سلامت بدنسلامت عمومی

زینک پلاس: بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن

زینک پلاس برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی ایفا می‌ کند و در فعالیت انواع سلول‌ های سیستم ایمنی مانند سلول ‌های T  وB  فعال ‌سازی سیستم ایمنی و تولید آنتی ‌بادی ها موثر است. زینک پلاس یک ماده معدنی است که در انجام عملکردهای مهم بدن نقش بسیار موثری دارد. از جمله این عملکردها را می‌ توان به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود زخم ‌ها  اشاره کرد.

زینک پلاس: بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن

تاثیر زینک بر تقویت سیستم ایمنی بدنی

زینک با روش های متعدد می تواند سیستم ایمنی را تحکیم کند. در ابتدا، این عنصر باعث فعال شدن آنزیم هایی می ‌شود که مسئول تجزیه پروتئین های داخلی ویروس ها هستند. به همین دلیل، قابلیت انتقال آن ها کاهش می یابد. همچنین، زینک فعالیت سلول های مقابله با عفونت را افزایش می دهد. در سال 2011  محققان فرانسوی دریافتند که زینک می تواند در نابودی میکروب E-coli  به سلول ها کمک کند.

زینک یک عنصر است که می ‌تواند به عنوان یک سم برای میکروب ‌ها عمل کند و آن ها را به طور کامل نابود کند. در نتیجه، نیازی به نگرانی نیست.

زینک و درمان التهاب

بالطبع، تحقیقات بسیاری در حال انجام هستند تا تأثیر زینک بر کاهش التهاب در بدن مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به ارتباط التهاب با بیماری ‌های قلبی، افسردگی و کاهش عملکرد ذهنی، اهمیت این موضوع بیشتر مشخص می‌ شود.

در سال 2013  در یک مطالعه انجام شده در دانشگاه ایالت اوهایو، نقش مهم و قابل توجهی برای زینک در مقابله با عفونت و تقویت سیستم ایمنی بدن کشف شد. با وارد شدن به سلول ها،  زینک توانمندی بالقوه‌‌ای برای کمک به سازمان دادن و مبارزه با عفونت ‌ها را دارا می‌ ‌باشد. نتیجه تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که در صورت عدم مصرف کافی زینک، التهابات بدن افزایش می یابد و به سلول ها و بافت های بدن آسیب می رساند.

بنابراین، در صورت تجربه ناخوشی و خستگی شدید توصیه می شود مکمل زینک مصرف شود. مصرف مناسب زینک می تواند در مقابله با عفونت ها و حفاظت از بدن در برابر آسیب های بیشتر مؤثر باشد.

زینک پلاس: بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن

 

فواید زینک پلاس

زینک پلاس خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. زینک پلاس برای تقویت سیستم ایمنی بدن، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که به دلیل حضور عنصر روی در ترکیب آن و همچنین حضور ویتامین C  از اهمیت بالایی برخوردار است. روی و ویتامین C  هر دو دارای نقش آنتی اکسیدانی هستند و در مبارزه با رادیکال‌های آزاد که به بدن آسیب می رسانند، تاثیرگذار هستند.

تحقیقاتی درباره مکمل ‌هایی که حاوی زینک هستند نشان می ‌دهد که استفاده از این مکمل به ویژه در افراد مسن، می تواند به کاهش عفونت و التهاب کمک کند.

درمان کرونا با مصرف مکمل زینک پلاس

احتمالاً شنیده اید که برخی از پزشکان زینک پلاس را به بیماران کووید-۱۹ تجویز می ‌کنند. بنابراین، یکی از فواید دیگر زینک پلاس می ‌تواند مبارزه با کووید-۱۹ باشد.

با انجام یک تحقیق، مشخص شد که نرخ مرگ و میر در بیماران کرونایی با سطح زیرین زینک در بدنشان، ۱۰٪ بیشتر از افرادی است که کمبود زینک ندارند. همچنین به دلیل اینکه مصرف زینک پلاس می ‌تواند در تقویت سیستم ایمنی مفید باشد، ممکن است به طور محدود به پیشگیری از کرونا کمک کند.

با این حال، هرگز زینک پلاس را به عنوان یک درمان برای کرونا در نظر نگیرید و در صورت مشاهده حتی کوچکترین علائم به پزشک مراجعه کنید تا او برای شما داروی مناسب تجویز کند.

بهترین زمان مصرف مکمل زینک پلاس

زمان مناسب برای مصرف مکمل زینک پلاس، یک ساعت قبل از وعده غذا یا دو ساعت بعد از آن است. اگر در این زمان مصرف زینک پلاس باعث مشکلات معده می شود، می توانید آن را همراه با غذا مصرف کنید. برای استفاده از زینک پلاس، بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید تا راهنمایی های لازم را به شما عرضه کند.

زینک پلاس: بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سخن پایانی

در نهایت، زینک پلاس برای تقویت سیستم ایمنی به عنوان یک مکمل مفید شناخته شده است‌. مصرف مکمل زینک پلاس به همراه رعایت زمان مناسب مصرف و با مشاوره پزشک می ‌تواند به بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

با این حال همچنان بهتر است مصرف زینک پلاس را به عنوان جایگزین درمانی برای هرگونه بیماری به ویژه کرونا در نظر نگیرید و در صورت بروز هرگونه علائم به پزشک خود مراجعه کنید. او می ‌تواند به شما راهنمایی موثری بدهد و درمان مناسب را تجویز نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا