سلامت بدن

نحوه شکایت از گرانفروشی داروخانه ها

امروزه افرادی هستند که از گرانفروشی داروخانه ها شکایت دارند و به دنبال راهی هستند تا بتوانند شکایت خود را ثبت کنند. شکایت از داروخانه ها به دلایلی مانند نبود داروهای ضروری، گرانفروشی داروها، عدم خدمات رسانی مناسب به مشتریان و تخلفات محسوس و.… بستگی دارد.

امروزه صنایع دارو به دلیل تحریم  با مشکلات بسیاری روبه رو شده است که این باعث کم شدن فعالیت داروخانه ها هم خواهد شد و باعث نارضایتی افراد از داروخانه ها خواهد شد. در واقع داروخانه ها هم مانند دیگر مراکز شغلی دچار انتقاداتی از طرف مشتریان خواهد شد که برخی از این انتقادات نیز به شکایت منجر می شود.

در واقع امروزه بیشتر شکایاتی که از داروخانه ها می شود به دلیل عدم خدمات رسانی مناسب به مشتریان و یکسری تخلفات است که باعث نارضایتی افراد از داروخانه ها شده است.

نحوه شکایت از گرانفروشی داروخانه ها

برخی از دلایلی که منجر به شکایت از داروخانه ها خواهد شد

 داروخانه ها علاوه بر موضوعاتی مانند رفتار نامناسب با مشتری و گرانفروشی دلایل دیگری هم وجود دارد که می تواند باعث شکایت از دارخانه ها شود. در اینجا به برخی از این دلایلی که منجر به شکایت از داروخانه ها می شوند خواهیم پرداخت :

١. فروش داروهای کمیاب و با ارزش به مشتریان خاص خود 

ممکن است در برخی از داروخانه ها برخی داروهای کمیاب و با ارزش وجود داشته باشد که در کشور به سختی فراهم شوند و صاحبان داروخانه ها آنها را به مشتریان خاص خود با قیمت کلان می فروشند که در صورت مشاهده هرگونه از این موارد افراد می توانند از داروخانه ها شکایت کنند.

٢. فروش داروی اشتباهی به فرد بیمار

در برخی از داروخانه ها ممکن است ناگهانی و بدون دلیل داروی اشتباهی به فرد بیمار داده شود و باعث به خطر افتادن جان افراد شود،در این مواقع فرد بیمار می تواند از داروخانه ای که از آن دارو خریداری کرده است شکایت کند.

٣. فروش داروهای تقلبی به جای داروی اصل 

ممکن است بعضی از داروخانه به جای فروش داروهای اصل دست به فروش داروهای تقلبی بزنند و آن ها را جایگزین داروهای اصل کنند، که این می تواند یکی از دلایل مهم برای شکایت از داروخانه ها باشد. در واقع این موارد به همه داروخانه مربوط نمی شود و تنها یکسری از داروخانه ها بوده اند که اینکار را انجام داده اند. در واقع در سال های قبل با کمک مراجع قضایی و انتظامی برخی از این متقلبین دستگیر شده اند و تمام مجوز ها و فعالیت های آنها متوقف شده است.

۴. فروش داروها با قیمت بسیار بالا

برخی افراد هستند که داروهایی مانند شیمی درمانی، ایدز، دیابت و  برخی داروهای کمیاب دیگر را با قیمت بسیار بالا به بیمار می فروشند که فرد بیمار اگر با چنین مواردی مواجه شود می تواند از داروخانه شکایت کند و فعالیت داروخانه را به طور دائم متوقف کند.

نحوه شکایت از گرانفروشی داروخانه ها

برای شکایت از داروخانه ها به چه مرکزی مراجعه کنیم؟

برای شکایت از داروخانه ها روش های گوناگونی وجود دارد تا افرادی که قصد شکایت از داروخانه ها را دارند به آسانی بتوانند شکایت خود را ثبت کنند. در اینجا به بعضی از این مراکز خواهیم پرداخت :

١. برای ثبت شکایت خود از داروخانه می توانید به سازمان نظام پزشکی مراجعه کنید. سازمان نظام پزشکی وظیفه پیگیری به شکایت های مردمی را انجام می دهد و با انجام شکایت به داروخانه اخطار و در صورت نادیده گرفتن اخطار به لغو مجوز داروخانه اقدام خواهد کرد.

٢. افراد می توانند از طریق سازمان غذا و دارو هم شکایت خود را ثبت کنند، درواقع فردی که قصد شکایت از داروخانه را دارد می تواند به  سازمان غذا و دارو مراجعه کرده و مشکل خود را درمیان بگذارد تا بررسی های لازم را انجام دهند.

٣. افرادی که شاهد گرانفروشی داروخانه ها هستند می توانند شکایت خود را از طریق سازمان تعزیرات حکومتی انجام دهند. داروخانه ها هم مانند دیگر مراکز شغلی دارای قوانین و شرایط خاصی هستند که در صورت انجام ندادن این شرایط و قوانین افراد می توانند شکایت خود را به سازمان تعزیرات حکومتی انجام دهند تا شکایت آنها بررسی گردد و در صورت درستی شکایت به باطل کردن مجوز و پروانه داروخانه ها بپردازند.

نحوه شکایت از گرانفروشی داروخانه ها

سخن پایانی

در این مقاله در مورد نحوه شکایت از گرانفروشی داروخانه ها و دیگر موارد مطالبی را برای شما عزیزان ارائه کردیم تا اگر چنین مواردی که در این مقاله گفته شد مشاهده کردید به آسانی بتوانید شکایت خود را ثبت کنید. شما عزیزان می توانید از طریق سازمان غذا و دارو، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان نظام پزشکی هر شکایتی که از داروخانه ها دارید را ثبت کنید تا در صورت بررسی شکایت شما به آن بپردازند و داروخانه ها را جریمه و یا حتی فعالیت کاری آنها را به طور کامل متوقف کنند. امیدواریم که شما عزیزان از این مطالبی که برایتان ارائه کردیم رضایت کامل را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا