سلامت بدنسلامت پوستسلامت عمومیسلامت مو

آیا استفاده از شامپو حاوی مواد شیمیایی مضر برای سلامت پوست و مو است؟

انتخاب شامپوی مناسب برای موهای خشک، چرب و معمولی باعث می‌شود که موهایی سالم، شاداب و درخشان داشته باشید. اما اگر در انتخاب شامپو، دقت لازم نشود باعث می‌شود موهای ما دچار ریزش، شوره زدن و یا موخوره شود‌. بنابراین انتخاب شامپوی استاندارد و مناسب نقش بسزایی در زیبایی و آراستگی موها دارد. به همین دلیل هنگام خرید شامپو باید از برند معتبر و محصولات حرفه‌ای خریداری کنید.

در این مقاله می‌خواهیم درباره اینکه چگونه استفاده از شامپوهای مناسب و فاقد مواد شیمیایی استفاده کنیم که سلامت و زیبایی موها را حفظ کند.

آیا استفاده از شامپو حاوی مواد شیمیایی مضر برای سلامت پوست و مو است؟

چگونه شامپو به موها آسیب می‌رساند؟

برخی از شامپوها هستند که مشکلاتی در پوست و موی شما ایجاد کند. شامپوهایی که حاوی مواد شیمیایی مضر مثل سیلیکون، پارابن، سولفات هستند می‌توانند به موها آسیب برسانند. بنابراین برای استفاده روزانه از شامپو بهتر است شامپوهایی استفاده شود که حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی برای موها باشند. بسیاری از شامپوها هستند که فاقد مواد مضر و شیمیایی هستند که می‌توان از آنها استفاده کرد.

استفاده از شامپوهای مناسب و استاندارد باعث می‌شود موهایی شفاف و شاداب داشته باشید و مانع از ریزش مو، شوره سر و یا موخوره شوند.

ترکیبات مضر در شامپو

برخی از شامپوها دارای ترکیباتی هستند که بهتر است در هنگام استفاده از آن ها مراقب باشید، چون ممکن است نسبت به آن حساسیت داشته باشید. از جمله این ترکیبات:

  • پارابن: از پارابن در محصولات آرایشی به عنوان نگهدارنده استفاده می‌شود که می‌تواند به مرور زمان جذب پوست شود. پارابن موجب قرمزی پوست و خارش پوست می‌شود که در صورت حساسیت به این ترکیب بهتر است از شامپویی استفاده کنید که فاقد پارابن باشد.
  • سولفات: به طور کلی وجود سولفات در شامپوها برای موها مضر نیست. سولفات‌ها خاصیت پاک‌کنندگی قوی دارد و باعث ایجاد کف در شامپوها می‌شود. اگر شامپوی شما کف نمی‌کند بدون سولفات است‌. سولفات باعث سوزش چشم و پوست سر می‌شود.
  • سیلیکون: وجود سیلیکون در شامپوها انواع مختلفی دارد. به طور کلی سیلیکون‌ها باعث براق شدن موها، آبرسان موها، لطافت موها، جلوگیری از آسیب دیدن فولیکول مو، جلوگیری از ایجاد موخوره و …. می‌شود. اما اگر به طور صحیح و غیراستاندارد از این شامپوهای حاوی سیلیکون استفاده شود موجب آسیب رساندن به سلامت موها می‌شود.

آیا استفاده از شامپو حاوی مواد شیمیایی مضر برای سلامت پوست و مو است؟

ویژگی‌های یک شامپوی مناسب و استاندارد

زمانی که شما می‌خواهید یک شامپوی مناسب انتخاب و خریداری کنید بهتر است این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • شامپویی که مناسب با پوست سر خاصیت پاک‌کنندگی داشته باشد.
  • وضعیت پوست و موی سر را ثابت نگه دارد.
  • خاصیت نرم کنندگی داشته باشد.
  • زیبا کردن مو و حفظ سلامت مو
  • بعد از شستن موها، موها الکتریسیته نداشته باشند‌.
  • قدرت پاک کنندگی ملایمی داشته باشد.
  • حساسیت پوستی ایجاد نکند.

بهتر است هنگام خرید شامپوی مناسب با افرادی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید. برای اینکه مطمئن شوید از شامپویی که استفاده می‌کنید مناسب است یا نه باید به مدت شش ماه از آن استفاده کنید و از مصرف شامپوهای دیگر بپرهیزید.

ترکیبات و اجزای تشکیل دهنده شامپوی مناسب

هنگام خرید شامپو مناسب برای مو باید حتما به مواد اولیه بکار رفته در شامپو دقت کنید. اجزای تشکیل دهنده در شامپو می‌تواند نقش مهمی در تقویت و حفظ سلامتی موها داشته باشد. اصلی‌ترین اجزای تشکیل دهنده شامپو عبارتند از:

  • تقویت کننده مو، نرم کننده و درخشان شدن و حالت‌دهنده موها و همچنین تنظیم کننده غلظت‌ها
  • رنگ و اسانس موجود در شامپوها به یک اندازه مشخص که باعث می‌شود از ایجاد رسوبات و املاح روی موها جلوگیری شود.
  • یکی از مهمترین ترکیبات یک شامپوی خوب وجود پاک کننده‌ها است.

سعی کنید هنگام خرید شامپو به تمام ترکیبات آن توجه کنید، چون ممکن است برخی از ترکیبات آن برای شما مضر باشد. یک شامپوی خوب باید به طور طبیعی موهای شما را زیبا کند و موجب سلامت موهایتان شود‌.

آیا استفاده از شامپو حاوی مواد شیمیایی مضر برای سلامت پوست و مو است؟

سخن آخر

بیش از یک قرن است که از شامپو برای شستسوی موها استفاده می‌شود. امروز با تنوع  گسترده‌ای در شامپو‌ها انتخاب یک شامپوی مناسب کمی گیج کننده شده است. برای انتخاب یک شامپو مناسب باید ابتدا به نوع موهایتان و سپس مشکلی که موهایتان دارد توجه کنید. شامپوهایی هستند که فاقد مواد شیمیایی مضر برای سلامت پوست و موی سر هستند.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت ما به کمک کارشناسان ما و راهنمایی‌های لازم بهترین و مناسب‌ترین شامپو فاقد مواد شیمیایی برای موهایتان خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا