آرایشی و بهداشتیپاک‌کننده‌هاسلامت بدنسلامت عمومیسلامت مو

چگونه شامپو برای موهای خشک و چرب متفاوت استفاده می‌شود؟

برای شستشوی موها و از بین بردن چربی و آلودگی‌های موها باید از شامپو استفاده کرد. برای هر نوع مویی باید از شامپوی مناسب استفاده کرد. اگر موهای شما چرب یا خشک است و یا فر و مجعد است شامپویی که استفاده می‌شود متفاوت است.

ترکیبات موجود در شامپوی مناسب موهای چرب و موهای خشک کاملا متفاوت است. مثلا شامپوی مخصوص موهای خشک به گونه‌ای است که رطوبت موهایتان حفظ می‌کند. بنابراین باید اول نوع موی خود را بشناسید سپس شامپوی مناسب موی خود استفاده کنید‌. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم چگونه شامپو برای موهای خشک و چرب متفاوت استفاده می‌شود؟

چگونه شامپو برای موهای خشک و چرب متفاوت استفاده می‌شود؟

موهای خشک

موهای خشک به موهایی گفته می‌شود که شکننده هستند. عوامل مختلفی باعث می‌شود موها خشک شوند مثل بالا رفتن سن، شرایط آب و هوایی، استفاده از شامپوهای نامناسب، استفاده بیش از حد از اتوی مو یا سشوار. خشک شدن موها به این دلیل است که پوست سر توانایی تولید چربی کافی برای حفظ رطوبت مو را ندارد. با بالا رفتن سن موها دیگر آن میزان طبیعی چربی مو را از دست می‌دهد. در نتیجه پوست سر و موها خشک می‌شود.

برای ترمیم موهای خشک بهتر است از شامپوهایی استفاده کنید که رطوبت مو را حفظ کند. شامپوهایی که ترکیبات سدیم لورت یا سدیم آوریل ندارند برای موهای خشک بسیار مناسب هستند. چون این ترکیبات به قدری قوی است که تمام چربی‌های سر را ازبین می‌برد.

ویژگی‌های شامپوی مناسب برای موهای خشک

برای موهای خشک باید از شامپویی استفاده کنید که دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • پاک کننده و شوینده‌های مناسب در شامپو بکار رفته باشد.
  • عدم وجود ترکیباتی مثل الکل و سیلیکون چون موها را بیشتر خشک می‌کنند‌.
  • شامپوهایی که ویتامین‌های آ، ای، دی باشد.
  • دارای عصاره‌های گیاهی باشد.
  • برای موهایی که کمتر خشک هستند از شامپویی که آبرسان دارند استفاده کنید.
  • شامپوهایی که حاوی ترکیباتی مثل نیومسین هستند برای موهای خشک مناسب هستند.
  • شامپوی مخصوص موهای خشک باید ترمیم کننده موهای آسیب دیده باشد.
  • به تقویت و حفظ استحکام موها کمک کند.

چگونه شامپو برای موهای خشک و چرب متفاوت استفاده می‌شود؟

موهای چرب

غده هایی به نام سبابه در زیر پوست سر وجود دارد. این غده ها معمولا در زیر پوست سر ما مشغول تولید چربی هستند. بنابراین موهای چرب زمانی ایجاد می‌شود که چربی زیادی در پوست سر تجمع شده است. موهای چرب علاوه بر معضلاتی که دارد مزایایی هم دارد. مانند کاهش بد حالت شدن موها، وز وزی شدن و کاهش موخوره موها و شکسته شدن موها می‌شود.

چرب شدن موها علائمی دارد ازجمله شوره زدن پو‌سته پوسته شدن پوست سر، جوش زدن سر، خارش پوست سر و ریزش مو و… معمولا چربی مو از ریشه مو آغاز می‌شود و ریشه سستی دارند.

ویژگی‌های شامپوی مناسب موهای چرب

اکثر شامپوهایی که بازار برای موهای چرب هستند در ترکیبات آن عصاره گیاهی و دارویی است. ترکیبات گیاهی مثل رزماری، گزنه وگوار باعث می‌شود که میزان چربی موجود در پوست سر کاهش یابد. همچنین باعث تقویت و استحکام ریشه مو شوند‌.

بهتر است شامپویی استفاده کنید که هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان و در هر سنی قابل استفاده باشد. از دیگر ویژگی‌های شامپوی مخصوص موی چرب این است که شوره و قارچ‌های پوستی را از بین می‌برد.

چگونه شامپو برای موهای خشک و موی چرب متفاوت استفاده می‌شود؟

امروزه تنوع زیادی در نوع شامپو وجود دارد. و هر شامپویی عملکرد و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. مهمترین تفاوت بین شامپوهای مناسب موی چرب و خشک وجود ترکیبات سولفات در شامپو است. سولفات موجود در شامپو پاک‌کنندگی بسیار قوی ای دارد. در نتیجه چربی‌های موجود در پوست سر به کمک سولفات موجود در شامپو به راحتی شسته می‌شود و از بین می‌رود. شما باید روش درست استفاده کردن از این شامپوها را بدانید تا به موهایتان آسیب وارد نکند.

بنابراین برای انتخاب بهترین نوع شامپو و مناسب با موهایتان می‌توانید به راحتی با مشاوران سایت ما ارتباط برقرار کنید و شامپوی موردنظر خود را خریداری کنید.

چگونه شامپو برای موهای خشک و چرب متفاوت استفاده می‌شود؟

سخن آخر

موها انواع مختلفی دارند. برخی موها چرب برخی خشک برخی مجعد و یا وز وزی و… می‌باشد. هر فردی با هر نوع مویی تمایل دارد موهایش ظاهری آراسته و شاداب داشته باشد. بنابراین باید از شامپوی مناسب موی خود استفاده کند. شامپوی مناسب موهای خشک و چرب با یکدیگر تفاوت دارند. چون معمولا شامپوی مناسب موی چرب در ترکیبات خود سولفات دارد. سولفات که پاک‌کنندگی قوی دارد و می‌تواند چربی‌های پوست سر را کامل از بین ببرد.

اما نباید برای موهای خشک از شامپوی دارای سولفات استفاده کرد. چون موهای خشک خود حالتی زیر و شکنندگی دارند‌. باید از شامپویی استفاده کرد که خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا