آرایشی و بهداشتیپاک‌کننده‌هاسلامت بدنسلامت پوستسلامت عمومیسلامت مو

آیا استفاده از شامپو برای مدت طولانی باعث خشکی و آسیب به موها می‌شود؟

یکی از راه‌های مهم در سلامت و بهداشت مو، استفاده از شامپو و شستشوی به موقع موها است. در اینجا این سوال ذهن مخاطب را درگیر می‌کند آیا استفاده از شامپو برای مدت طولانی باعث خشکی و آسیب به موها می‌شود؟

اگر موها به طور مکرر و روزانه شسته شوند به مرور زمان به موها آسیب می‌رساند. برخی از متخصصان بر این باورند که اگر موها روزانه شسته شود به فولیکول مو آسیب می‌رساند. زمانی که فولیکول مو آسیب ببینید باعث خشکی مو، از بین رفتن چربی مو و همچنین از بین رفتن شفافیت مو می‌شود. اما اگر به شستن روزانه موهایتان عادت دارید باید حتما شامپوی مناسب نوع موهایتان استفاده کنید.

در این مقاله قصد داریم درباره فواید و عوارض شستشوی موها برای طولانی مدت با شامپو مطالب مفید و مختصری ارائه دهیم.

آیا استفاده از شامپو برای مدت طولانی باعث خشکی و آسیب به موها می‌شود؟

آیا شستن روزانه موهای سر به آنها  آسیب می‌رساند؟

برخی بر این معتقدند که نباید هر روز موها را شست. به این دلیل که شستشوی روزانه موها، باعث خشکی مو می‌شود. اما برخی دیگر بر این باورند اگر موها را هر روز بشویید باعث تقویت و شادابی موها می‌شود. در صورتی که از شامپویی استفاده می کنید که حاوی مواد مغذی و تقویت کننده و پاک کننده‌های طبیعی  است مطمئن باشید که هیچ آسیبی به موها نمی‌رسد. اینکه مشخص کنید در هفته چند مرتبه باید موها شسته شود باید به نوع مو دقت کنید.

اگر موهای چربی دارید طبیعتاً تحمل شستشوی مکرر را دارند. شما با انتخاب بهترین شامپوی مناسب موهای چرب می‌توانید هر روز موهایتان را بشویید. اما اگر موهایی خشک دارید بهتر است هر روز موهایتان شسته نشود. چون موهای خشک ضعیف و شکننده هستند و با شستشوی روزانه آسیب بیشتری می‌بینند.

بهترین روش شستن موی سر

حال که با تعداد دفعات شستن موهای سر آشنا شدید بهتر است با روش‌های صحیح شستن مو هم آشنا شوید. نحوه شستن مو تاثیر بسیاری در سلامت مو دارد که متأسفانه دقتی در نحوه شستن موها نمی‌شود. اگر قاعده‌های شستن صحیح مو را رعایت کنید قطعا ریزش مو و مشکلات دیگری را تجربه نخواهید کرد.

  1. اولین نکته برای شستن صحیح موها با شامپوی مناسب این است که موها را بخار دهید. بخار دادن موها می‌تواند منافذ پوست را باز کند. چون منافذ پوست توسط خاک و روغن آلوده می‌شود پس به کمک بخار دادن می‌توان این آلودگی‌ها را از بین برد.
  2. سپس به اندازه حجم موهایتان شامپو کف دستانتان بریزید.
  3. در مرحله بعد باید با نوک انگشتان به آرامی پوست سرتان را ماساژ دهید.
  4. در مرحله آخر شستن موها با آب است. سعی کنید موهایتان را با آب سرد بشویید. چون باعث می‌شود رطوبت مو با بسته شدن فولیکوهای مو حفظ شود. همچنین موها شاداب‌‌تر می‌شوند.

آیا استفاده از شامپو برای مدت طولانی باعث خشکی و آسیب به موها می‌شود؟

عوامل مؤثر بر شستن روزانه موها

عوامل مختلفی هستند که باعث می‌شود شما هر روز یا یک روز درمیان موهای خود را بشویید. این عوامل عبارتند از:

  • چرب شدن موها: زمانی که موهای شما چرب باشد، موها به هم چسبیده و زمخت می‌شود و ظاهر زیبایی ندارد. بنابراین این گونه افراد بهتر است هر روز موهای خود را با شامپوی مناسب بشویند. با افزایش سن این چربی پوست سر کاهش می‌یابد و پوست سر خشک می‌شود.
  • نوع موها: اگر موهایی صاف و کم پشت دارید توصیه می‌شود هر روز موهایتان را بشویید چون خیلی سریعتر از موهای مجعد و فر چرب می‌شوند‌.
  • عرق کردن: زمانی که ورزش می‌کنید و یا فعالیت سنگین انجام می‌دهید منجر به عرق کردن می‌شود. در نتیجه چربی پوست سر روی موها پخش می‌شود. در نتیجه موها ظاهری آراسته و شاداب نخواهند داشت. بنابراین بعد از عرق کردن حتما موهای خود را با شامپو بشویید.
  • استفاده از حالت دهنده‌های مو: زمانی که شما از محصولات حالت دهنده مو استفاده می‌کنید باعث می‌شود این مواد روی پوست سر انباشته شود. در نتیجه به موها آسیب می‌رساند و باید بعد از استفاده از هر محصولی موها را با شامپو بشویید.

آیا استفاده از شامپو برای مدت طولانی باعث خشکی و آسیب به موها می‌شود؟

سخن آخر

شستن موها برای ازبین بردن آلودگی و چربی‌های پوست سر است. اینکه چندبار در هفته باید موها را شست بستگی عوامل مختلفی دارد. از جمله بستگی به میزان چرب شدن موها، نوع مو و آلودگی‌ها و…. دارد. به طور کلی شستن مداوم موها هیچ آسیبی به موها وارد نمی‌کند. و اگر از شامپوی مناسب موی خود استفاده کنید باعث تقویت و سلامت و شادابی موها می‌شود. با مراجعه به سایت ما می‌توانید مناسب ترین شامپو را با بهترین قیمت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا