آرایشی و بهداشتی

آیا تقویت کننده مژه و ابرو باعث حساسیت چشم می شود؟

شاید برای شما هم سوال شده باشد که استفاده از تقویت کننده مژه و ابرو سبب ایجاد حساسیت خواهد شد؟ با توجه به گزارشات مصرف کنندگان تقویت مژه  که تا به امروزه داشته ایم عوارض خاصی این محصولات نداشته اند، ولی امکان دارد برای بعضی از مصرف کنندگان حساسیت ایجاد کند.

شرکت های تولید کننده تقویت کننده مژه و ابرو بر این باورند که علائمی مانند: خارش و سوزش در حد کم طبیعی است اما در صورت شدید شدن بهتر است از مصرف آن محصول خودداری کنید. پس از پایان مصرف دوره مژه ها شروع به ریختن می کنند و به حالت قبل باز می گردند و این موضوع نیز توسط شرکت تولید کننده رسیدگی شده است.

آنها محصولات تقویت کننده مژه را دارای اثر دائمی و همیشگی نمی دانند و بر این باورند که پس از دو دوره سه ماهه به مقدار کمتر استفاده شود تا از ریزش مژه ها جلوگیری شود.

آیا تقویت کننده مژه و ابرو باعث حساسیت چشم می شود؟

چه چیزی سبب حساسیت مژه ها خواهد شد؟

تولید کنندگان این محصول اطلاع رسانی کرده اند که علائم این محصولات در ده روز اول تا حدودی طبیعی می باشد و بعد از گذشت این مدت این علائم خود به خود برطرف خواهد شد. در صورت وجود تداوم و آسیب بیشتر بهتر است مصرف این محصول را متوقف کنید. امکان دارد مصرف کنندگان علاوه بر علائم ذکر شده، دچار تیره شدن پوست پلک، ایجاد گودی در اطراف چشم و خشکی مزمن چشم هم شوند.

تقویت مژه یک محصول تخصصی می باشد که به خاطر وجود ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها علاوه بر محافظت از مژه ها با کمک به تغذیه مناسب و افزایش خون‌رسانی از سلامت مژه ها  خواهد شد.

تقویت کننده مژه و ابرو با کاهش ریزش مژه سبب می‌شود حجم و ضخامت مژه ها افزایش پیدا کند. استفاده درست از این محصولات می‌تواند کمک کند که مصرف کنندگان به نتیجه مطلوب خود برسند.

آیا تقویت کننده مژه و ابرو باعث حساسیت چشم می شود؟

برای جلوگیری از حساسیت چه کاری باید انجام دهیم؟

برای جلوگیری از حساسیت می توان از روش های زیر استفاده کرد که عبارتند از:

از داروهای ضد حساسیت استفاده کنید

یکی از مهم ترین روش های درمان حساسیت چشم استفاده نکردن از لوازم آرایشی، و استفاده از داروهای ضد حساسیت است. بهتر است اگر چشمانتان حساس است، به راحتی از داروهای ضد حساسیت به منظور حل شدن اوضاع چشمانتان استفاده کنید.

آنتی هیستامین به عنوان بهترین داروهای ضد حساسیت است که تاثیر بسزایی در رفع خارش و آبریزش چشمی دارد، و شرایط را برای آرایش راحت تر چشم ایجاد خواهد کرد.

اساسی ترین نکته برای استفاده از این داروها درمان حساسیت چشمان به مواد آرایشی است که باید توجه زیادی داشته باشید.

نکته دیگر که بسیار حائز اهمیت است این است که از این داروها به هیچ عنوان نباید به صورت روزانه و مرتب استفاده کنید و فقط در مواقع ضروری از آن ها استفاده نمایید.

حساسیت چشم به لوازم آرایشی با کمپرس سرد

کمپرس آب سرد توانایی این را دارد که هر گونه حساسیتی را درمان کند. لازم به ذکر است در درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش هم کمک زیادی می کند.

هنگامی که این کار را چند بار انجام دادید، درمان حساسیت چشم خود را سرعت بخشیده اید و خودتان متوجه خواهید شد.

آیا تقویت کننده مژه و ابرو باعث حساسیت چشم می شود؟

از قطره های چشمی استفاده کنید

اگر شما هم آن دسته افرادی هستید، که به ریمل و لوام آرایشی حساسیت دارید و یا حتی هنگام آرایش یا بعد از آن، قرمز شده و دچار خارش و آبریزش می شود. خوب است از قطره های چشمی استفاده کنید.

قطره های چشمی یکی از روش های عالی برای درمان حساسیت چشم به لوازم آرایش و یا استریل کردن چشم ها است و مانع ظاهر شدن هر گونه حساسیتی مانند: از قرمزی، خارش و… خواهد شد. مدل های مختلفی از قطره های چشمی در بازار وجود دارد.

برخی از قطره های استریل چشمی به راحتی و بدون نسخه از داروخانه ها می شود تهیه کرد، اما برای تهیه برخی دیگر از این قطره ها، حتما به یک نسخه از تجویز پزشک باشد.

خوب است 15 الی 30 دقیقه قبل از ریمل زدن به برای چشمانتان قطره بریزید تا در این زمان قطره ها بتوانند اثر خود را روی چشم هایتان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا