آرایشی و بهداشتیپاک‌کننده‌هاسلامت بدنسلامت پوستسلامت عمومیسلامت مو

چگونه باید شامپوی مناسب را انتخاب کرد؟

طبیعتاً انتخاب یک شامپوی مناسب بسیار سخت است. شامپوها انواع مختلفی دارند مانند شامپوی آبرسان، نرم‌کننده، تقویت کننده، شامپو مخصوص موهای خشک و یا چرب. شما ابتدا باید انتظاری که از شامپوی مورد نظرتان دارید و اینکه چه نوع موی و پوست سری دارید را مشخص کنید. بنابراین دیگر انتخاب شامپوی مناسب دیگر سخت نخواهد بود.

از شامپو برای تمیز کردن پوست سر و همچنین از بین بردن چربی مو و…. استفاده می‌کنند. شامپو از ترکیباتی تشکیل شده است که این مواد بسیار ملایم هستند و مو را نرم و لطیف می‌کند. برای انتخاب شامپوی مناسب باید جنس مو‌ و پوست سر را بشناسید. در این مقاله قصد داریم به این موضوع که چگونه باید شامپو را بدرستی انتخاب کنیم بپردازیم.

چگونه باید شامپو را بدرستی انتخاب کرد؟

انتخاب شامپوی مناسب با توجه به جنس مو‌ و‌ پوست سر

زمانی که شما می‌خواهید بهترین و مناسب‌ترین شامپو را انتخاب کنید ابتدا باید جنس موهایتان و حتی جنس پوست سرتان را بشناسید. همچنین باید بدانید که موهایتان به چه چیزی نیاز دارد و چه آسیبی به موهایتان وارد شده است. با توجه به موارد ذکر شده می‌توانید بهترین شامپو را انتخاب کنید. شامپو یک شوینده بسیار ملایمی است. اگر هر شامپویی به درستی انتخاب و استفاده نشود آسیب‌های زیادی به مو وارد می‌شود.

در صورتی که پوست سرتان چرب است باید از شامپویی استفاده کنید که مناسب موهای چرب باشد. برخی افراد هستند که پوست سرشان بعد از دو الی سه روز چرب و‌ یا شوره نمی‌زند. می‌توانید از یک شامپوی معمولی و ملایم استفاده کنید. از طرفی اگر موهای سرتان می‌ریزد حتما به پزشک مراجعه کنید تا علت ریزش مو را بدانید و شامپوی مناسب برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید.

انتخاب شامپو براساس نوع مو

شامپو نقش مهمی در سلامت موهایتان دارد در صورتی که شامپوی نامناسب انتخاب کنید ممکن است موهای شما تا مدت ها کدر و بی‌روح باشد. برای داشتن موهایی شاداب و سالم باید پوست سر شادابی داشته باشد. گاهی ممکن است پوست سرتان چرب باشد اما موهای خشکی داشته باشید. در چنین شرایطی باید شامپویی انتخاب کنید که مناسب پوست سر چرب باشد. سپس یک نرم‌کننده برای موهایتان که خشک است انتخاب کنید.

ممکن است شما جز آن دسته از افرادی باشید که با هر بار شستن موهایتان، باز هم پوست سرتان چرب شود. در چنین مواقعی باید به موهایتان استراحت دهید. چون شستشوی روزانه موها، باعث خشک شدن مو می‌شود. سعی کنید هر دو روز یک بار موهایتان را بشویید تا کمتر پوست سرتان تحریک شود. هنگام انتخاب شامپو برای پوست سر چرب باید از انتخاب شامپوهای آبرسان، مرطوب کننده و … بپرهیزید.

چگونه باید شامپو را بدرستی انتخاب کرد؟

چگونه باید شامپوی مناسب را بدرستی انتخاب کنیم؟

گاهی اوقات مشکلات مو می‌تواند ارثی باشد و گاهی هم به مرور زمان ایجاد می‌شود. از جمله مشکلات مو و روش‌های درمان آن از:

  • شوره زدن پوست سر: بهترین شامپو برای درمان شوره پوست سر، شامپوهای خشک است. بهتر است هر روز با شامپو موهایتان را بشویید تا به مرور زمان شوره زدن پوست سر درمان شود.
  • موهای خشک: بهتر است از شامپوهای مرطوب کننده و آبرسان برای موهای خشک استفاده کنید.
  • موخوره و گره خوردن موها: اگر موهایتان مدام دچار موخوره می‌شود حتما از تقویت کننده مو استفاده کنید.
  • موهای چرب: یک توصیه که باید به شما کنیم این است اگر موهای چربی دارید هرگز از شامپوی نرم کننده استفاده کنید‌‌.

ویژگی‌های یک شامپوی خوب و مناسب

یک شامپوی خوب و مناسب موهایتان باید حاوی ترکیبات سالم، نرم‌کننده و مرطوب کننده خوب باشد. شامپوها تنوع گسترده‌ای دارند. شاید بهترین شامپو از نظر شما با بهترین شامپو از نظر دیگران کاملا متفاوت باشد که این موضوع کاملا طبیعی است. چون نوع پوست سر و موی هر فرد با دیگری فرق دارد. ویژگی‌های یک شامپوی خوب شامل:

  • شامپویی با پاک‌کنندگی قوی
  • شامپویی که چربی‌های مو را ازبین ببرد.
  • به راحتی شسته شود.
  • موها را شفاف و نرم و درخشان کند.

چگونه باید شامپو را بدرستی انتخاب کرد؟

سخن آخر

شامپو به عنوان یکی از اصلی‌ترین پاک‌کننده‌های پوست و موی سر است. شامپو از هر نوعی که باشد تاثیری زیادی روی سلامت مو و پوست سر و زیبایی مو دارد‌. اگر دوست دارید موهایی زیبا داشته باشید باید به دنبال شامپویی مناسب با موهایتان باشید که آسیبی به موهایتان وارد نکند.

معمولا شامپوها براساس نوع موها ساخته شده‌اند. مثلا برای موهای چرب باید از شامپویی استفاده شود که پاک‌کنندگی قوی داشته باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ما و مشاوره گرفتن از مشاوران سایت درباره نوع مو و پوست سر خود بهترین و مناسب‌ترین شامپو را انتخاب و خریداری کنید. هدف ما ارائه بهترین محصولات به شما دوستان عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا