سلامت بدن

چگونه مجوز داروخانه دامپزشکی بگیریم؟

امروزه دانشجویانی که فارغ التحصیل در رشته دامپزشکی هستند به دنبال این هستند که بتوانند مجوز داروخانه دامپزشکی را برای خود بگیرند تا از این طریق درآمدی برای خود کسب کنند. اما با این سوال که چگونه مجوز داروخانه دامپزشکی بگیریم مواجه می شوند. برای گرفتن مجوز داروخانه دامپزشکی اولین موردی که اهمیت بالایی دارد داشتن مدرک تحصیلی در رشته دامپزشکی است.

برپا کردن یک داروخانه مانند دیگر شغل ها شرایط و قوانین سخت خود را دارد اما این شرایط و قوانین به گونه ای نیست که باعث شود شما از تصمیمی که گرفته اید منصرف شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا مطالبی را درباره اینکه چگونه مجوز داروخانه دامپزشکی بگیریم برای شماعزیزان ارائه دهیم.

چگونه مجوز داروخانه دامپزشکی بگیریم؟

 ‌داروخانه دامپزشکی

به مرکزی که در آن داروهایی مخصوص حیوانات مختلف مانند انواع سموم، داروهای ضدعفونی کننده حیوانات و… به فروش می رسد داروخانه دامپزشکی گفته می شود.

داروخانه دامپزشکی باید مانند دیگر مراکزی که به صورت شبانه روزی هستند عمل کند تا افراد در هر زمان که بتوانند برای خرید به آنها مراجعه کنند. همانند دیگر مشاغل، داروخانه دامپزشکی دارای شرایط و قوانین خاصی است که باید افرادی که قصد تاسیس کردن داروخانه دامپزشکی را دارند این موارد را انجام دهند. داروخانه یک شغل تخصصی است که به تمامی افراد این اجازه داده نمی شود که مجوز دایر کردن آن را بگیرند. تمامی داروخانه ها اگر به طور منظم و تخصصی اداره شوند می تواند درآمد بسیاری برای صاحبان داروخانه‌ها به همراه داشته باشد.

شرایط دایر کردن داروخانه دامپزشکی

همانطور که در اول مطالب گفته شده همه داروخانه دارای قوانین و شرایط خاصی هستند که هر فردی نمی تواند برای گرفتن آن اقدام کنند. افرادی که مدرک تحصیلی در رشته دامپزشکی دارند نسبت به دیگر افراد در اولویت قرار دارند،اما تنها با مدرک تحصیلی هم نمی توان مجوز تاسیس داروخانه را گرفت چرا که باید یکسری موارد دیگر را نیز داشته باشید تا بتوانید به راحتی مجوز تاسیس داروخانه دامپزشکی را بگیرید. در اینجا به برخی از این شرایط و قوانین ها خواهیم پرداخت :

١. یکی از شرایط مهم برای گرفتن مجوز داروخانه دامپزشکی این است متقاضی باید حداقل 5سال در محلی که قصد تاسیس داروخانه را دارد زندگی کرده باشد و به عنوان بومی شناخته شود چرا که بومی بودن برای فرد دارای حدودا 5 تا 10 امتیاز است.

٢. متقاضی باید حداقل مدرکی که داشته باشد لیسانس باشد چرا که هرچقدر مدرک تحصیلی متقاضی بالاتر باشد امتیاز آن بیشتر خواهد بود.

٣. داشتن امتیاز و تاییدیه از دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اند.

۴. فرد باید حتما تابعیت ایرانی داشته باشد

۵. دارا بودن کارت عضویت در سازمان نظام دامپزشکی

۶. نداشتن سابقه زندان و محکومیت و نداشتن اعتیاد

٧. فرد متقاضی باید در سلامت کامل جسمی و روحی باشد.

٨. داشتن معافیت و یا پایان خدمت و یا حتی امریه سربازی

٩. فرد متقاضی نباید در دیگر مراکز دولتی شغلی داشته باشد.

چگونه مجوز داروخانه دامپزشکی بگیریم؟

 چه مواردی باعث باطل شدن مجوز داروخانه دامپزشکی می شود؟

داروخانه ها همانند دیگر مشاغل باید چند سالی یک بار مجوز آن تمدید شود تا دچار مشکلات نشود، اگر فرد تمدید کردن را به عقب بیندازد از طرف سازمان نظام دامپزشکی هم جریمه خواهد شد و هم بعد از اخطار های زیاد به باطل کردن مجوز داروخانه خواهند پرداخت.  اگر قصد جابجایی داروخانه خود را دارید می توانید بعد یک سال از تاسیس داروخانه برای جابجایی آن اقدام کنید.

فردی که قصد جابجایی داروخانه خود را دارد باید حداقل به مدت دوسال در جایی که مدنظر دارد کار کرده باشد تا افراد آنجا او را فرد بومی آن محل بدانند. اگر فردی که داروخانه را دایر کرده باشد به طور مکرر حدود 6یا 7 ماه بطور کامل داروخانه را تعطیل کند و هیچ فعالیتی نداشته باشد و به اخطارهایی که به آن داده شده بی توجه باشد سریعا مجوز داروخانه دامپزشکی باطل می شود.

چگونه مجوز داروخانه دامپزشکی بگیریم؟

سخن پایانی

راه اندازی داروخانه یکی از مهمترین هدف افرادی است که رشته تحصیلی آنها در دانشگاه به آن مربوط می شود و می توانند با تاسیس داروخانه دامپزشکی یک درآمدی برای خود و حتی افراد دیگر کسب کنند. برخی از افراد به دنبال دایر کردن داروخانه های اینترنتی هستند اما داروخانه های اینترنتی تنها می توانند مجوز مواردی مانند مکمل های غذایی و تقویتی، شیرخشک بچه ها، کالاهای آرایشی و بهداشتی و فرآورده های طبیعی را بگیرند چرا که این موارد نام برده را هم می توان بدون نسخه پزشک دریافت کرد.

داروخانه های اینترنتی هرگز اجازه فروش داروهایی که به پزشک نیاز دارد را ندارند. در این مقاله در مورد ایکنه چگونه مجوز داروخانه دامپزشکی بگیریم مطالبی را برای شما عزیزان ارائه کردیم امیدواریم  کسانی که قصد تاسیس کردن داروخانه دامپزشکی را دارند این مطالب گفته شده برایشان مفید و موثر بوده باشد تا بتوانند به آسانی برای تاسیس داروخانه دامپزشکی اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا