سلامت بدن

آموزش نسخه خوانی داروخانه در تهران

یکی از مشاغل پر طرفداری که امروزه رایج شده است تکنسین یا نسخه خوانی در داروخانه‌ است. نسخه خوان یا تکنسین نقش مهمی در داروخانه، بیمارستان، درمانگاه و غیره دارد که به علت موقعیت شغلی، درآمد و.. اخیرا داوطلبان بیشتری دارد.

برای آموزش دیدن نسخه خوانی در داروخانه‌ها باید دوره‌هایی را گذراند. این دوره ها به صورت رایگان، کلاس، اینترنت و غیره برگزار می شود. این دوره‌ها کیفیت مطلوب و نتیجه اثر بخشی بالایی ندارند. اگر تمایل به انجام این کار را دارید به شما توصیه میکنم که در دوره های تخصصی آموزش نسخه خوانی داروخانه تهران شرکت کنید. علاوه بر کنترل و صرفه جویی در هزینه‌ها، مهارت‌های لازم را به صورت تخصصی و حرفه‌ای به شما یاد می دهند.

نسخه خوانی داروخانه

نسخه خوانی

نسخه خوان یا همان تکنسین داروخانه، بعد از تحویل نسخه از طرف مراجعه کننده با خواندن دقیق اطلاعات داروی مد نظر را برای شخص تهیه می کند. شخص نسخه خوان را با نام‌های نسخه پیچ، دستیار داروساز، کارمند داروخانه، تکنسین داروخانه، دارو یار و غیره صدا می کنند.

کسی  که تکنسین خوانده می شود باید دارای مهارت بالایی باشد، چون با دادن یک دارو یا دستور مصرف اشتباه، می تواند جان یک انسان را به خطر بی اندازد.

نسخه خوان‌ها در مکان‌های مختلفی مثل مراکز درمانی،  خانه سالمندان، مراکز بهداشتی و غیره مشغول به کار می شوند. علاوه بر وظیفه نسخه خوانی وظایف دیگری هم دارند که باید در طور ساعت کاری خود آنها را نیز انجام دهند. همچنین یک نسخه خوان باید مهارت هایی مانند:

آشنایی کامل به داروها و نوع مصرف آنها داشته باشد.

تسلط کافی به کامپیوتر، نحوه برخورد با مراجعه کننده را بلد باشد.

حافظه قوی برای محل نگهداری داروها و انبار داروها.

پاسخگویی کامل راجب اطلاعات دارو به بیمار.

سرعت در آماده سازی داروها و تحویل به موقع آن به مراجعه کنندگان.

ثبت مشخصات بیمار و ثبت داروی مد نظر.

اطلاعات دقیق راجب بیمه‌ها و انجام فعالیت و خدمات آن.

چیدن  جدید در قفسه‌ها.

کنترل داروها و جبران کردن کمبود انبار.

آگاه کردن بیمار و مشورت دادن  در زمینه‌های مختلف بهداشتی و آرایشی

و غیره را داشته باشد.

البته گاهی نیز باید دوز هر دارو و زمان مصرف  را روی آن بنویسد و قیمت آن را محاسبه کند و تحویل بیمار دهد. البته همه‌ی موارد بالا در دوره های آموزشی که برای شما اختصاص می دهیم به صورت کامل و شفاف توضیح می دهیم.

نسخه خوانی داروخانه

نکته‌ای درمورد نسخه خوانی و آموزش آن

کسی که اطلاعات و مهارت کافی را در شناخت دارو ها نداشته باشد یا تجربه نکند نمی تواند به درستی این کار را انجام دهد. پس قطعا تکرار و تمرین در نسخه خوانی اهمیت بسیار بالایی دارد.

شرط اصلی که باید یک نسخه خوان آن را رعایت کند تسلط کافی به داروشناسی از طریق نسخه الکترونیکی و کاغذی(دفترچه‌ای) می باشد. بسیاری از داروهایی که تجویز می شود و نسخه خوان پس از خواندن ان را تحویل مراجعه کننده می دهد تحت تکلف بیمه‌ها هستند.

البته داروهایی که تحت تکلف بیمه‌های مختلفی هستند دائم در حال تغییر هستند که آن هم در نسخه الکترونیکی قابل مشاهده است‌.

نسخه خوانی داروخانه

آموزش نسخه خوانی داروخانه

بارها دیده ایم که دست خط پزشکان به قدی غیر قابل فهم است که هیچکس نمی تواند آن را بخواند اما در کمال ناباوری، یک نسخه خوان در همان نگاه  اول به سرعت متوجه منظور پزشک می شود.

برای آموزش نسخه خوانی باید

  • دوره آموزش تکنسین داروخانه را گذراند
  • کتاب های مربوط به این کار را مطالعه کرد
  • تمرینات لازم برای انجام این کار
  • گذراندن دوره آموزش نسخه خوانی

که بعد از این کارها شما سریعا وارد بازار کار می شوید. البته لازم به ذکر است که با مطالعه گذرا یا تهیه مجموعه های رایگان یا از این قبیل نمی تواند شما را آماده این کار کند. بلکه باید آموزش‌های تخصصی و دوره‌های کاملی را پشت سر بگذارید زیرا کار شما حیاتی است و با یک خطای جزئی می توانید جان انسانی را در خطر بی اندازید. اگر قصد جدی در یادگیری نسخه خوانی و شروع این کار دارید به شما آموزش نسخه خوانی داروخانه تهران را پیشنهاد می دهیم.

کادری مجرب و قابل اعتماد از نظر اطلاعات، محیط، اساتید و غیره را در اختیارتان می گذاریم. صفر تا صد نسخه خوانی را در داروخانه تهران یاد بگیرید و بلافاصله وارد بازار کار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا