سلامت بدن

کدام داروخانه لووتیروکسین خارجی دارد

لووتیروکسین خارجی دارویی هورمونی می باشد، که می تواند کمبود تیروکسین بدن را جبران کند،این قرص به شکل قرص یا کپسول در داروخانه ها موجود است.

این قرص می تواند سوخت و ساز و انرژی بدن شخص را فراهم کند و زمانی تجویز می گردد که تیروئید نتواند میزان کافی هورمون تیروکسین تولید کند. این قرص علاوه بر اینکه برای پیشگیری یا درمان گواتر مناسب است برای درمان سرطان تیروئید هم مناسب است.

لووتیروکسین خارجی

کم کاری تیرویید

زمانی که غده تیروئید به اندازه کافی فعالیت ندارد، میزان این هورمون ها در بدن کم می شود، که در علم پزشکی به این مشکل هایپوتیروئیدیسم یا کم کاری تیروئید می گویند.

 علائم لووتیروکسین

زمانی که شخص دچار این بیماری شود علائم زیر در آن شخص پدیدار می گردد که عبارتند از :
کم اشتهایی
عدم تحمل سرما
ضعیف و شکننده شدن موها
احساس ضعف و خستگی
زبر و خشک شدن پوست
یبوست

نحوه مصرف لووتیروکسین خارجی

مصرف این قرص به صورت یک وعده در طول روز و در حالت ناشتا می باشد، و باید تا نیم تا یکساعت بعد از مصرف قرص صبحانه میل کنید. مصرف این دارو طبق دستور پزشک انجام شود و از مصرف بیش از اندازه این قرص امتناع ورزید زیرا ممکن است عوارض سمی در بدن ایجاد نماید.

بعضی دارو ها مانند کلستیر امین، کلستیبول،کلسولام،آنتی اسیدها، سوکر الفات،آهن، سایمتیکون،اورلیستات و.. می توانند با این قرص تداخل ایجاد کنند پس اگر این دارو ها را استفاده می کنید بین مصرف این قرص ها و لووتیروکسین چهار ساعت فاصله باشد.

اگر بعد از یک مدت بعد از یک مدت بعد از مصرف دارو احساس بهبودی کردید دارو را قطع نکنید زیرا ممکن است لازم باشد مصرف دارو را تا آخر عمر ادامه دهید.

لووتیروکسین خارجی

عوارض جانبی لووتیروکسین خارجی

در صورتی که بعد از مصرف قرص دچار علایم زیر شدید به پزشک مراجعه کنید.

درد در قفسه سینه

تعریق یا گر گرفتگی

احساس لرز

ضربان قلب نامنظم یا سریع

خشکی یا ریزش مو

خستگی، ضعف

درد های عضلانی، گرفتگی ساق پا

تحریک پذیری و عصبی بودن

تغییر در عادت ماهیانه

تغییر وزن

اسهال، استفراغ، بی اشتهایی

فراموش کردن دوز دارو

در صورتی که فراموش کردید قرص خود را میل کنید به محضی که یادتان آمد آن را مصرف کنید ولی اگر نزدیک وعده بعدی باشد از مصرف آن خود داری کنید.

لووتیروکسین خارجی

تفاوت لووتیروکسین خارجی با ایرانی

این دو قرص در برخی موارد تفاوت های زیادی با هم دارند، و نحوه تاثیر دارو در هر شخص با شخص دیگر فرق دارد. مصرف قرص لووتیروکسین ایرانی می تواند برای شخص عوارض زیادی داشته باشد در صورتی که قرص خارجی آن عوارض کمتری دارد یا اصلا عوارضی ندارد.

برای این که متوجه شوید مصرف کدام یک بهتر است، لازم است از هر کدام مدتی استفاده کنید و سپس آزمایش خون دهید تا متوجه تاثیر هر کدام از آنها بشوید.

قیمت لووتیروکسین خارجی

قیمت قرص هم مانند دیگر محصولات با توجه به نوسانات بازار و ارز دچار تغییر و تحول می شود و قیمت ثابتی ندارد، قیمت بسته 50 تایی این محصول بین 280000 هزار تا 315000 هزار تومان متغیر است.

خرید قرص لووتیروکسین خارجی

برای خرید این قرص روش های مختلفی وجود دارد یکی از این روش ها خرید اینترنتی است که در اغلب داروخانه های انلاین این قرص موجود است می توانید با مراجعه به سایت و انتخای محصول اقدام به خرید و سفارش این محصول نمایید.

در هنگام خرید دقت کنید محصولی که خریداری می کنید، دارای تاریخ انقضا باشد و بسته بندی آن پلمپ و بدون سوراخ شدگی باشد و امکان نفوذ هوا به داخل آن وجود نداشته باشد.

لیست چند تا از داروخانه هایی که می توانید قرص لووتیروکسین را خریداری کنید شامل موارد زیر می باشند که عبارتند از:

داروخانه ایثار- تهران میرزای شیرازی نبش کوچه 7 پ 41

دارو خانه دکتر افسانه فیض نیا- تهران خیابان قزوین خ 16 متری امیری خ گلستانی بعد از تیموری پ 2

داروخانه دکتر اصغر صفری- تهران خیابان هالل احمر نبش خیابان انبار نفت پلاک ۲54

داروخانه دکتر بازرگانی تهران کیانشهر-خیابان شهید ابراهیمی نبش خیابان شهید اسماعیلی درمانگاه شبانه روزی امین پلاک 2

دکتر بازرگانی 15- داروخانه خصوصی شبانه روزی تهران- تهران کیانشهر-خیابان شهید ابراهیمی نبش خیابان شهید اسماعیلی درمانگاه شبانه روزی امین پلاک 200

داروخانه خصوصی شبانه روزی شهر اسلامشهر – بلوار برند سیفی – روبروی بیمارستان امام رضا – خیابان امام جعفر صادق – نبش کوچه ادیب نهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا