سلامت بدنسلامت عمومی

آیا دارچین می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد؟

دارچین یک ادویه پرطرفداری است که از پوست درخت به دست می‌آید و برای کاهش وزن مؤثر است. از دارچین به عنوان طعم دهنده غذاها می‌توان استفاده کرد. دارچین دارای خواص بسیاری از جمله خواص ضدسرطانی، ضدالتهابی و ضد دیابتی دارد.

براساس تحقیقات انجام شده از دارچین برای لاغری هم بسیار موثر است و می‌توان در رژیم غذایی از آن استفاده کرد.  دو نوع دارچین داریم یکی دارچین سیلان که به آن دارچین واقعی هم گفته می‌شود و یکی دارچین کاسیا که نسبت به دارچین سیلان رایج‌تر است و به طور گسترده از آن استفاده می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم آیا دارچین می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد؟ و روش‌های لاغری با دارچین را برای شما ارائه دهیم.

آیا دارچین می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد؟

آیا دارچین باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود؟

ادویه دارچین به عنوان طعم دهنده و یک چاشنی در غذا سالیان سال است که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته است. اخیراً از دارچین به عنوان یک ادویه‌ای مناسب برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و کاهش وزن استفاده می‌کنند ودر میان مردم محبوبیت بسیاری به دست آورده است. با این دلیل که:

  • استفاده از دارچین چون به متابولیسم سرعت می‌بخشد باعث کم اشتهایی فرد می‌شود. از همه مهمتر دارچین برای لاغری چربی‌های شکم و پهلو بسیار مناسب است.
  • زمانی که دارچین مصرف می‌کنید حدود بیست درصد باعث افزایش تولید گرما می‌شود که این گرما به سوزاندن کالری بیشتر کمک می‌کند.
  • دارچین کمک می‌کند میزان قند خون را در فرد تنظیم کند و فرد را کم اشتها کند و مانع از هوس‌های فرد نسبت به غذاها و غذاهای ناسالم می‌شود.
  • زمانی که شما در غذای خود از دارچین استفاده می‌کنید باعث می‌شود غذا با تأخیر از معده به روده عبور کند درنتیجه شما به مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید.

آیا دارچین می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد؟

روش‌های لاغری به کمک دارچین

از گذشته تا به امروز از دارچین برای درمان اسهال و سو هاضمه استفاده می‌کردند. دارچین سرشار از منگنز، کلسیم، فیبر و آهن است به همین دلیل برای جلوگیری از گسترش سلول‌های سرطانی و عفونت‌های باکتریایی و… کمک می‌کند. اگر شما از دارچین در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنید به راحتی می‌توانید از افزایش وزن خود جلوگیری کنید. در ادامه چند روش لاغری به کمک دارچین شرح می‌دهیم:

  • ترکیب سرکه سیب و دارچین: سرکه سیب خود به تنهایی برای کاهش وزن بسیار مناسب است و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. این ترکیب علاوه بر اینکه برای لاغری و کاهش وزن کمک بسیاری می‌کند مشکلات پوستی و سینوزیت و.. هم درمان می‌کند.
  • ترکیب دارچین و عسل: برای لاغری به کمک دارچین و عسل ابتدا باعث می‌شود بدن شما را در برابر انواع بیماری و عفونت‌ها محافظت کند. عسل حاوی مواد معدنی ضروری و انواع ویتامین‌ها است که باعث فعال شدن هورمون‌های بدن می‌شود و اشتها را کم می‌کند.
  • ترکیب دارچین و لیمو: شما می‌توانید لیمو را با هر نوع چایی ترکیب کنید اما بهترین و محبوبترین ترکیب آن با دارچین است. لیمو و دارچین هر دو خاصیت ضدباکتریایی دارند و همچنین میزان قند خون را کنترل می‌کنند. بنابراین ترکیب خوبی برای لاغری محسوب می‌شوند.

زمان مناسب مصرف دارچین برای لاغری

برای اینکه بهترین نتیجه از ادویه دارچین برای کاهش وزن بگیرید باید اول صبح و قبل از صبحانه میل شود. چون بهترین زمان است که بدن آمادگی کامل برای سوزاندن چربی و کاهش وزن دارد و باعث شروع سریع متابولیسم بدن می‌شود. همچنین می‌توان دارچین را عصرها نوشید اما نباید قبل از خواب مصرف شود چون باعث اختلال در خواب می‌شود.

میزان مصرف دارچین دقیق مشخص نیست بنابراین باید هر فردی باتوجه به دوز مناسب خودش میل کند. اما بطور حدودی بهتر است بین دو الی چهار گرم معادل نصف قاشق چایخوری مصرف شود.

آیا دارچین می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد؟

سخن پایانی

تمام ادویه‌ها طعم و رایحه خوبی دارند اما دربین آنها دارچین محبوبیت بیشتری دارد. در گذشته از  دارچین برای لاغری و کاهش وزن استفاده می‌کردند. اما لازم است بدانید که دارچین فقط به عنوان یک چاشنی است که به غذا اضافه می‌شود و به تنهایی در مدت زمان طولانی باعث کاهش وزن نمی‌شود‌. در صورتی که شما دارچین را به رژیم غذایی سالم اضافه کنید و در کنار آن برنامه ورزشی هم داشته باشید به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

نکته مهم این است که با وجود تمام خواص و فواید دارچین اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. هر فرد باید دور مناسب خود را پیدا کند ممکن است فردی هر روز مصرف کند و به وزن ایده‌آل خود رسیده باشد و فردی دیگر فقط چند روز در هفته میل کند. در هر صورت نوشیدن آب دارچین برای رسیدن به کاهش وزن بهترین راه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا