برنزه کننده‌هاسلامت بدنسلامت پوست

آیا استفاده از برنزه کننده‌ها باعث تیرگی و لک‌های پوستی می‌شود؟

آیا استفاده از برنزه کننده‌ها باعث تیرگی و لک‌های پوستی می‌شود‌؟ این سوالی است که  ذهن بسیاری از افراد که مشتاق برنزه کردن پوستشان هستند درگیر می‌کند. بسیاری از افراد علاقمندند علاوه بر فصل تابستان در زمستان و پاییز پوستشان را برنزه کنند. به همین دلیل است که به دنبال روش‌های مختلف برنزه کردن هستند.

علاوه بر حمام آفتاب طبیعی و دستگاه سولاریوم محصولات آرایشی بسیاری برای برنزه کردن پوست وجود دارد. مثل روغن، اسپری، کرم‌ و فوم برنزه کننده پوست. در این مقاله به ویژگی‌ها و عوارض برنزه کننده پوست و به تعریفی از برنزه کننده‌ها می‌پردازیم.

برنزه کردن پوست

برنزه کننده چیست ؟

یکی از محصولات آرایشی که کاربرد بسیاری دارند برنزه کننده‌های پوست می‌باشد. برنزه کننده‌ها انواع مختلف و رنگ‌های مختلفی دارند. استفاده از برنزه کننده‌ها برای مدت موقتی رنگ پوست شما را تغییر می‌دهد. بنابراین برای اینکه دیگر مدت زمان طولانی در معرض نور آفتاب نباشید می‌توانید از برنزه کننده‌ها استفاده کنید. رنگ‌بندی برنزه کننده سه دسته هستند. برنزه کننده مات، برنزه کننده درخشان و برنزه  کننده شفاف.

محصولات آرایشی برنزه کننده‌ها به صورت فوم، پودر، روغن، اسپری و ژل‌های برنزه کننده هستند.

برنزه کننده‌ها چگونه عمل می‌کنند؟

شما برای اینکه از اشعه‌های خورشیدی و دستگاه سولاریوم در امان باشید. می‌توانید از برنزه کننده‌ها برای درخشندگی پوستتان استفاده کنید.

زمانی که شما در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرید رنگ پوستتان ملانین بیشتری تولید می‌کند. در نتیجه باعث تغییر رنگ پوست و ایجاد لک و کک مک و آفتاب سوختگی می‌شود.

در صورتی که از محصولات برنزه کننده پوست استفاده کنید می‌توان از خطراتی که پوست را تهدید می‌کنند در امان ماند. و هم‌چنین برنزه شدن پوست سریعتر انجام می‌شود.

زمانی که شما از محصولات برنزه کننده استفاده می‌کنید بر درجه تیرگی پوست کنترل دارید. اما در برابر نور خورشید هیچ کنترلی بر درجه تیره شدن پوستتان ندارید.

این برنزه کننده‌ها روی لایه اپیدرم پوستی قرار می‌گیرند و باعث می‌شود ملانین را فعال کنند. برنزه کننده‌های پوست باعث می‌شود که پوست ملانین را با سرعت تولید کند.

برنزه کننده‌ها چگونه عمل می‌کنند؟
برنزه کننده‌ها چگونه عمل می‌کنند؟

ویژگی‌های برنزه کننده پوست

یک برنزه کننده خوب باید دارای ویژگی‌هایی باشد از جمله:

  • دارای هیدروکسین استون: هیدروکسین استون در واقع یک قند طبیعی و بی‌رنگ است. در قسمت خارجی پوست آمینو‌اسیدهایی وجود دارد که با هیدروکسین استون واکنش شیمیایی نشان می‌دهد. در نتیجه باعث می‌شود سریعتر به رنگ دلخواه پوستتان برسید. بنابراین هیدروکسین استون از مهمترین مواد در روغن برنزه کننده می‌باشد.
  • دارای مواد مرطوب کننده: روغن‌های برنزه کننده باید حتما حاوی مقداری مواد مرطوب کننده باشند. قرار گرفتن پوست در معرض نور آفتاب مقدار زیادی از آب بدن تبخیر می‌شود. در نتیجه باعث پیری زودرس پوست، خشکی پوست و… می‌شود. بنابراین زمانی که در این محصولات مرطوب کننده وجود داشته باشد هنگام برنزه کردن به بافت پوست آسیبی نمی‌رسد.
  • حاوی ویتامین E: نقش ویتامین ای در روغن‌های برنزه کننده این است که داری یک آنتی اکسیدان قوی است و مانع از خشکی و پیری پوست می‌شود.

آیا استفاده از برنزه کننده‌ها باعث تیرگی و لک‌های پوستی می‌شود؟

همانطور که گفتیم در روغن یا محصولات برنزه کننده پوست هیدروکسین استون به کار رفته است. در صورتی که می‌خواهید از محصولات برنزه کننده پوست استفاده کنید باید مطمئن شوید نسبت به این مواد حساسیت ندارید.

این مواد تا کنون هیچگونه عارضه‌ای برای پوست نداشته است. اما اگر مدت زمان طولانی روی پوست بماند ممکن است فرد دچار تغییرات هورمونی شود. و اینکه محصولات برنزه کننده پوست دوام زیادی ندارند. به همین دلیل در صورتی که روش استفاده صحیح این محصولات را ندانید موجب ناهماهنگی در رنگ پوستتان می‌شود.

روغن‌های برنزه کننده‌ها دارای spf هستند اما مناسب پوست صورت نیستند. به این دلیل که پوست صورت بسیار حساس است و استفاده از برنزه کننده باعث آسیب می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ما بهترین محصولات برنزه کننده پوست با برندهای معروف خریداری کنید. همچنین جهت مشاوره گرفتن می‌توانید با مشاوران پوست در سایت ارتباط برقرار کنید.

آیا استفاده از برنزه کننده‌ها باعث تیرگی و لک‌های پوستی می‌شود؟

سخن آخر

در صورتی که شما جز آن دسته از افرادی هستید که به پوست برنزه علاقمند هستید می‌توانید از روش‌های بی ضرر استفاده کنید. روش‌های برنزه کردن پوست از طریق حمام آفتاب و دستگاه سولاریوم و محصولات برنزه کننده است.

استفاده از برنزه کننده‌ها در صورتی که بهترین برند و مناسب با پوستتان باشد هیچگونه عوارضی ندارند. و نسبت به نور آفتاب و دستگاه سولاریوم هیچگونه عوارضی ندارند.

ممکن است به دلیل قرار گرفتن مدت زمان طولانی در معرض نور آفتاب پوست شما دچار سوختگی و التهاب پوستی شود. اما اگر از روغن‌های برنزه کننده استفاده کنید مانع بروز مشکلات پوستی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا