آرایشی و بهداشتیبرنزه کننده‌هاسلامت بدنسلامت پوست

آیا استفاده از برنزه کننده ها برای پوست مضر است؟

آیا استفاده از برنزه کننده ها برای پوست مضر است؟ برنزه کننده ها یک محصول آرایشی محسوب می شود و در انواع و رنگ های متفاوت در بازار موجود می باشد؛ همان گونه که از نام برنزه معلوم است با توجه به اندازه و حجم پیگمنتی که در آن ها استفاده شده است میزان رنگ تاثیر گذاری برنزه کننده ها تعیین می شود، نکته بسیار مهم این است که استفاده از برنزه کننده ها برای برنز کردن بدن استفاده می شود و دیگر افراد نیاز ندارند که با اشعه آفتاب خود را برنزه کنند.            برنزه کننده پوست

برنزه کردن  پوست با آفتاب

یکی از طبیعی ترین راه برنزه شدن کمک گرفتن از نور خورشید است، اگر تصمیم دارید در کوتاه ترین زمان برنزه شوید بهتر است ساعاتی از روز که آفتاب زیاد است در معرض نور خورشید قرار بگیرید، بهترین زمان برای برنزه شدن با آفتاب 10 تا 4 بعد از ظهر می باشد. استفاده از کرم های برنزه کننده هم در تغییر رنگ پوست بدن بسیار موثر است.

لوسیون های برنزه کننده پوست

اسپری ها و کرم های برنزه کننده متعددی در بازار موجود می باشد که بدون قرار دادن پوست بدن در مقابل خورشید می توانید از آن ها استفاده کنید و به راحتی برنزه شوید اما این کرم ها و یا لوسیون های برنزه کننده دارای مضرات و عوارض زیادی هم هستند تحقیقات نشان داده است مصرف مدام و بیش از حد این محصولات سبب ایجاد اختلالات هرمونی می شود.

مزایای برنزه کردن پوست بدن

برنزه کردن پوست بدن فوایدی بسیاری را دارد و یکی از مهمترین فواید برنزه‌‌ شدن پوست این است که سبب می شود افسردگی افراد در فصل پاییز و زمستان کمتر شود. همان طور که می دانید بیشتر پزشکان برای درمان افسردگی، استفاده از نور خورشید را تجویز می کنند. چون نور خورشید بهترین درمان برای بیماری‌های روحی و افسردگی محسوب می شود. نور خورشید توانایی این را دارد که با تولید ویتامین دی  و پخش کردن آن در جریان خون باعث می شود که ما هم از لحاظ روحی و هم فیزیکی، احساس بهتری داشته باشیم.

بهتر شدن خلق و خو با برنزه کننده ها

یکی از مهم ترین فایده ی برنزه شدن بهبود خلق و خو می باشد. افرادی که مبتلا به اختلال عاطفی هستند وضعیت خلق و خوی آن ها هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید بهتر خواهد شد.

یک نوع محافظت کننده پوست است.

دارای ویتامین دی است.

سبب می شود استخوان های بدن مقاوم تر شود.

سبب تقویت ایمنی بدن خواهد شد.

با این روش دیگر نیاز به گرفتن نور خورشید نیست.

راحت بودن مصرف و استفاده است.

برای داشتن کیفیت و مقاومت بیشتر بهتر است چند ماه یکبار تکرار شود.

انواع برنزه کننده های پوست

انواع برنزه کننده ها به شرح زیر است:

برنزه کننده مات که به رنگ مات است

برنزه کننده شفاف که در واقع رنگی شفاف باید داشته باشد، که برای پوست های تیره مناسب است.

برنزه کننده درخشان هم به صورت درخشان می باشد و مصرف آن ها بسیار با سهولت انجام می شود. برای افراد مختلف بهتر است برای برنزه شدن با توجه به رنگ پوست آن ها صورت گیرد. داشتن پوستی سفید و یا تیره می تواند در تعین نوع برنزه کننده موثر باشد.

بهترین برنزه  کننده برای پوست بدن چیست؟

برنزر‌های پودری برای پوست‌های معمولی و نرمال و چرب مناسب است.

برای پوست‌های نرمال تا خشک بهتر است از برنزر مایع یا کرمی استفاده شود.

برای پوست‌ با چربی زیاد و حساس بهتر است از انواع پودری، ژله‌ای یا مایع فاقد چربی استفاده کنید، انواع کرمی یا خیلی براق بسیار مناسب نیستند؛ چون پوست‌های چرب را چرب‌تر نشان خواهد داد.

عملکرد برنزه کننده ها چیست ؟

برنزه کننده ها با کمک اشعه یو وی سبب تغییر رنگ پوست می شود، و نیاز به قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید نیست، عملکرد برنزه کننده ها به گونه ای است که دستگاه سولاریوم توسط اشعه یو وی کار می کند.

   مواد تشکیل دهنده کرم های برنزه کننده ماده‌ای است به نام دی هیدروکسی استون که در سال های گذشته افراد تصور می‌کردند بسیار مضر است اما تکرار بیش از حد و مصرف زیاد آن روی پوست تاثیر بدی خواهد داشت، ممکن است با گذشت زمان مشکلات متعددی برای فرد پیش بیاید مثلاً  به انسولین مقاومت بیشتری نشان می دهد، و ایجاد اختلال های هورمونی و یا نازایی هم می شود و به هیچ عنوان برای خانم های شیرده و یا در زمان بارداری توصیه نمی شود.      برنزه کردن پوست

هنگام استفاده از برنزه کننده ها چه نکاتی را باید رعایت کنیم:

اشتباهی که خیلی ها در استفاده از برنزه کننده ها انجام میدهند، استفاده بیش از حد از آن ها است. پس مراقب باشید در این کار افراط زیادی نداشته باشید. در ادامه نکات مهم را هنگام استفاده از برنزه کننده ها بیان می کنیم:

اگر از محصولات برنزه کننده براق استفاده می‌کنید، بهتر است صورتتان را در نور مناسبی قرار دهید. این نکته مخصوص پوست‌های چرب است، پوست های چرب خود به خود براق دیده می شوند و استفاده از این محصولات سبب می شود آن را براق‌تر ‌کند که ممکن است جلوه خوبی نداشته باشد.

برنزه کننده براق را برای آرایش شب بهتر است استفاده کنید.

برای استفاده از برنزه کننده های پودری از قلم موی آرایشی و قلم موی زاویه دار (مخصوصا برای صورت‌های کوچکتر) استفاده شود.

هنگام استفاده از برنزه کننده های کرمی بهتر است از اسفنج آرایشی یا انگشت دستتان برای انجام برنزه کننده های مایع  استفاده کنید. قبل از مصرف بهتر است یک ضربه به قلم موی نرم و آغشته به پودر برنزه کننده بزنید تا اضافی آن ریخته شود. اسفنج را کافی است فقط یک بار و به شکل ضربه‌ای روی پوست صورت بزنید.

برنزه کننده های مایع خیلی سریع خشک خواهند شد، پس موقع پخش کردن آن باید خیلی سریع انجام شود. در نهایت صورت خود را در روشنایی طبیعی بررسی نمایید، اگر خیلی تیره به نظر ‌رسید، یا اگر خیلی زیاد برنزه شده است بهتر است، با یک برس آرایشی تمیز اضافی آن را بردارید و با حرکات دایره‌ای آن را محو نمایید. بهتر است که مطمئن شوید خط ایجاد نشده باشد، با کمک یک اسفنج کمی سطح را مرطوب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا