آرایشی و بهداشتیپاک‌کننده‌هاسلامت بدنسلامت پوست

آیا استفاده از لایه بردار پوست می تواند باعث حساسیت و خشکی پوست شود؟

آیا استفاده از لایه بردار پوست می تواند باعث حساسیت و خشکی پوست شود؟ پوست به دلیل عوامل مختلفی مانند سن و شرایط آب و هوایی و غیره دچار ایجاد تیرگی و تجمع پوست‌های مرده می‌ شود.  با کمک لایه بردار و اسکراب های گوناگون می توانیم از پوستمان محافظت کنیم تا دوباره شادابی آن به دست بیاید. دیگر آثاری از جای جوش نباشد و خود را بازسازی نماید.

با این حال، لایه برداری نیز همانند دیگر روش‌های بهبود حال پوست، با اصول و آداب‌های خودش مرتبط است که باید به آن‌ها توجه شود. استفاده بیش از حد از انواع لایه بردارهای شیمیایی یا مکانیکی ممکن است منجر به حساسیت و خشکی پوست شود.

لایه برداری پوست

لایه برداری پوست

یک نکته مهم در ارتباط با لایه‌ برداری روزانه پوست، این است که این کار یک فعالیت روتینی نیست و باید به صورت آرام و پیوسته برای بهبود و سلامت پوست انجام شود. تاثیر این کار حداقل یک تا دو ماه پس از شروع استفاده مشخص می ‌شود.

آیا استفاده از لایه بردار پوست می تواند باعث حساسیت و خشکی پوست شود؟ اگر این کار به درستی انجام نشود، پوست نازک و حساسی خواهید داشت که باعث پاره شدن رگ ‌های سطحی پوست می‌شود. بنابراین، باید با دقت و با توجه به نکات مهم این فعالیت را انجام داد و به پوست شاداب و سالمی دست یافت.

پیش از اقدام لایه برداری چه کاری باید انجام داد؟

به منظور اجرای روال پوستی، ابتدا باید پوست صورت خود را به خوبی پاک کنید. این عمل به منظور نیرومند‌سازی بهترین اثر پوستی از پوست پاکیزه باعث خواهد شد. برای این که شما لایه برداری را انجام دهید باید مواد آرایشی و کرم و غیره از روی صورت شما پاک شود. بر اساس نوع پوست شما از محصولات مخصوص نوع پوست خودتان استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

شستشوی صورت

به توجه نوع پوست شما، برای شستشوی روزانه صورت و پاکسازی از انواع آلودگی ها، می توانید از انواع مختلفی استفاده کنید. در لاین محصولات پوستی برندهای آرایشی و بهداشتی، محصولات متنوع و کاربردی برای شستشوی انواع مختلف پوست چرب و خشک وجود دارد.

انواع مختلف دستمال مرطوب و فوم همگی به دلیل اهمیت پاکیزه‌سازی روزانه پوست تهیه شده‌اند و در بازار موجود هستند.یکی از محصولات کاربردی برای انواع پوست و ژل شستشو صورت با اسانس لیمو آمبرلا است. با کاهش التهاب، قرمزی و خشکی، این محصول باعث پاکیزگی عمیق پوست و طراوت صورت شما می شود.

لایه بردار قوی پوست

نکات مهم در مورد لایه برداری پوست

برای جلوگیری از آسیب به پوست در هنگام لایه‌برداری، متخصصان پوست نکات زیر را توصیه می‌کنند: ابتدا محصولات مراقبت از پوستی که در طول مدت روز استفاده کرده‌اید و یا هم اکنون مصرف می کنید تا در نظر داشته باشید.

برخی از داروها و محصولات پوستی که بدون نیاز به نسخه پزشک در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند، ممکن است در زمان لایه‌برداری باعث ایجاد حساسیت شوند.

به‌طور مثال، اگر در حال حاضر از کرم‌های رتینوئیدی تجویزشده توسط پزشک استفاده می‌کنید ترجیحاً پوستتان را لایه‌برداری نکنید، زیرا این محصولات ممکن است پوست شما را به لایه‌برداری بسیار حساس کنند و بدترین حالت، باعث خشکی پوست و یا حتی آکنه و جوش شوند.

جهت انجام لایه برداری پوست، باید برای خود روشی مناسب با نوع پوستی که دارید انتخاب کنید. افرادی که پوست خشک یا حساس  دارند، اغلب تنها باید از یک لایه بردار شیمیایی ملایم استفاده کنند. این به این دلیل است که لایه برداری مکانیکی برای چنین نوع پوستی خشن و زبر خواهد بود که ممکن است باعث تحریک پوست شود.

لطفا با مهربانی و احتیاط از پوست خود مراقبت کنید. در صورت استفاده از اسکراب یا لایه بردار شیمیایی، آرام و با حرکات دورانی کوچک محصول را به پوست خود بمالید.

این کار را حدود ۳۰ ثانیه انجام دهید و سپس با آب ولرم، پوست خود را شستشو دهید. هنگام استفاده از برس یا اسفنج، از ضربه زدن به پوست خود پرهیز کنید.

آیا استفاده از لایه بردار پوست می تواند باعث حساسیت و خشکی پوست شود؟

سخن پایانی

آیا استفاده از لایه بردار پوست می تواند باعث حساسیت و خشکی پوست شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که استفاده از لایه بردار پوست ممکن است باعث حساسیت و خشکی پوست شود، به خصوص اگر شما پوست حساس یا خشک دارید.

دلیل این امر می‌تواند این باشد که لایه بردار پوست ممکن است روی پوست باقی بماند و باعث ایجاد انسداد در منافذ پوست شود. همیشه پیش از انجام لایه برداری آن را به آرامی روی پوست خود بکشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا