آرایشی و بهداشتیبرنزه کننده‌هاپاک‌کننده‌هاسلامت بدنسلامت پوست

چگونه می‌توانیم از برنزه کننده‌های طبیعی استفاده کنیم؟

اینکه چگونه می‌توانیم از برنزه کننده‌های طبیعی استفاده کنیم ممکن است سوال خیلی از افرادی باشد که طرفدار پوست برنزه هستند. در فصل تابستان افراد زیادی پوست خود را برنزه می‌کنند‌ تا در مقابل نور خورشید از بدن خود محافظت کنند.

اما در فصل زمستان و پاییز به سراغ روش‌هایی طبیعی یا خانگی می‌روند. روش‌های برنزه کردن پوست اگر از طریق اشعه خورشید یا سولاردام باشد ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد.

اگر می‌خواهید که پوستتان در معرض خطرات ناشی از نور خورشید و…. قرار نگیرد پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را ازدست ندهید تا با برنزه کننده‌های طبیعی آشنا شوید.

چگونه می‌توانیم از برنزه کننده‌های طبیعی استفاده کنیم؟

بهترین روش برنزه شدن برای پوست مناسب شما

شما می‌توانید از چندین روش پوست خود را برنزه کنید.

  1. از طریق آفتاب یا حمام آفتاب: حمام آفتاب طبیعی از رایج‌ترین روش‌ها برای برنزه کردن پوست است. مدت زمانی که باید در نور آفتاب قرار گرفت بستگی به نوع پوست، شدت آفتاب و… دارد.
  2. استفاده از دستگاه سولاریوم: با استفاده از دستگاه سولاریوم می‌توانید به آن اندازه برنزه شدن پوست که مدنظرتان است برسید اما عوارضی چون پیری زودرس، چروک شدن پوست و بیماری‌های پوستی دارد.
  3. استفاده از محصولات برنزه کننده: استفاده از محصولات برنزه کننده پوست خطرات کمتری نسبت به حمام آفتاب و دستگاه سولاریوم دارد. اما باید دقت کنید که در مدت زمان مناسب استفاده کنید و در مصرف آنها زیاده روی نکنید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت ما بهترین محصولات برنزه کننده طبیعی پوست را انتخاب کنید. و مشاوران پوستی ما در ارتباط باشید تا راهنمایی‌های لازم جهت انتخاب بهترین برند محصول در اختیارتان قرار دهند.

رعایت نکاتی قبل از برنزه کردن پوست

شما باید قبل از اینکه اقدام به برنزه کردن پوستتان کنید میزان آن را تعیین کنید و مشخص کنید کدام روش برای برنزه کردن پوستتان مناسب است.

گاهی اوقات در طی مدت زمان برنزه کردن پوست ممکن است پوست دچار سوختگی شود. با توجه به ملانین پوست ممکن است برخی خیلی سریع پوستشان دچار سوختگی شود و برخی به ندرت در حین برنزه کردن پوستشان دچار سوختگی شود.

اگر پوست سفیدی دارید چون پوستتان ملانین کمتری تولید می‌کند ممکن است در اثر آفتاب یا دستگاه برنزه کننده پوستتان بسوزد پس بهتر است روش‌های طبیعی و خانگی را انتخاب کنید.

اما اگر پوست سبزه‌ای دارید طبیعتاً پوستتان ملانین بیشتری تولید می‌کند و در نتیجه با خیال راحت از نور آفتاب برای برنزه کردن پوستتان می‌توانید بهره ببرید.

برنزه کردن پوست

 استفاده از روغن‌ها و اسپری برنزه کننده‌

همه می‌دانیم یکی از روش‌های برنزه شدن پوست قرار گرفتن در زیر نور خورشید است. اما ممکن است آسیبی که نور خورشید به پوست میرساند غیرقابل برگشت باشد‌. در صورتی که می‌خواهید از نور آفتاب برای برنزه شدن پوستتان استفاده کنید حتما باید از یک محافظ یا روغن مخصوص استفاده کنید تا از قرمز شدن و گاهی تاول زدن پوست جلوگیری شود.

استفاده از روغن‌های برنزه کننده پوست علاوه بر اینکه سرعت برنزه شدن پوست را افزایش می‌دهد باعث می‌شود هم در فضای باز هم فضای داخل پوست را برنزه کنند. روغن‌های برنزه کننده مناسب معمولاً رقیق هستند و به راحتی می‌توان از آنها استفاده کرد. و هم‌چنین پوست روغن را زودتر جذب پوست می‌کند تا کرم‌های برنزه کننده و پوست را مرطوب و آبرسانی می‌کنند.

عوارض ناشی از آفتاب گرفتن بدون استفاده از محافظ و روغن برای برنزه کردن

زمانی که شما بدون هیچ‌گونه روغن و یا اسپری محافظ کننده پوست برای برنزه کردن در برابر آفتاب باشید پوستتان دچار آسیب‌ها و عوارض جبران‌ناپذیری می‌شود ازجمله:

  • آفتاب سوختگی پوست
  • پیری پوست
  • ملانوم یا سرطان پوست

بنابراین توصیه می‌شود از روغن‌های برنزه کننده پوست در برابر آفتاب حتما استفاده کنید چون آفتاب سوختگی‌ها زمانی که در سنین پایین رخ دهد یکی از بزرگترین خطرها برای مبتلا شدن به ملانوم است.

برنزه کردن پوست

ویژگی‌های بهترین محصولات برنزه کننده پوست

استفاده از محصولات برنزه کننده پوست باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد ازجمله:

  • روغن یا هر محصول برنزه کننده پوست باید حاوی مرطوب کنندگی پوست باشد.
  • روغن‌های برنزه کننده باید با انواع ویتامین‌های مناسب پوست و محافظت کننده پوست ترکیب شده باشند.
  • برای برنزه کردن پوست صورت حتما باید از محصولی که مخصوص صورت است استفاده کنید.
  • از هر محصولی که استفاده می‌کنید باید حتما به یو وی محصول توجه کنید تا محافظ خوبی برای پوستتان باشد.
  • اگر قصد برنزه کردن پوست با نور آفتاب دارید بهتر است از محصولی استفاده کنید که در مدت زمان کمی پوست را برنزه می‌کند.
  • محصولی که استفاده می‌کنید باعث التهاب و قرمزی و یا حساسیت پوستی نشود.

سخن آخر

امروزه پوست برنزه طرفداران بسیاری دارد و خیلی از افراد علاقمند هستند که پوست خود را برنزه کنند. اما اینکه چگونه می‌توانیم از برنزه کننده طبیعی استفاده کنیم باید از مشاوران پوستی کمک بگیرید. پوست بسیار حساس است بنابراین باید مراقبت‌های لازم هنگام برنزه کردن پوست چه از طریق حمام آفتاب و چه استفاده از محصولات برنزه کننده پوست را رعایت کنید. محصولات برنزه کننده پوست روغن، اسپری، فوم و کرم‌ می‌باشد که شما باید در انتخاب آنها دقت کنید که آسیبی به پوستتان نرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا