آرایشی و بهداشتیپاک‌کننده‌هاترمیم‌کننده‌هاسلامت پوست

چگونه می توانیم از ترمیم کننده پوست صورت برای درمان لکه های پوستی استفاده کنیم؟

احتمالاً برای شما هم سوال شده باشد که استفاده از کرم های ترمیم کننده برای لکه های پوستی مناسب است یا خیر؟ در ادامه خدمت شما عرض می کنیم که کرم های ترمیم کننده برای لکه های پوستی چه تاثیری خواهد داشت.

علت ایجاد لک های پوستی و تیره شدن جای خال چیست؟

تیره شدن جای خال و ایجاد لک های پوستی به عنوان یکی از عارضه های اساسی و مهم بعد از انجام برداشت خال ها می باشد، با بهره گیری از روش های مختلفی نظیر: لیزر و جراحی های پیشرفته  توسط متخصصین می توان خال های مختلف را برداشت اما در برخی مواقع جای این خال ها به صورت لکه های قرمز یا قهوه ای و تیره نشان می دهند.

به طور کلی زمانی که خال ها با لیزر سوخته می شود، محل خال به صورت لک روی صورت نمایان می شود، در جراحی های مختلف برای برداشتن خال پوست را برش می دهند و محل آن را بخیه می کنند، اما با روش لیزر درمانی بدون برش و بخیه خال برداشته می شود.

در حالی که جراحی طی یک جلسه انجام خواهد شد، ولی برداشتن خال با لیزر نیاز به چندین جلسه درمان خواهد داشت. در برگشتن خال با دستگاه لیزر امکان ایجاد لک وجود دارد، اما با جراحی های پیشرفته این احتمال کمتر می شود.  جای خال و تیرگی  و لک های پوستی به اندازه خال، نیاز به مراجعه به پزشک متخصص دارد.

ترمیم کننده پوست صورت

روش های مناسب برای درمان لکه و تیرگی جای خال و لک های پوستی

خال ها معمولاً دارای اندازه ی بزرگی هستند و بیشتر آن ها دارای ریشه های عمقی می باشند، جای آن ها معمولاً به شکل لک های قهوه ای می مانند، و امکان دارد با لیزر یا کرم ضد آفتاب هم محو نشود.

پس از انجام لیزر و برداشتن خال پزشکان کرم های بسیاری را تجویز می کنند که باید هر روز از آن ها روی ناحیه لیزر شده و یا جراحی شده استفاده شود.

کرم هایی که برای رفع تیرگی و به منظور از بین بردن جای خال بعد از برداشته شدن بسیار مفید هستند که شامل موارد زیر است:

کرم های آبرسان و ترمیم کننده پوست که دارای خاصیت آبرسانی عمیق و ترمیم کننده قوی برای پوست می باشند، برای پوست های چرب، خشک و مختلط استفاده می کنند.

کرم های ضد لک و شفاف کننده پوسته از آن دسته محصولاتی هستند که به عنوان برطرف کننده تیرگی های  مختلف بر اثر جای برداشتن خال رخ می دهند، و از آن ها برای درمان میکرودرم و جای لیزر استفاده می کنند.

ترمیم کننده پوست صورت

تفاوت کرم های ترمیم کننده برای جای اسکار

پماد و کرم های ترمیم‌کننده، هر دو به صورت موضعی باید استفاده ‌شوند اما تفاوت‌های بسیاری خواهند داشت. ترکیبات سازنده‌ی کرم‌های ترمیم‌کننده، ماده‌ای به اسم “لانولین” است که قابلیت نفوذ پذیری کمتری به داخل پوست را دارد. پس در نتیجه زمانی که دچار لک و سوختگی یا بریدگی سطحی می‌شوید باید از کرم ترمیم‌کننده‌ی زخم باز استفاده کنید.

خوب است بدانید ترکیبات این پمادها ماده‌ی مانند وازلین است. وازلین در عمق زخم نفوذ بیشتری خواهد داشت. در نتیجه پماد ترمیم‌کننده‌ی زخم برای زمانی که دچار بریدگی‌های عمیق شده اید، تاثیرگذارتر می باشند.

خال ها و لک ها دارای سلول هایی هستند که در محلی تجمع پیدا می کنند، و بسته به جنس سلول ها، لک ها و خال ها با هم متفاوت هستند. خال های روی صورت، سر و بدن از جنس سلول های رنگدانه ساز می باشند. بیشتر خال ها بی خطر هستند و اصلا نیازی به برداشتن آن ها نمی باشد، ولی از لحاظ زیبایی بسیار آزاد دهنده هستند.

بهتر است چه زمانی بعد از آسیب به پوست از کرم های ترمیم کننده استفاده شود؟

استفاده از کرم های ترمیم کننده بعد از آسیب به پوست فایده های بسیاری دارد. مهم‌ترین مزیت این کرم ها خاصیت ضد قارچ و باکتری آن ها است، که از جمع شدن قارچ و باکتری بر روی زخم ها جلوگیری می کند.

ترمیم کننده پوست صورت

نحوه ی عملکرد کرم ترمیم‌کننده

کرم ترمیم‌کننده‌ی پوست، در واقع می توانند سلول‌ها را وادار به تحریک کنند و به ساخت کلاژن جدید هم کمک زیادی می‌کنند البته تغییراتی که در چرخه‌ی سلولی به وجود خواهد آمد، سرعت ترمیم پوست و بازسازی  آن را به طور موثری افزایش خواهد داد.

کرم‌های ترمیم‌کننده دارای مواد مرطوب‌کننده‌ای بسیاری هستند، در واقع به عنوان آبرسان برای پوست است. این محصولات صورت را ملایم و نرم می کند، و از پوسته پوسته شدن و خشک شدن زخم جلوگیری می کنند.

کرم های ترمیم کننده خاصیت بسیاری دارند و کارخانه های معتبر بسیاری کرم های تخصصی و تضمین شده را در کشور ما تولید و به بازار عرضه می کنند، این کرم ها ضد درد و ضد التهاب هستند، و از میزان سوزش و التهاب و درد می‌کاهد.

بهتر است کرم های ترمیم کننده را از شرکت های معتبر که دارای مهر استاندارد از وزارت بهداشت هستند تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا