفاده کنید.
  • قیمت پایین و کیفیت مطلوب

مدت دوام و زمانی که می توانید از لمینت متحرک استفاده کنید ۲ تا ۵ سال است. البته این مدت زمان بستگی  به نحوه مراقبت و استفاده شما نیز دارد. برای نگهداری طولانی مدت و استفاده بیشتر از آن، می توانید نکاتی که باعث طول عمر ان می شود را رعایت کنید.

آیا داروخانه‌ها لمینت متحرک دارند؟

نکاتی که باید هنگام استفاده از لمینت متحرک رعایت کنیم

  • خوردن غذا باید لمینت‌های متحرک را در بیاورید اما هنگام نوشیدن نوشیدنی‌ها، می توانید آن را همچنان بر روی دندان‌های خود بگذارید.
  • با داشتن فرچه مخصوص یا صابون‌های مایع می توانید لمینت‌های متحرک خود را بشویید.
  • استفاده از خمیر دندان برای شستن ممنوع است. زیرا باعث خراش و پوسیدگی می شود.
  • استفاده از دهان شوهایی که از ما تهیه می کنید، کمک زیادی به بهداشت دهان و دندان خود می کنید.
  • نحوه گذاشتن و برداشتن آن را یاد بگیرید و به آرامی آن را انجام دهید. با این کار لثه و دندان خود را زخم نمی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا