سلامت بدنسلامت عمومی

راهنمای استفاده از قرص های بارداری هنگام شیردهی

احتمالاً برای شما هم سوال شده باشد که مصرف قرص های بارداری هنگام شیردهی تاثیری روی شیردهی دارد یا خیر؟ در این مقاله قصد داریم که به این سوال پاسخ دهیم.

قرص های بارداری هنگام شیردهی

قرص های جلوگیری از بارداری چگونه مصرف می شود؟

از قرص های ضد بارداری برای جلوگیری از باردار شدن استفاده می شود. بهتر است قرص های ال دی یا همان قرص های ضد بارداری را بر اساس دستور پزشک مصرف کنید. بیشتر مواقع پزشکان برای اطمینان بیشتر توصیه می‌کنند که در ماه اول در کنار قرص‌ها از روش‌های دیگر مثل کاندوم هم برای جلوگیری از بارداری استفاده کنید. بعد از خارج شدن از ماه اول می‌توانید بدون استفاده از روش های بارداری دیگر از قرص‌های ال دی به عنوان راهی مطمئن برای روش جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

اگر مصرف قرص های ال دی یک روز به تأخیر افتاد چه کاری باید انجام داد؟

زمانی که مصرف قرص را یک روز فراموش کردید بهتر است سریعاً قرص را میل کنید، و از مابقی قرص های ضد بارداری به طور مرتب استفاده کنید. اگر از رابطه جنسی شما یک روز گذشته باشد و فراموش کرده باشید، روز بعد دو قرص ال دی مصرف نمایید. وقتی که استفاده از قرص های ضد بارداری دو روز فراموش کردید، همان روز که به یاد آوردید دو قرص و فردای آن روز نیز دو قرص دیگر استفاده کنید. سپس به روال عادی ادامه قرص ها را مصرف نمایید.

امکان دارد گاهی اوقات دو روز بیشتر از قرص‌های جلوگیری استفاده نکرده باشید، در این صورت حتماً با پزشک خود در این مورد صحبت کنید. زیرا امکان دارد پزشک لازم باشد قرص دیگری را به شما بدهد یا بگوید از قرص ال دی با دوز دیگری استفاده کنید.

عملکرد قرص ال دی به چه صورت است؟

به طور کلی در هر ماه یک بار بافت تخمدان در بدن زنان پاره می‌شود و تخم از فولیکول خارج می شود و به لوله‌های فالوپ راه پیدا خواهد کرد. در صورتی که مقاربت انجام شود، تخم توسط اسپرم مرد بارور می‌شود و در نهایت زن باردار خواهد شد. اگر تخمک بارور شده باشد به بافت درونی رحم زن که قبل از تخم‌گذاری برای بارداری آماده شده بود، متصل می‌شود.

به طور کلی تخمک در رحم مادر تغذیه می کند، رشد می‌کند و جنین را تشکیل می دهد. در واقع هورمون هایی که در بدن زنان ترشح می شوند باعث (آزاد شدن تخمک از تخمدان) خواهند شد. رحم را برای بارداری آماده خواهند کرد. در صورتی که تخمک با اسپرم لقاح نیافت، دیواره رحم که برای بارداری آماده شده بود، فرومی‌ریزد و قاعدگی رخ می‌دهد.

قرص های بارداری هنگام شیردهی

ترکیبات قرص های ضد بارداری چیست؟

اکثر قرص های جلوگیری از بارداری دارای هورمون های استروژن و پروژسترون هستند. این هورمون‌ها با مهار چرخه ترشح طبیعی هورمون‌های بدن، از بارداری پیشگیری می‌کنند. پیشگیری از بارداری با روش هورمونی سبب می شود تخمک‌گذاری در بدن متوقف شود. جلوگیری از بارداری با روش‌های هورمونی سبب ایجاد تغییر در مخاط دهانه رحم و پوشش رحم خواهد شد. در واقع اسپرم ها به خاطر داشتن ترکیبات مخاطی از دهانه رحم با دشواری به تخمک که در لوله فالوپ قرار دارد می‌رسد.

چگونگی استفاده از قرص های ال دی برای جلوگیری از بارداری

زمانی که برای بار اول استفاده از قرص های ال دی را شروع کنیم بهتر است حدود دو هفته علاوه بر مصرف قرص ها جلوگیری طبیعی هم داشته باشیم.

قرص های ضد بارداری سبب تنظیم هورمون های بدن خواهد شد؟

قرص های ضد بارداری را بعضی ها برای تنظیم هورمون هایشان استفاده می کنند. توصیه می شود برای یک دوره سه ماهه تا شش ماهه استفاده شود. البته هنگام مصرف قرص های ضد بارداری به زمان پریود و روز پریود کاری نداریم و همان یک هفته کافی مد نظر می باشد. بعد از استفاده هر بسته بیست و یک عددی یک هفته استراحت کنید و بلافاصله مجدد بسته دوم را شروع به مصرف کنید.

آیا عقب افتادن قاعدگی درست است؟

هنگامی که پریود شدن به مضر بدن باشد، متخصص زنان توصیه خواهد کرد که از این روش‌ دیگر استفاده نشود. همچنین از روش های ضد بارداری دیگر برای جلوگیری توصیه خواهند کرد.

عوارض ناشی از عقب افتادن پریود چیست؟

علت‌های متعددی برای عقب ‌انداختن پریود وجود دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

  1. به دلیل رفتن به سفرهای زیارتی
  2. داشتن مهمانی و یا و عروسی‌ها
  3. بعضی از بیماری‌ها که پریود‌نشدن آن‌ها را بهبود خواهد بخشید.
  4. در صورت ایجاد قاعدگی‌های شدید و دردناک
  5. سبب کم‌خونی‌های شدید می شود.

قرص های بارداری هنگام شیردهی

دلیل رخ دادن نا منظمی در پریود ماهانه چیست؟

مصرف قرص های ضد بارداری می تواند سبب ایجاد اختلال دپریود شود. اگر از قرص های ال دی با دوز کمتر برای خانم ها در سنین مختلف تجویز صورت گیرد، معمولاً فرد دچار علائم اولیه خواهد شد. به عنوان مثال دچار لکه بینی و خونریزی در میانه سیکل خواهند شد که سبب بی نظمی در سیکل پریود می شود. امکان دارد بعد از قطع کردن قرص های ال دی پریود به تاخیر بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا