آرایشی و بهداشتی

آیا تقویت کننده مژه و ابرو به درستی کار می کند؟

شاید برای شما هم سوال شود که برای تقویت مژه و ابرو استفاده از تقویت کننده ها دارای اهمیت است؟ مژه و ابرو در واقع برای سلامتی چشم بسیار حائز اهمیت هستند، از نظر زیبایی هم برای افراد اهمیت بسیاری دارد. امروزه با توجه به تغییرات مختلف در سبک زندگی و نبودن تغذیه مناسب، بدن ما با کمبود های بسیاری رو به رو است.

کمبود های مختلف در بدن تاثیرات را روی پوست و موو البته همه اعضای بدن خواهد گذاشت. برای رفع این مشکل می توانید از محصولات مراقبتی و تقویت کننده استفاده کنید.

تقویت مژه و ابرو

محصولات مناسب برای تقویت مژه و ابرو

  • تقویت کننده های مژه و ابرو
  • تقویت کننده های مو
  • محلول تقویت کننده مژه
  • کرم های تقویت کننده ابرو

اگر می خواهید مژه و ابروهایی پر پشت داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که از محصولات تقویت کننده مژه و ابرو استفاده کنید.

این محصولات تاثیر زیادی روی فولیکول مو می گذارند، و سبب رویش مجدد و افزایش استحکام مو ها خواهد شد. تقویت کننده های مژه و ابرو برای افرادی که ریزش مو در قسمت مژه ها و ابرو هایشان دارند بسیار موثر است.

تقویت کننده ها برای افرادی که کاشت ابرو و مژه انجام داده اند، هم بسیار توصیه می شود. تقویت کننده های مژه و ابرو علاوه بر تقویت و افزایش استحکام موهای مژه و ابرو سبب تحریک فولیکول ها خواهد شد.

البته استفاده از تقویت کننده ها سبب رشد مجدد موهای ریخته شده خواهد شد و با استفاده مدام سبب می شود ضخامت موها افزایش پیدا کند.

ترکیبات مهم در تقویت کننده های مژه و ابرو

  • بیماتوپراست در واقع سبب افزایش رشد مژه می شود.
  • گیاه شبدر قرمز دارای خاصیت فراوانی است که یکی از مهم ترین خاصیت آن تقویت مژه و ابرو است.
  • نیاسین آمید برای آبرسانی و تنظیم رنگدانه سازی در مژه‌ها خواهد شد.
  • پانتنول سبب تقویت ریشه مژه و باعث افزایش آبرسانی به آن ها می شود.
  • ویتامین B تاثیر زیادی برای افزایش پروتئین در ریشه مژه خواهد داشت.
  • آلوئه ورا سبب رطوبت‌رسانی به مژه‌ها می شود.

تقویت مژه و ابرو

قرص های مکمل مولتی ویتامین مو سبب تقویت مژه و ابرو می شوند

خوب است بدانید تمام مو های بدن برای رشد کردن به مواد مغذی یکسانی نیاز خواهند داشت، در صورتی که رژیم غذایی شما دارای مواد مغذی نباشد، تقویت مژه ها به خوبی صورت نمی گیرد.

یکی از موثرترین راه های تامین ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز در بدن ما فولیکول های مو است. استفاده از قرص های مکمل و مولتی ویتامین هم بسیار دارای اهمیت است.

مواد مغذی مورد نیاز برای تقویت مژه

آهن: موهای بدن انسان برای حمل اکسیژن و مواد مغذی به خون کافی نیاز دارند، خون در بدن کمک می کند ماده معدنی به نام آهن تولید شود. بدون آهن: سلول های خونی نمی توانند اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز فولیکول های مو را تامین کنند. شما می توانید آهن مورد نیاز بدن خود را با خوردن تخم مرغ، سبزیجات سبز رنگ، گوشت، میوه و حتی مولتی ویتامین تامین کنید.

پروتئین : یکی دیگر از مواد ضروری برای بدن که موجب حفظ سلامتی و رشد موها می شود، پروتئین است. لازم به ذکر است تارهای مو از موادی به نام کراتین ساخته شده اند که دارای پروتئین هستند. گوشت می تواند منبع کافی پروتئین باشد اما لوبیا و آجیل و حبوبات نیز منابع خوبی برای این ماده معدنی هستند. این مواد غذایی را حتما در برنامه غذایی خود بگنجانید.

تقویت مژه و ابرو

نکات مهم در تقویت مژه و ابرو چیست؟

مژه انسان به عنوان یک محافظ در برابر چشمان است. مژه به گونه ای طراحی شده است که از ورود زباله‌ها و گرد و غبار به چشمان ما جلوگیری کند.

پلک پایین ما معمولاً حدوداً دارای 80 مژه در چهار ردیف را شامل می شود، اما پلک بالایی بین90  تا 160مژه در پنج یا شش ردیف بالا را تشکیل می دهد. مژه ها از ساقه و ریشه و یک پیاز ساخته شده اند که به رگ‌های خونی وصل هستند و طول عمر آن ها بین 4 تا 11 ماه است. مژه‌های سالم  تا حدود 12 میلی‌متر رشد خواهند کرد و دارای انحنای کمی هستند.

روش‌های مختلف برای تقویت مژه‌ها و رعایت رژیم غذایی مناسب، و البته آرایش کمتر چشم و مژه‌ها و رعایت بهداشت مژه‌ها وجود دارد. استراحت و نداشتن آرایش چشم به تقویت و احیای مژه‌های ما کمک زیادی می کند،تمیز کردن روزانه چشم ها یک اصل کلیدی برای تقویت مژه است.

برای پاک کردن آرایش دور چشم خود یک روتین همیشگی داشته باشید.چشمان خود را زیاد مالش ندهید زیرا می تواند باعث شکستن الیاف ظریف مژه ها شود. پس از پاکسازی، آبرسانی به مژه‌ها بسیار مهم است.

برای تقویت مژه و ابرو چه چیزی مناسب است؟

به منظور تقویت مژه و ابرو می توانید از سرم و لوسیون ها و یا محصولات تقویت کننده که در بازار موجود می باشد استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا