اسکرابپاک‌کننده‌هاسلامت بدنسلامت پوست

آیا استفاده از اسکراب برای پوست چرب مفید است؟

آیا استفاده از اسکراب برای پوست چرب مفید است؟ برای حفظ سلامت پوست خود، بهتر است حداقل دو یا سه بار در هفته از اسکراب استفاده کنید.

سلول‌های پوست شما به طور منظم بازسازی می‌شوند، اما این‌که سلول‌های مرده روی پوست شما حفظ نشوند، می تواند مشکلاتی را به وجود آورد. سلول های مرده ممکن است تنفس پوست شما را مختل کنند، به تجمع چربی و گرفتگی در منافذ پوست منجر شوند و حتی جوش‌های التهابی را ایجاد کنند.

بنابراین، بهترین راه‌ حل برای بهبود یافتن پوست، برداشتن لایه بردار و چربی اضافی پوست و برداشتن سلول‌های مرده، استفاده از اسکراب برای پوست چرب می ‌باشد.

اسکراب برای پوست‌های چرب یکی از مهمترین و موثرترین روش ‌ها برای جلوگیری از بروز جوش و التهاب‌های قرمز است. با این حال، مصرف زیاد و اغلب اسکراب، باعث آسیب به سلول‌ های پوستی شده و مشکلات دیگری را رقم می ‌زند. بنابراین، باید با دقت و ملاحظه، این روش را برای پوست خود به کار ببرید.

اسکراب صورت

زمان مناسب اسکراب برای پوست چرب

آیا استفاده از اسکراب برای پوست چرب مفید است؟برای پوست چرب، پیشنهاد می‌شود اسکراب را یکبار در میان یا با فاصله سه روز استفاده کنید تا سلول ‌های مرده پوست زدایی شود.

با وجود انواع مختلف اسکراب و ماسک صورت برای پوست چرب در بازار، استفاده از ماسک و اسکراب ‌هایی که در خانه تهیه می ‌شوند نتایج بهتری در پی خواهد داشت. علاوه بر اینکه این کار از نظر اقتصادی مزیت دارد، به سلامت پوست شما نیز کمک می‌کند.

زندگی در دنیای مدرن، باعث شده که آلودگی هوا به شدت افزایش یابد، و مصرف بعضی از آرایشی، غذاها و داروهای خاص، به پوست صورت آسیب بزنند. این موارد می‌توانند باعث بروز چین و چروک در پوست صورت در سنین جوانی شوند. در این شرایط، استفاده از اسکراب صورت در روتین هفتگی پوستی، ضروری است.

این ابزار باعث لایه برداری پوست می‌شود و با ماساژ و استفاده از آن، تمام چربی اضافه، باکتری‌های مضر و آلودگی روی پوست، به صورت عمیقی پاک می‌شوند. با این عمل، پوستی جوان و پرتلاطم، جایگزین پوست آسیب دیده می ‌شود. اسکراب صورت، یکی از ابزارهای موثر در بهبود کیفیت پوست است. این ابزار با کمک اقدام به لایه‌به‌لایه کردن پوست، باعث بهبود جریان خون در آن می ‌شود

باز بودن منافذ پوست، می‌تواند باعث تجمع چربی و باکتری شده و در نهایت ایجاد جوش‌های آزار دهنده شود. به همین خاطر، استفاده از اسکراب صورت می‌تواند به عنوان بخشی از روتین پوستی مفید و ضروری باشد.

مراحل اسکراب صورت

اگر نوع پوست خود  )چرب یا خشک یا غیره)  را می دانید و اسکراب صورت مناسب با آن را تهیه کرده ‌اید، با رعایت این مراحل می‌ توانید پوست خود را جوان، شاداب و لایه برداری کنید.

۱. پوست صورتتان را با آب گرم یا سرد بشویید و دقت کنید که پوست شما تمیز و بدون آرایش باشد.

۲. مقداری اسکراب را روی پوست صورت خیس قرار دهید.

۳. با حرکت‌های ملایم و در جهت دایره‌ای، اسکراب را به صورت ماساژ روی پوست صورت استفاده کنید.

۴. از کشیدن محکم اسکراب روی پوست صورت پرهیز کنید تا احتمال قرمزی و خارش پوست کاهش یابد.

۵. هنگام ماساژ پوست صورت، به گردن خود هم توجه کنید و آن را نیز ماساژ دهید.

۶. زمان استفاده از اسکراب نباید بیشتر از ۳۰ الی ۹۰ ثانیه باشد تا پوست شما آسیب نبیند.

آیا استفاده از اسکراب برای پوست چرب مفید است؟

فواید اسکراب صورت

پوست آسیب دیده

استفاده از ماسک اسکراب صورت اولین و مهمترین اثر آن روی پوست، حذف بافت و لایه سطحی پوست است که به ناچار متشکل از سلول‌های مرده و آسیب دیده می‌شود. بافت مرده باعث می‌شود که پوست خشک و کدر به نظر بیاید، ولی با استفاده از این ماسک پوست شما جوان به نظر خواهد رسید.

منافذ باز پوست

سلول‌های چربی بدن، سبوم را تولید می‌کنند که به پوست رطوبت و آبرسانی می‌بخشد. اما وقتی سلول‌های پوست بیش از حد سموم تولید می‌کنند، این چربی‌ها در منافذ پوستی جمع می‌ شوند.

اگر میزان چربی و باکتری در منافذ پوست بالا رود، پوست ممکن است جوش و آکنه داشته باشد. بنابراین اسکراب کردن پوست صورت دارای فواید زیادی است، ازجمله کاهش میزان چربی اضافی پوست و کاهش منافذ باز پوست.

اسکراب و پاک کنندگی پوست

سخن پایانی

در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از اسکراب برای پوست چرب مفید است؟ باید بگوییم استفاده از اسکراب برای پوست چرب سودمند است، اما باید از نوعی مناسب برای پوست چرب استفاده کرد.

اسکراب خوب برای پوست چرب باید غیر چرب و حاوی ذرات نرم و ریز باشد تا به تمیز شدن پوست کمک کند و از جمع شدن چربی‌ها و ذرات درون منافذ پوستی جلوگیری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا