آرایشی و بهداشتیترمیم‌کننده‌هاسلامت پوست

آیا ترمیم کننده پوست صورت می تواند باعث خشکی و ترک های پوستی شود؟

شاید برای شما هم سوال شده باشد که استفاده از کرم های ترمیم کننده سبب خشکی و ایجاد ترک در پوست خواهد شد، در ادامه شرح می دهیم که با توجه به نوع پوست صورت امکان دارد به طور مختصری رخ دهند اما ماندگاری ندارد و این مشکل پیش نخواهد آمد.

ترمیم کننده پوست صورت

ترک پوستی چیست؟

ترک های پوستی در واقع مشکلی جدی در پوست محسوب می شود، که پس از زیاد شدن وزن یا کاهش وزن،  در بارداری و یا تغییرات هورمونی در بدن رخ خواهد داد. این ترک‌ها به صورت خط هایی رنگارنگ روی پوست شکل می‌گیرند، و معمولاً روی شکم، ران، بازو، سینه و ران‌ها بیشتر نمایان می شوند.

این ترک‌ها به خاطر کم شدن الاستیسیته پوست و کشیدگی پوست بر اثر تغییراتی که بیان کردیم در بدن ایجاد می‌شود. به طور کلی این مشکل آسیب شدیدی برای سلامتی فرد نخواهد داشت، اما امکان دارد به عنوان یک مشکل زیبایی برای افراد شناخته شود و بعضی از افراد امکان دارد با گذشت زمان احساس ناامیدی و ناراحتی با توجه به ظاهر پوست خود برایشان ایجاد شود.

درمان ترک پوستی عموماً با استفاده از کرم‌ها، روغن‌ها، لیزر و دیگر روش‌های تخصصی صورت می گیرد. مهمترین راه جلوگیری از ترک‌های پوستی، داشتن وزنی ایده آل، مصرف مواد غذایی مقوی، مراقبت از پوست خود و استفاده از محصولات مرطوب‌کننده پوست می باشد. ترک های پوستی یک مشکل پوستی رایج به حساب می آید، که با اقدامات متعدد می توانید از آن ها پیشگیری کنید و آن ها را درمان کرد.

علت ترک پوستی چیست؟

ترک های مختلف در پوست و در اجزای مختلف بدن که رخ می دهد، به دلیل عوامل متنوعی ایجاد شده است، همان طور که بیان شد؛ کم شدن الاستیسیته پوست و کشیده شدن ناشی از تغییرات ناگهانی در وزن بدن مانند چاق شدن سریع، لاغری زیاد و تمرین های کششی متعدد باعث شکستگی الیاف پوست خواهد شد.

بارداری یکی دیگر از عوامل مهم در ترک خوردن پوست به حساب می آید، در واقع به دلیل اینکه در طول این دوره پوست اطراف شکم، سینه، ران‌ها و بازوها به شدت کشیده خواهند شد، تغییرات هورمونی نیز سبب می شود الاستیسیته پوست کم تر شود و سبب ترک خوردن پوست خانم باردار شود، این تغییرات به مرور سبب کشیدگی پوست خواهد شد و با افزایش کشش، رشد و در نهایت شکستن الیاف پوست، ترک های پوستی صورت می گیرد.

عامل ژنتیکی و یا سن، و نوع پوست و نداشتن مراقبت از پوست هم سبب ایجاد ترک‌های پوستی می شود، تغییرات ناگهانی مانند تغییر در وزن، بارداری و تغییرات هورمونی در بدن عامل اصلی ترک های پوستی به شمار می‌روند.

اگر مواد مغذی به پوست نرسد سبب خواهد شد رگ‌های خونی زیرپوست مسدود شوند و ترک‌های پوستی در  بدن علی الخصوص در صورت رخ دهد. این ترک‌ها معمولاً در جاهایی مثل: لب، دست، شکم و پا مشاهده خواهند شد؛ و اگر به‌ سرعت درمان انجام نشود، احتمال پخش شدن به دیگر نقاط بدن به این عارضه وجود دارد.

اگر حالت کشش برای اولین بار در شما ایجاد شده است، دقت کنید رنگ پوست شما قرمز، بنفش، صورتی، قرمز مایل به قهوه ای یا قهوه ای تیره است یا خیر. علائم کشش به شکل خارش پدیدار می شود، و با مرور زمان رنگ محو خواهد شد و نوارهای باریک زیر پوست شما قرار می گیرند.

ترمیم کننده پوست صورت

دلیل ایجاد ترک‌های پوستی چیست؟

1-خشک شدن پوست

خشک شدن پوست یکی از مهم ترین علت ها برای ترک ترک شدن پوست بدن به حساب می آید. پوست در حالت طبیعی و سالم، دارای کمی روغن و رطوبت می باشد؛ اگر به هر دلیلی مقدار این دو ماده طبیعی در بدن کاهش پیدا کند، پوست خشک  خواهد شد و در نهایت روی آن ها ترک‌های مختلفی ایجاد خواهد شد. دلایل خشکی پوست به شرح زیر است:

  • قرار گرفتن در هوای سرد
  • مصرف مواد شیمیایی
  • مصرف داروها
  • داشتن رطوبت زیاد در بدن

2- اگزما

اگزما در واقع خود یک نوع بیماری پوستی به حساب می آید که سبب قرمزی و خارش پوست خواهد شد. این بیماری در قسمت‌های مختلف بدن رخ می دهد.  بیماری اگزما در نواحی مختلفی مثل: صورت، دست، بازو و پشت زانو بیشتر دیده شده است. در این مواقع خشکی پوست به طور چشم گیری شدت پیدا می کند، و ترک‌خوردگی به صورت واضح روی سطح پوست مشاهده خواهد شد. برخی از نشانه‌های اگزمای پوستی عبارتند از: پوسته‌پوسته شدن پوست، ایجاد تاول و خارش های شدید می باشد.

علت های  دیگر درباره ترک خوردن پوست بدن

  • هنگام بارداری
  • با توجه به تغییر وزن ناگهانی و یا حتی کم کردن ناگهانی وزن
  • تمرین های متعدد با وزنه، هنگامی که رشد عضلانی سریع تر می شود.
  • تغییرات آب و هوایی سبب ترک خوردگی پوست خواهد شد.
  • مصرف مواد غذایی تند و حساسیت آور
  • داشتن حساسیت های فصلی سبب بروز علائم می شود.

ترمیم کننده پوست صورت

استفاده از این کرم های ترمیم کننده به شرح زیر است:

  • سبب تسریع در روند بازسازی پوست می شود.
    • باعث رفع سوزش و التهاب های پوستی خواهد شد.
    • سبب رفع قرمزی پوست خواهد شد.
    • رطوبت پوست را تنظیم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا