پاک‌کننده‌هاسلامت بدنسلامت پوست

آیا لایه بردار پوست می تواند باعث تحریک و التهاب پوست شود؟

آیا لایه بردار پوست می تواند باعث تحریک و التهاب پوست شود؟ استفاده از روش‌ های مختلف لایه برداری پوست، ممکن است به عوارض مختلفی منجر شود.

این عوارض شامل تحریک، التهاب پوست و قرمزی است. همچنین، خطرات لایه برداری پوست شامل زخم، عفونت و غیره می ‌باشد. با این حال، به‌ طور کلی، اگر لایه برداری پوست درست و با رعایت نکات مهم انجام شود، هیچ اتفاق خاصی نمی افتد.‌

لایه ‌برداری پوست صورت با کمترین عوارض جانبی انجام می‌ شود، اما خطراتی ممکن است وجود داشته باشد. برای این کار، روش‌های فیزیکی، شیمیایی و دستگاهی موجود است که لایه ‌برداری را به‌صورت سطحی و عمیق انجام می‌دهند. در دنیای امروزی، بیشتر مردم به‌ دنبال زیبایی و جوان ‌سازی پوست خود هستند.

عوارض لایه برداری فیزیکی

آیا لایه بردار پوست می تواند باعث تحریک و التهاب پوست شود؟ لایه برداری فیزیکی به روش‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از اسکراب دستی ، لایه‌های زائد پوست را پاک می‌کنند.  یکی از این روش‌ ها، استفاده از لیف در حمام است که سادگی اجرای آن، به عنوان مزیت اصلی آن مطرح می ‌شود.

با این حال، باید توجه داشت که استفاده‌ی غیراصولی از این روش ‌ها، می ‌تواند باعث تحریک پوست شود. به همین خاطر، پس از لایه برداری، استفاده از روغن‌ های مرطوب ‌کننده و سرم‌ های پوستی به منظور کاهش سوزش، توصیه می‌شود.

اگر لایه برداری با رعایت اصول و بر اساس نوع پوست شخص انجام شود، خطر ابتلا به عوارض به شدت کاهش خواهد یافت. اگرچه،  لایه برداری  بدون هیچ اصولی و به طور عمیق انجام شود، پوست ممکن است با قرمزی، خارش و پوسته ‌پوسته شدن مواجه شود.

بهترین زمان برای لایه برداری

توصیه می ‌شود که فصل ‌های پاییز، زمستان و اوایل بهار به عنوان بهترین زمان‌ها برای انجام پیلینگ و فیشیال  در نظر گرفته شوند، زیرا آفتاب در این فصل‌ها دارای قدرت نفوذ کمتری بر روی پوست است و همچنین هوای سرد به عنوان یکی از مزایای این فصل‌ها می‌تواند به درمان پوست کمک کند.

همچنین، توصیه می‌شود که پس از پیلینگ، با لایه‌برداری منظم سلول‌های پوستی را بازسازی کنید و به عنوان یکی از مراقبت‌های مهم، پوست خود را دوره‌ ای تمیز کرده و از آلودگی‌ های آن رهایی جویید تا پوستی شفاف و زیبا داشته باشید.

اگر از یک لایه بردار در خانه یا حتی یک لایه برداری حرفه ای استفاده می کنید، با استفاده از این نکات تخصصی،  مشکلات پوست خود را بعد از لایه برداری به حداقل برسانید:

– پس از لایه برداری، صورت خود را با آب خنک بشویید. آب سرد و خنک بهترین انتخاب است  به  بعد از لایه برداری به پوست کمک زیادی می کند.
– پس از لایه برداری،  پوست باید مرطوب باشد . با تقویت مانع محافظتی پوست با استفاده از یک مرطوب کننده مرطوب، می توانید از کاهش موقتی مانع پوست خود جلوگیری کنید. همچنین، برای جلوگیری از کمبود آب بدن، بیشتر آب بنوشید.
– بیشتر ضد آفتاب بزنید.  بعد از اینکه روی پوست خود لایه برداری را انجام دادید پوست حساس تر می شود، بنابر این سعی کنید در مقابل نور خورشید قرار نگیرید‌.

لایه بردار پوست

لایه برداری پوست صورت باید هر  ۲۸ روز یکبار باشد، بنابراین لازم نیست بعد از ۳ تا ۴ روز از اسکراب یا پاک کننده دیگری برای لایه برداری استفاده کنید.

لایه برداری بیش از حد می تواند باعث قرمزی و حساسیت بیشتر شود، بنابراین بهتر است پوست زمان کافی برای استراحت داشته باشد. پس از بازگشت به حالت طبیعی، بهتر است به طور کلی روی رژیم مراقبت از پوست دقت کنید.

مراقبت از پوست بعد از لایه برداری

مراقبت‌ های مناسب از پوست پس از لایه ‌برداری، می ‌تواند به کاهش  عوارض جانبی مرتبط با این فرآیند کمک کند. استفاده از درمان‌های پوستی متناسب، بسیار موثر است و می‌ تواند به سبک زندگی شما کمک کند. لایه‌برداری شیمیایی می‌تواند سطح بیرونی پوست شما را تمیز نماید و در بهبود علائم پیری، برای تغییر رنگ پوست شما موثر باشد.

آیا لایه بردار پوست می تواند باعث تحریک و التهاب پوست شود؟

سخن پایانی

در ارتباط با سوال آیا لایه بردار پوست می تواند باعث تحریک و التهاب پوست شود؟ لایه بردار پوست می‌تواند به طور موقت باعث تحریک و التهاب پوست شود. اما این عارضه معمولاً در صورت استفاده بیش از حد از محصولات لایه‌برداری پوستی و یا با استفاده از محصولاتی که برای نوع پوست شما مناسب نیستند اتفاق می‌افتد‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا